Thursday, July 3, 2008

ANTARA LIWAT DAN DENDAM KESUMAT!

POLITIK ITU KOTOR ATAU PELAKONNYA YANG KOTOR?
Jelapang lebih yakin pelakon-pelakonnya lah yang mencemar pentas politik. Malah matlamat menghalalkan cara menjadi resam dalam politik negara.
Hari ini tidak terkecuali. Hari ini kita menyaksikan kejijikan mainan kotor dalam politik. Kemanusiaan dan keagamaan diketepikan. Aib mengaibkan bukan lagi halangan kerana paksinya cita-cita harus menjadi nyata.
Semalam Jelapang menjangkakan Anwar Ibrahim akan lebih “garang” dari Anwar sedekad yang lalu kerana kes liwatnya akan menentukan “hidup mati karier politik Anwar”. Jangkaan tersebut tidak meleset.
Tetapi Jelapang tidak menjangkakan politik Melayu akan tercemar sebegini rupa.
Hari ini nama Najib Razak cuba dicemari oleh Anwar. Mengapakah Anwar begitu menyimpan dendam kesumat terhadap Najib?
Semuga, suatu hari nanti Anwar dapat meleraikan apa yang tersirat di lubuk hatinya. Kita pasti ingin tahu kenapa Anwar penuhi dirinya dengan kebencian dan iri hati terhadap Timbalan Perdana Menteri.
Marilah kita nilai sendiri kenyataan-kenyataan berikut yang di keluarkan hari ini.


Petikan dari kenyataan penyiasat persendirian (dilantik oleh Abdul Razak Baginda), P Balasubramaniam dalam satu sidang akhbar yang turut di hadiri Anwar.

* Najib memaklumkan kepada majikannya itu bahawa mereka berdua pernah melakukan hubungan seks. (termasuk seks diluar tabii) (English version: Datuk Seri Najib Tun Razak informed Abdul Razak Baginda that he had a sexual relationship with Aminah and that she
was susceptible to anal intercourse.)

* Oleh sebab beliau sekarang timbalan perdana menteri, Najib meminta Abdul Razak menjaga Altantuya agar wanita berkenaan tidak mengacaunya.
* Ketiga-tiga mereka – Najib, Abdul Razak dan Altantuya - didakwa pernah makan malam bersama di Paris.
* Altantuya menuntut wang komisyen sebanyak US$500,000 daripadanya berhubung pembelian kapal selam Malaysia di negara itu.
* Altantuya bertemu dengan Abdul Razak dan Najib di Singapura.

* Mereka bertiga pernah makan malam bersama di Paris.
* Wanita itu pernah dijanjikan wang komisyen US$500,000 berhubung urusan pembelian kapal selam.
* Altantunya memerlukan wang untuk menebus kembali rumah yang dibelikan untuknya oleh Abdul Razak tetapi telah dibiayai semula oleh saudara lelakinya.
* Ibunya sedang sakit dan beliau memerlukan wang untuk rawatan.
* Oleh kerana niatnya untuk bertemu Abdul Razak masih tidak kesampaian, Altantuya meminta Balasubramaniam menguruskan pertemuannya dengan Najib.
Layari: http://anwaribrahimblog.com/wp-content/uploads/2008/07/bala_pi_stat_dec-1.pdf
http://www.malaysiakini.com/news/85497

Kenyataan Anwar Ibrahim

Mr.Balasubramaniam’s evidence vindicate what we have been saying all along; there has been no proper investigation of the murder of Altantuya and the investigation and proceedings in court seem to following a pre-arranged script for a pre-arranged outcome.
(Kenyataan Balasubramanian mendedahkan apa yang telah kita katakan selama ini. Tiada siasatan yang sempurna dilakukan terhadap pembunuhan Altantuya) Layari: http://anwaribrahimblog.com/


Kenyataan Najib Razak

“Tuduhan itu adalah rekaan semata-mata, berniat jahat, berunsur fitnah dan bertujuan untuk mencemar imej saya. Saya tidak pernah sama sekali mengenali atau berjumpa dengan Altantuya (Shaariibuu).

"Saya amat yakin bahawa tindakan ini merupakan satu usaha yang terdesak, oleh (Datuk Seri) Anwar Ibrahim untuk mengalih pandangan daripada tuduhan liwat yang beliau sedang hadapi sekarang."

“Ini persoalannya, jadi kita tidak boleh alih daripada isu utama, iaitu sama ada kes liwat itu berlaku atau tidak...ini yang kita hendak tahu."

Layar: http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=0703&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_14.htm
http://www.bernama.com/bernama/v3/bm/news_lite.php?id=343689

MALAYSIAKINI

DPM admits meeting sodomy complainant
Beh Lih Yi Jul 3, 08 9:49pm
In a new twist, Deputy Prime Minister Najib Abdul Razak today admitted that he met Saiful Bukhari Azlan a few days before the latter lodged a police report against Anwar Ibrahim for alleged sodomy. http://www.malaysiakini.com/news/85547

No comments: