Monday, March 9, 2009

KARPAL SINGH & BURGER KING!


Berikut ialah temuramah The Star dengan Karpal Singh semalam. Petikan:

>You mentioned that Singh is King. Did you watch the movie?
(Saudara menyebut Singh is King (Singh adalah Raja). Adakah saudara menonton filem tersebut?)

I watched the movie and there is nothing like seeing a Sikh James Bond. It was very entertaining. (Saya menonton filem tersebut dan tidak lah sama macam menonton James Bond keturuanan Sikh)

>Can you relate to any character in the movie? (Bolehkan saudara menceritakan sedikit watak dalam filem tersebut?)

>Not that I want to relate. I just came out that day and said look here, don’t play around with me – Singh is King. Then you find (Datuk) Mukhriz Mahathir saying that I have insulted the Rulers by saying that. Then what about Burger King? I think there should be a limit to these things. I did not mean it in any derogatory way. It was more to say don’t play around with me. I think it’s gone quite well with the people. They can laugh and it’s nothing beyond that to say that I have insulted the monarchy.

(Bukanlah saya nak membangkitkannya. Satu hari saya berkata: Tengok sini, jangan buat main-main dengan saya – Singh is King. Kemudian kita dengar Mukhriz Mahathir berkata saya telah menghina Raja-Raja dengan berkata demikian. Kalau begitu, bagaimana dengan Burger King. Saya berpendapat perlu ada had dalam perkara-perkara begini. Saya tidak bermaksud untuk mengeluarkan perkataan tidak berhemah, Ia lebih kepada bermaksud jangan main-main dengan saya. Saya rasa ramai memahaminya. Mereka boleh ketawa dan ianya tidak pernah bermaksud menghina institusi Raja).

Laporan The Star: http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2009/3/8/focus/3404538&sec=focus


2 comments:

Anonymous said...

Selepas kena sebutir peluru baru ni nampaknya Karpal makin agak nanar.

Anonymous said...

Ha ha ha. Dia bukan Singh la. Singh ada serban. Dia mana ada serban. Dia Keling is King. Kelingking. Ha hah ha hah.