Thursday, July 24, 2008

SNIPPET: PERMINTAAN TERAKHIR - TAMPILLAH PENYANYI & PENCIPTA ASALNYA!




“…Sekiranya ada pihak tampil mengakui itu lagu ciptaannya atau ada pertalian keluarga dengan banduan dimaksudkan, bolehlah tampl dan kemuka bukti kepada Music Valley.Andai kata terbukti, memang tiada masalah mengenai pembahagian royalty itu. Apa pun saya mahupun Music Valley tidak pernah berdiam diri kerana kami sentiasa berusaha mencari dan mengumpul maklumat mengenai siapa pencipta sebenar lagu itu.” – SALEEM (bekas vokalis kumpulan Iklim). - Harian Metro 23 Julai 2008.

Itulah harapan kita agar pencipta dan penyanyi asal “Permintaan Terakhir – Nyanyian dari Penjara” tampil memperkenalkan diri. Sekurang-kurangnya Saleem ikhlas dalam memberi sanjungan kepada pencipta dan penyanyi asalnya.

Lagu ini dikatakan dicipta seorang bekas banduan sebagai permintaan terakhir sebelum menjalani hukuman gantung. Ia mengisahkan seorang lelaki sudah berkahwin yang gagal mengawal emosi apabila mengetahui isterinya mencintai kekasih lamanya. Jadi, dia bertindak ganas dengan membunuh si isteri dan kekasihnya itu.

Justeru, dia bukan sahaja dipenjarakan tetapi dijatuhkan hukuman gantung. Bagi mengisi duka laranya di sebalik tirai besi, dia sempat mencipta lagu ini.

Lagu ini menjadi kegemaran pelayar YouTube sejak lima bulan lalu dan Saleem merakamkan semula lagu ini dan diberi judul “Trilogi Cinta” yang akan diterbitkan Ogos ini.
LAGU VERSI SALEEM - TRILOGI CINTA:





P/S: Jelapang masih meminati rentak lama.

No comments: