Saturday, March 14, 2009

SIAPA SABOTAJ KHIR TOYO?

SIAPA sabotaj Khir Toyo?

Mukhriz Mahathir, anak mantan Perdana Menteri, kata "bukan saya".
http://www.nst.com.my/Current_News/NST/Saturday/National/2504633/Article/index_html

Bagaimana dengan Khairy Jamaluddin?

Khairy belum lagi membuat keputusan untuk menjawab tuduhan Khir Toyo ini.

Khir Toyo menuduh terdapat satu pakatan di dalam Umno untuk memusnahkan reputasi beliau ketika pemilihan Umno. Lebih serius lagi, beliau menuduh orang tertentu dalam Umno telah berkerjasama dengan pembangkang untuk memusnahkan imej beliau.

Ini berhubung dengan isu-isu yang dibangkitkan di sidang Dewan Undangan Negeri Selangor yang berlangsung minggu ini. Antara isunya, Khir di tuduh:

* membeli hartatanah di Mekah pada 2007

** menyalahgunakan wang anak syarikat kerajaan negeri Selangor untuk membeli sebuah Range Rover bernilai RM500,000 untuk kegunaan isteri beliau Zaharah Kechik.

Khir seharusnya mendedahkan siapa yang bertanggungjawab menjatuhkan maruah beliau. Tuduhan pemimpin Umno bersekutu dengan pembangkang adalah terlalu serius untuk di remeh temehkan. Adalah baik pucuk pimpinanan Umno mendesak Khir Toyo mendedahkan siapa musuh dalam selimut Umno ini.

### Sementara itu, kita amat berharap Jawatankuasa Disiplin Umno atau pucuk pimpinan Umno tampil menjelaskan atau mematikan khabar angin kononnya Ali Rustam yang bertanding jawatan Timbalan Presiden dan Khir Toyo sedang disiasat kerana terlibat dengan politik wang.

Untuk pengetahuan Ali Rustam dan Khir Toyo, pelbagai khabar angin disebarkan mengenai mereka berdua.

Kononnya akan digantung bertahun-tahun dan ada yang menyebarkan khabar angin kononnya Presiden parti memberi restu kepada Jawatankuasa Disiplin menyerahkan surat tunjuk sebab kepada kedua-dua mereka.

Adalah tidak manis dan tidak adil kepada Ali Rustam dan Khir Toyo diperlakukan seumpama ini sekiranya mereka berdua suci bersih bak kata perpatah umpama sehelai kain putih.

Blogger Pasquale menulis kononnya sumber beliau memberitahu Ali Rustam dan Khir Toyo sedang disiasat atas tuduhan politik wang. http://barkingmagpie.blogspot.com/

Kita berharap khabar angin ini dapat dihentikan. Kalau ada kes terhadap Ali Rustam dan Khir Toyo, ambil saja tindakan. Jawatankuasa Disiplin Umno perlu adil. Mereka tentunya tidak mahu dilihat sebagai memilih bulu. Kalau tidak, tampil untuk membersihkan nama Ali Rustam dan Khir Toyo.

Malahan kita perlu menabik sikap keterbukaan Jawatankuasa Disiplin. Mereka pernah menggantung seorang Naib Presiden (Isa Samad). Oleh itu kita yakin, Jawatankuasa Disiplin pasti akan tampil ke hadapan untuk berlaku adil kepada calon-calon yang bertanding dalam pemilihan kali ini.

Tidak adil kalau Khir Toyo membuat tuduhan melulu tanpa berterus-terang. Tidak adil pada Mukhriz dan tidak adil pada Khairy kerana kedua-dua adalah lawan beliau untuk jawatan Ketua Pemuda Umno.

2 comments:

Anonymous said...

Salam bro,
siapa lagi yang ada access kepada pembangkang kalau bukan KJ. KJ anak murid Anwar akan lakukan apa saja seperti Anwar untuk capai cita-citanya. Gagalkanlah hasrat KJ nak jadi KP demi agama,bangsa dan negara

Anonymous said...

salam,
mungkin boleh pertimbang meletakkan blog saya dalam link list diblog tuan, terima kasih.