Wednesday, July 2, 2008

KES LIWAT ANWAR: PENAFIAN HKL

BERLAKU ADIL LAH: Berbagai khabar angin dan spekulasi tersebar mengenai keputusan pemeriksaan perubatan ke atas Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Ada baiknya kita berlaku adil kepada mereka yang dikaitkan dengan kes ini. Hospital Kuala Lumpur hari ini menafikan mengeluarkan sebarang maklumat mengenai hasil pemeriksaan tersebut.

Kenyataan HKL

KUALA LUMPUR, 2 Julai (Bernama) -- Hospital Kuala Lumpur hari ini menafikan ada mengeluarkan kenyataan mengenai keputusan pemeriksaan terhadap Mohd Saiful Bukhari Azlan, 23, yang mendakwa diliwat penasihat Parti Keadilan Rakyat Datuk Seri Anwar Ibrahim.Pengarah HKL Datuk Dr Zaininah Mohd Zain dalam kenyataannya berkata pihak berkuasa hospital tidak mengeluar atau menghebah maklumat dan penemuan atau membuat sebarang rumusan mengenai pemeriksaan terhadap Mohd Saiful."Kami patuhi semua prosedur dalam mengendalikan secara profesional kes seperti ini," katanya.Sebuah akhbar hari ini memetik sumber sebagai berkata beberapa pemeriksaan yang dilakukan oleh HKL mengesahkan Mohd Saiful diliwat. – BERNAMA
http://www.bernama.com/bernama/v3/bm/news_lite.php?id=343411

Bagaimanapun beberapa blog membuat andaian masing-masing antaranya:

HARD-T : DNA belong to Anwar....
Editorialblog: Apa Kata Editor MSM (Bhg 40 - laporan DNA Anwar) -

No comments: