Saturday, July 22, 2017

BONUS PENEROKA FELDA MASA PRU-13 RM15,000. TAHUN INI BROOM RM30,000?



- Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak

ESOK peneroka FELDA akan dapat bonus.

Pada tahun 2012, setahun sebelum PRU-13, keluarga peneroka Felda dapat RM15,000. Hanya peneroka 'HARAM JADAH" (perkataan yang digunakan oleh Najib Razak - video atas) yang tak dapat bonus tersebut.

Bonus RM15,000 ini adalah hasil penyenaraian FGV. 

Sekarang tahun 2017. FGV dah buat macam-macam. Beli hotel di London. Melabur di Kanada. Kesemua pelaburan ini BERJAYA.

FGV pun untung, walaupun kurang banyak. Janji untung.

Kalau pada 2012, ketua keluarga dapat bonus RM5,000, isteri peneroka RM5,000 dan anak-anak peneroka RM5,000 (jumlah keseluruhan RM15,000), sudah pasti, berdasarkan kejayaan Felda di bawah Najib ini, bonus yang akan diumumkan esok pasti lebih BESAR dari 2012.

Mungkin RM10,000 untuk ketua keluarga, RM10,000 untuk isteri peneroka dan RM10,000 untuk anak-anak peneroka.

Jumlah keseluruhan RM30,000 paling munasabah berdasarkan kejayaan Felda diluar negara. 

Lagi pun gaji pengarah-pengarah Felda tinggi-tinggi belaka. Gaji Isa Samad lebih RM2 juta setahun, setakat bagi RM30,000, 5 tahun sekali dekat-dekat PRU-14 ini, apa lah sangat. 

Esok, giranglah muka-muka peneroka Felda. Tambah-tambah pula esok peneroka akan turut sambut harijadi Najib.

Selamat berpesta kepada peneroka Felda yang berpusu-pusu turun ke Kuala Lumpur. 


Tuesday, July 18, 2017

PELAJAR MAKAN NASI BERLAUK KUAH UMPAMA PEMIMPIN MELAYU CONTENG ARANG DI MUKA BANGSA SENDIRI



Menconteng ARANG di muka BANGSA sendiri.

Itu gambaran seorang ketua cawangan Umno apabila melihat video mengenai pelajar Universiti Tun Hussein Onn di Batu Pahat makan NASI BERLAUK KUAH, ianya memalukan bangsa Melayu.

Pelajar-pelajar UTHM itu rata-ratanya Melayu. Kita akan bertanya - apa Najib Razak buat? Apa pemimpin Melayu buat? 

Anak Melayu makan nasi berlauk kuah?

Jelas sekali Najib dan kabinetnya hilang keprihatinan kepada rakyat, kata ketua cawangan tersebut.

Negara maju, berpendapatan tinggi, tapi anak-anak kita di universiti hanya mampu makan nasi hanya dengan kuah tanpa lauk.

Apa tidaknya, pemimpin besar hanya fikir temolok masing-masing - sibuk projek MRT, 1MDB dan cari syarikat dari Tongsan buat bisnes di Malaysia.

Anak bangsa, KELAPARAN. Ini HADIAH mereka kepada anak bangsa.

Kata ketua cawangan tersebut: "Aku pernah belajar di ITM".

Masa itu, katanya, negara tak macam di zaman Najib dan Rosmah ni.

Zaman tu, masuk ITM bayar hanya RM90 satu semester.

Makan FREE. Tiap-tiap asrama, Seroja, Cempaka, Kenanga, Perindu - ada Dewan Makan. 

MAKAN FREE. Ikan jaket (cencaru). Daging, ayam telur... macam-macam ada. Sehari 3 kali makan. Sarapan pagi - 2 biji telor rebus , roti campur kaya dan planta.

Hari ni, pelajar bangsa kita makan nasi dengan kuah, kata Ketua cawangan tersebut.

"Aku rasa lebih baik Malaysia undur ke belakang macam tahun 70an dan 80an dari zaman Najib ni. Zaman dulu ada juga makan free di ITM. Sekarang di universiti makan nasi dengan kuah."

"Sebelum era aku di ITM, bukan takat makan free, dapat duit poket RM20 lagi sebulan."

"Pemimpin kita sekarang ini, lebih banyak cakap kosong. Najib pernah lancar program JOM BANTU RAKYAT.

"Tapi rakyat masih makan nasi dengan kuah. Entah apa yang dibantunya."

http://www.utusan.com.my/berita/nasional/program-jom-bantu-rakyat-dilancar-1.434134

Itulah nasib bangsa Melayu ku sekarang ini.

Rujukan:


(VIDEO) Peniaga Gerai Makan Dakwa Ramai Pelajar UTHM Makan Nasi Putih Berlaukkan Kuah, Kisah Dapat Perhatian Permaisuri Johor



 

Thursday, July 13, 2017

TV3 KATA EKONOMI NEGARA BERKEMBANG, TAPI BUANG PEKERJA



Image result for media prima losses

GELI HATI apabila menonton BERITA TV3 dan akhbar-akhbar milik MEDIA PRIMA.

Cerita ekonomi berkembang entah berapa kali diJAJA oleh akhbar-akhbar mereka dan TV3 saban minggu.

Belum pernah lagilah TV3 dan akhbar Media Prima melaporkan ekonomi negara mengucup.

Apa tak geli hatinya, dalam memuji kerajaan atas usaha mengembang ekonomi, tiba-tiba terdengar Media Prima nak buang kerja staf TUA yang usianya 50 keatas.

Ketawa terbahak-bahak kita. Ekonomi negara berkembang, TV3 dan Media Prima BUANG PEKERJA.

Cerita buang pekerja ini ditulis oleh bekas pekerja Media Prima sendiri - Mustapa Kamil (lihat petikan facebook Mustapa).

Kita ada terbaca, ketika ekonomi negara melonjak seperti yang diwarwarkan oleh akhbar dan TV3, Media Prima RUGI RM38 juta bagi suku pertama 2017.

http://www.theedgemarkets.com/article/media-prima-sees-challenging-1q

Geli hati. Ketika ekonomi negara berkembang seperti yang diwarwarkan oleh TV3, Media Prima TUMBANG.

Jika nak cari contoh politik cari makan, lihat pada Media Prima dan akhbar-akhbarnya dan TV3.

Wednesday, July 12, 2017

TENGKU MAHKOTA JOHOR: RASUAH MENJADI BUDAYA MALAYSIA

Image result for khairy jamaluddin+polo
MEMANDANGkan tiada respon dari kerajaan, Khairy Jamaluddin dan pemimpin-pemimpin Umno terutamanya Pemuda Umno, disiarkan sepenuhnya kenyataan Tengku Mahkota Johor untuk tatapan semua.

Seperti mana yang dijangkakan. mereka berharap kenyataan ini akan berlalu begitu saja dan dilupai.

Itulah strategi di era pentadbiran sekarang. Strategi bisu.
SAYA AKAN SENTIASA BERDOA UNTUK KESTABILAN ANDA, MALAYSIA

Apa yang telah berlaku kepada negara yang saya hormati? Sebuah negara yang dahulunya saya bangga untuk memanggilnya sebagai rumah saya. Sebuah negara yang saya berdoa untuk kestabilan. Apa yang telah berlaku kepada sahabat kesayangan ku, Malaysia? Saya berharap suatu hari nanti, anda akan kembali pulih semula.

Pada hari ini saya berada di sebuah negara di mana Rasuah telah menjadi sebuah budaya. Sebuah negara di mana media melindungi rasuah dan menjadikan orang-orang yang tidak bersalah sebagai mangsa untuk menjual cerita. Orang yang kurang berpendidikan sentiasa ditipu, dimanipulasi oleh sistem dan diperas. Ia telah menjadi tempat di mana orang kaya semakin kaya manakala orang miskin semakin miskin.

Sebuah tempat di mana rakyat tidak lagi menilai dengan fakta, tetapi menghakimi berdasarkan persepsi tentang apa seseorang memakai atau katakan. Di mana yang berlakun dan individu yang hipokrit dipuji sebagai hero manakala yang pemberi sumbangan dan mereka yang berdedikasi kepada yang baik diabaikan dan dianggap sebagai penjahat. Dimanipulasi oleh gambar-gambar yang mereka lihat.

Ia telah menjadi tempat di mana ahli-ahli politik mahu menjadi selebriti dan ahli sukan. Di mana seseorang yang tidak boleh menunggang kuda atau bermain polo boleh dipilih untuk mewakili negara. Di mana individu yang tidak menjalani latihan ketenteraan yang sebenar boleh menjadi seorang Jeneral. Sebuah negara di mana institusi perlahan-lahan kehilangan identitinya.

Pemimpin yang berpura pura dengan apa yang mereka pakai, tetapi di sebaliknya, memaksa kerajaan untuk menggunakan wang rakyat untuk membayar jet peribadi mereka. Sebuah negara di mana bangsa saya sendiri telah melupakan sejarah, warisan dan budaya kita. Sebuah negara yang meninggalkan budaya tradisi tempatan kita seperti pakaian tradisional kita dan sebaliknya memilih memakai pakaian campuran budaya asing, kononnya ingin menjadi seperti orang Arab.

Tempat yang dicemari oleh sifat cemburu dan iri hati. Tempat di mana anda boleh membeli pangkat dan kini pangkat-pangkat tersebut telah kehilangan nilainya. Ada yang memilih untuk berdiam kerana mereka sendiri mempunyai agenda mereka yang tersembunyi. Sementara masih ada yang seperti saya yang memilih untuk bersuara kerana bimbang tentang apa yang akan berlaku kepada anak cucu-cicit kita dan generasi masa akan datang.

Sebuah negara di mana ramai individu ingin menjadi ahli politik untuk kepentingan peribadi mereka dan tidak lagi percaya kepada tugas untuk berkhidmat kepada rakyat dan institusi kita. Di mana Penafian dan kejahilan telah menjadi panduan hidup. Di mana penipu memperoleh lebih banyak kuasa. Di mana Kebenaran sering diabaikan dan pembohongan diiktiraf sebagai pengakuan.

Kehormatan, kesetiaan dan kesungguhan tidak lagi wujud. Apa yang telah berlaku kepada kamu sahabatku? Walaubagaimanapun, janganlah kau risau, kerana masih ada beberapa yang masih belum kehilangan harapan. Masih terdapat beberapa yang sanggup berkorban demi generasi masa akan datang. Beberapa yang akan mengubah sesuatu dari dalam.

Visinya kini jelas. Sekarang adalah masa untuk melaksanakannya. Visi tanpa pelaksanaan, adalah halusinasi. Kekal bertabah sahabatku. Anda bernasib baik memiliki rakan seperti Sabah, Sarawak dan juga beberapa tempat di Malaysia. Buat baiklah kepada mereka. Hormati mereka. Perpaduan adalah kunci kepada Kejayaan. Saya akan sentiasa berdoa yang terbaik untuk anda dan saya akan sentiasa berdoa untuk kestabilan Malaysia.

Dari rakan anda dan rakan kongsi yang baik, Johor. Daripada Hamba yang berkhidmat kepada Sultan Johor dan negeri Johor, Ismail.

DYAM Mejar Jeneral Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim, Tunku Mahkota Johor
-----

I WILL ALWAYS PRAY FOR YOUR STABILITY, MALAYSIA

Whats happening to a country I used to respect? A country that I was once proud to call my home. A country that I pray for stability. Whats happening to my beloved friend, Malaysia? I hope that one day, you'll be ok again.

Today I live in a country where Corruption has become a tradition. A country In which the media protects the corrupt and victimizes the innocents to sell stories. The uneducated are being deceived, manipulated by the system and torn into pieces. It has become a place where the rich are getting richer and the poor are getting poorer.

A place where the people no longer acknowledge facts, but rather judge by the perception of what you wearing. Where the actors and hypocrites are hailed as heroes while the contributors and those who are dedicated to the good cause are being ignored and perceived as villains, manipulated by the pictures they see.

It has become a place where politicians are wanting to be celebrities and sportsmen. Where a person who can't ride a horse or play polo can be selected to represent the country. Where individuals who don't even go for proper military trainings can become a general. A country where the institution is slowly losing its identity.

Leaders who act with what they're wearing, but behind closed doors, forces the government to use the people's money to pay for their private jet is being respected. A country where my own race have forgotten our history, heritage and culture. A country that abandons our local traditions such as our traditional clothes and choose to adopt foreign customs, wanting to be like the Arabs.

A place plagued by jealousy and envy. A place where you can buy titles and now those titles have lost its value. Some chose to keep quiet because they themselves have skeletons in their closet. While some like me choose to speak up because we are worried of what's going to happen to our grandchildren and our future generations.

A country where individuals want to be politician for their personal interest and no longer believe in serving the people and our institution. Where being In denial and ignorant has become the way of life. Where the deceiver gains more grounds and power. Where The truth is being ignored and lies being acknowledges.

Honor, loyalty and being genuine no longer exist. What's happening to you my dear friend? But, dont you worry, as they are still a few that hasn't lost hope. There are still a few that will sacrifice for our future generations. A Few that will change things from within.

The vision is clear. Now is the time to implement it. Vision without execution, is hallucination. Stay strong my friend. You'll be ok. You're fortunate to have friends such as Sabah, Sarawak and other places. Be kind to them. Respect them. Unity is the key to Success. I wish you all the best and I Will always pray for your stability Malaysia.

From your friend and good partner, Johor. The humble servant to the Sultan of Johor and the state of Johor, Ismail.

HRH Major General Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim, Crown Prince of Johor
Kepada Allah Kami Berserah
#HarimauSelatan
#SouthernTigers
#PermataSelatan
#JewelOfTheSouth

Image may contain: 1 person, beard and text

Tuesday, July 11, 2017

LEBIH BAIK KHAIRY NASIHAT PAK LAH BERSARA

Image result for khairy jamaluddin+polo

DUA hari lepas terbaca kita kenyataan Khairy Jamaluddin, menantu Pak Lah, meminta Tun Dr Mahathir Mohamad bersara dari politik.

Berpolitik ini hak masing-masing. Dr Mahathir tak perlu diberitahu Khairy bila beliau perlu bersara.

Jika Khairy benar-benar perlu memberi nasihat, beliau perlu menasihatkan bapa mertua beliau bersara sepenuhnya.

Pak Lah orang baik dan dihormati. Ahli Umno mempunyai pandangan baik mengenai Pak Lah.

Untuk pengetahuan keluarga Pak Lah, di akar umbi sekarang ini orang bercakap mengenai perkara-perkara kurang enak mengenai Pak Lah.

Ibubapa yang menghadiri konvokesyen Universiti Petronas membawa balik cerita-cerita kurang enak mengenai Pak Lah.

Jika Khairy tidak tahu, biar kita maklumkan kepada beliau.

Orang bercakap mengenai Pak Lah sudah menjadi seorang pelupa.

Baca teks ucapan berulang-ulang mukasurat yang sama sehingga ahli keluarga terpaksa naik ke pentas mengubah mukasurat untuk dibaca beliau.

Dan banyak lagi.

Tiada niat kita untuk mengaibkan Pak Lah. Tetapi malangnya ahli keluarga membiarkan Pak Lah untuk mengaibkan diri sendiri. Untuk apa? Untuk kepentingan politik sendiri? Kepentingan politik KJ? Kepentingan politik Najib Razak?

Adalah lebih baik Khairy menasihatkan Pak Lah bersara sepenuhnya dari tugas-tugas beliau di Petronas dan Universiti Petronas dan menghabiskan sisa-sisa hidup bersama anak cucu.

Ini sekadar nasihat kepada Khairy. Berlaku adillah kepada Pak Lah.

https://www.themalaysianinsight.com/bahasa/s/7088/



Image result for khairy+jeneral

Pada nama Khairy sekarang ini membawa  gelaran Brigidier Jeneral. Ini bukan gelaran betul sebagai seorang askar. Ini gelaran dari askar Wataniah.

Tengku Mahkota Johor dua tiga hari ini ada membuat kenyataan menyentuh Khairy.

Kita masih menunggu jawapan balas dari Khairy atau sekurang-kurangnya Ketua Pemuda Johor bangun mempertahankan Khairy dari kritikan TMJ.

Kritikan TMJ ini perlu dijawab. Janganlah berdiam diri kerana ia memalukan Khairy dan menyusahkan Umno di Johor.

http://www.sinarharian.com.my/nasional/tmj-doa-negara-stabil-1.699648

http://www.freemalaysiatoday.com/category/bahasa/2017/07/10/tmj-cabar-skuad-polo-sukan-sea-lawan-pasukannya/

Wednesday, July 5, 2017

UMNO BN AKAN TERUS "BERAYA", PEMBANGKANG AKAN TERUS BERPUASA

Image result for anwar ibrahim+pm

KATAkan lah esok, Najib Razak umumkan beliau akan membeli kapalterbang Jumbo terbesar di dunia, Airbus A380, dengan harga RM1.8 bilion untuk kegunaan peribadi dan ahli keluarga beliau, tumbangkah Najib dan kerajaan BN?

Katakan lah esok, Rosmah Mansor menghadiri satu majlis hariraya dengan memakai cincin bernilai RM45 juta dan memakai rantai yang berloket berlian merah jambu yang bernilai RM116 juta sepertimana didakwa oleh Jabatan Keadilan Amerika Syarikat, tumbangkah Najib dan Kerajaan BN?

Kita nak tanya Wan Azizah Ismail, Nurul Izzah Anwar, Azmin Ali, Muhyiddin Yassin, Lim Kit Siang, Rafizi Ramli dan Mohamad Sabu? Tumbangkah Najib?

Kalau ikut hukum akal, kalau di negara-negara maju, tak perlu tunggu pilihanraya. Kerajaan BN yang ada sekarang ini sudah lama tumbang dan pemimpinnya hanya menunggu masa untuk menjadi penghuni penjara.

Tetapi tidak. Pembangkang hanya setakat mengharap. 

Kerajaan BN yang ada ini cukup teruk. Dah nak muntah dengar isu demi isu didedahkan. Tak payah lah pembangkang cari isu baru. Tak payahlah Rafizi nak perasan jadi hero dengan membongkar lima atau enam isu baru. Isu yang ada ini pun dah cukup memualkan. Isu baru tak akan mengubah apa-apa.

Tidak pernah dalam sejarah, imej BN dan Umno begitu teruk. Tetapi Perdana Menterinya dan isterinya tetap gagah, tak tergugat, tak peduli apa rakyat cakap.

Apa lagi isu yang tak keluar? Cincin? RM2.6 bilion? Jho Low? 1MDB? Felda? Tabung Haji? Anak tiri Najib berjudi? Rosmah shopping? Peguam Negara tidak adil? Ketua Polis Negara dituduh terlibat dengan Gopi? Harga barang? GST? Apa lagi?

Cakaplah apa pun. Sewa 41 bilik untuk taraf presiden di Bali? Guna jet kerajaan bercuti? Lepas Bali bercuti pula di Perth, Australia? 

Apa dia peduli. Cakaplah apa pun. Tak akan tumbang Najib dan kerajaannya.

KENAPA?

Kerana pembangkang HAPRAK. Kerana pembangkang setakat berharap kepada isu DOJ, Jabatan Keadilan Amerika Syarikat.

Kerana Najib tahu, cakaplah apa pun, Jabatan Keadilan Amerika Syarikat dakwa apa pun, BN dan Umno akan menang BESAR pilihanraya ini dan Najib akan tetap KEKAL sebagai Perdana Menteri.

Kalau rakyat muntah kerana isu-isu dan skandal-skandal Najib dan keluarganya, rakyat juga MUNTAH dengan perangai tamak parti-parti pembangkang.

Sehingga hari ini, tiada apa pun pelan pembangkang yang boleh menyakinkan rakyat. Hanya yang kita dengar, mereka bertelingkah berebut siapa nak jadi PM.

Nak pilih LOGO Pakatan Harapan pun, bergaduh bagai nak rak dan sampai hari ini, logo pun tak nampak.

Wan Azizah duk sibuk nak bagi laki jadi PM. Dalam PKR ada parti dalam parti.

DAP sibuk tuduh Umno rasuah, pemimpinnya sendiri Lim Guan Eng terlibat dalam rasuah.

Rasuah adalah rasuah. Tak payahlah Kit Siang dan Guan Eng nak nafi kononnya disabotaj oleh Umno atau guna alasan rasuah yang dibuat oleh Guan Eng lebih kecil dari apa yang dilakukan Najib.

Rasuah tetap rasuah. Guan Eng biawak hidup DAP.

Rakyat hendak tahu, bagaimana Perdana Menteri dipilih jika pakatan pembangkang menang dalam PRU nanti.

Kalau BN, mudah. Kita sudah tahu. Menang BN, Umno jadi PM. Pembangkang? Apakah akan ada majlis presiden untuk memilih Perdana Menteri?

Rakyat mahu tahu, apa proses untuk memilih Ketua Polis Negara dan Peguam Negara jika pembangkang memerintah?

Sebaliknya, Wan Azizah dan kuncu-kuncunya bergaduh siapa jadi Pengerusi Pakatan Harapan dan siapa jadi Presiden. Apa nasib laki dia nanti?

Seorang rakan memberi anologi berikut. Katanya:

Kita hendak balik beraya di kampung dan selama ini kita menaiki bas yang dipandu oleh Ahmad. 

Tiba-tiba si Omar cakap jangan balik dengan Ahmad. Dia tu cuai. Bawa bas sambil baca mesej hand fon. Nanti accident.

Bila kita tanya Omar, kalau macam tu hang sajalah yang pandu.

Jawab si Omar. Maaf lah. Aku tak ada lesen dan tak pernah bawa bas.

Begitulah juga dengan perangai pembangkang, sama macam perangai Omar.

Apa jadipun kata rakan saya ini: "Aku tetap akan undi Umno dan BN. Tak kiralah rasuah macam mana pun Najib dan Rosmah."

Pembangkang mengkritik orang tanpa henti-henti. Sama macam si Omar. Apa pun tak ada. Cakap kosong. Nak harapkan mereka tadbir negara? Kalau isu logo pun sampai sekarang tak boleh selesai, nak selesaikan masalah negara?

Seperti peribahasa orang putih: "Better the devil you know than the devil you don't". Atau pun dalam bahasa Melayu, lebih baik kita percaya penyamun yang kita kenal dari pembangkang haprak yang hanya tahu mengkritik dan berebut jawatan sesama sendiri (tafsiran sendiri).

Sebab itulah Najib tak peduli pun apa orang kata. Nak cuti, cuti. Nak sewa 41 bilik, sewa 41 bilik.

Sebabnya dia tahu dia akan menang besar PRU nanti kerana pembangkang hari demi hari semakin bodoh.

Hanya Hadi Awang dan Pas yang cerdik. Awal-awal dah tahu pembangkang tak akan menang.

Oleh itu kutiplah apa yang boleh. 

Bagi saya, BN dan UMNO akan terus "BERAYA" dan pembangkang akan terus "BERPUASA" buat selama-lamanya.





Tuesday, July 4, 2017

ANAK CINA JHO LOW KESAYANGAN HADI

Image result for hadi awang doj

DULU-dulu kita selalu dengar ceramah Hadi Awang.

Selain menKAFIRkan ahli Umno, ada masa Hadi hukum orang itu orang ini. Orang jenis itu ini masuk NERAKA. 

Kalau ikut ucapan Hadi, yang tak masuk neraka ialah orang macam dia. Macam-macam haram.

Kita terima sebahagian dari kandungan ceramah beliau.

Kalau RIBA itu haram, kita sedia mengetahui memang ianya haram. Sebab itu ada kawan-kawan yang tak simpan duit di bank yang mereka sangsi. Mereka simpan di Bank Islam atau Tabung Haji.

Setiap kali berceramah, ada saja yang Hadi haramkan. Ada saja golongan masyarakat yang menjadi penghuni neraka.

Itu Hadi yang dulu, berpolitik sambil berdakwah.

Hadi yang sekarang, berceramah pun orang tak datang, kecuali ahli Pas tulen.

Terkejut kita apabila baru-baru ini Hadi, dalam keadaan yang tidak berapa sihat, membuat kenyataan bahawa Amerika Syarikat campurtangan hal ehwal Malaysia berikutan siasatan Jabatan Keadilan Amerika Syarikat ke atas Jho Low dan kuncu-kuncunya.

Tak sangka pula kita, Hadi sanggup mempertahankan seorang anak Cina bernama Jho Low.

Kita selama ini ingat, Hadi ini benci perkara-perkara yang diharamkan Islam.

Tapi kali ini, bila melibatkan anak Cina Jho Low, Hadi bukan main pertahankan.

Orang Pas memang lah taksub dengan Hadi, jadi kita boleh buat kesimpulan, mereka pun sayangkan Jho Low.

Katanya Jumaat ini Pemuda Pas hendak turun berdemo depan Kedutaan Amerika Syarikat. 

Baguslah. Turunlah ramai-ramai pertahankan Jho Low. 

Setakat ini Hadi belum lagi meminta maaf mengkafirkan ahli Umno seperti saya. Tak mengapa. Hadi selesaikan dulu masalah Jho Low ini.

Bukan apa, Jelapang pun takut tiba-tiba jadi tak sihat macam Hadi. Jelapang kena bersedia berhadapan dengan Allah swt macam Hadi. Yang salah tetap salah. Yang Haram tetap Haram.

Cuma kita takut di saat-saat akhir ini, perkiraan kita tersilap.

Sementara itu, bacalah warkah untuk Hadi di bawah ini:

http://www.freemalaysiatoday.com/category/opinion/2017/06/24/isu-doj-surat-terbuka-kepada-hadi-awang/