Saturday, October 4, 2008

BLOGGER SAMMY: YA YA SAYA BERSIFAT PERKAUMAN

"Yes yes i am racist, but not all times. It doesn’t help the fact that most of the phone snatchers i heard are Indians. Or Malay or Indons…
… Sorry if I offended any Indians. You should know that if you’re one of the good, educated ones then you shouldn’t be disturbed by what I say."
- Blogger SAMMY.


Terjemahan: "Ya ya saya seorang yang bersifat perkauman tetapi bukan setiap masa. Ianya tidak membantu apabila saya mendapat kebanyakan peragut telefon bimbit adalah orang India. Atau Melayu atau Indon...

...Maaf sekiranya saya menyakiti perasaan orang India. saudara perlu tahu bahawa sekiranya saudara seorang yang baik dan berpendidikan, seharusnya saudara tidak terkilan dengan apa yang saya katakan."

Itulah yang ditulis oleh oleh SAMMY yang di kecam hebat oleh Hindraf kerana menggambarkan orang India sebagai peragut telefon bimbit.

Layari Global Voices Advocacy untuk artikel mengenai SAMMY: http://advocacy.globalvoicesonline.org/2008/10/03/malaysia-outrage-at-racist-blogger/
SAMMY: http://sammy-bammy.blogspot.com

No comments: