Monday, January 26, 2009

RASUAH POLITIK: DATO' N AKAN DIDAKWA?

Seorang Ahli Majlis Tertinggi Umno yang didakwa menyogok perwakilan untuk mengundi beliau semasa pemilihan Umno Mac nanti akan didakwa selepas Hari Raya Cina.

Itulah yang dilaporkan Berita Harian hari ini.

KUANTAN: Seorang Ahli Majlis Tertinggi (MT) Umno yang didakwa menyogok beberapa perwakilan ke Perhimpunan Agung Umno, Mac depan dijangka didakwa di Mahkamah Sesyen Temerloh beberapa hari lagi.

Sumber berkata, Ahli MT Umno berusia 40-an itu dipercayai didakwa selepas sambutan Tahun Baru Cina.

Menurut sumber, SPRM turut menahan Ketua Umno Cawangan Kampung Chenor dalam bahagian Maran berusia 48 tahun kelmarin yang dipercayai mengagihkan wang sogokan bagi pihak ahli MT yang ditahan itu. http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Monday/Nasional/20090125235145/Article/index_html

Kalau ikut cakap-cakap di coffee house, ahli MT tersebut ialah Dato' N.

Sekiranya Dato' N didakwa, maka nama bekas bosnya, seorang Tan Sri, juga pasti turut terpalit dek lumpur.

Hanya yang kita harapkan, tindakan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia ini tidak sekadar hangat-hangat tahi ayam.

Seperti kata Tun Dr Mahathir Mohamad: "Percayalah, apabila dalam Mesyuarat Agong Mac ini calon-calon yang diketahui menyogok wang kepada wakil ke mesyuarat agong menang, UMNO akan dipandang jijik oleh rakyat semua kaum dan UMNO akan kalah pada PRU 13. Selepas itu UMNO akan terkubur dan mereka yang membawa kehancuran pada UMNO kerana wang dan keuntungan bagi diri sendiri akan dikutuk oleh orang Melayu turun temurun." http://chedet.co.cc/chedetblog/2009/01/pilihanraya-kecil-kuala-tereng.html

Apapun, terpulanglah kepada Umno samada hendak memilih jalan ke kubur atau kembali ke perjuangan asal dengan meletakkan rakyat asas utama perjuangannya.

1 comment:

PAPA GOMO said...

PEMILIHAN MAC INI MENJADI PENENTU....
JIKA YANG KORUP MENANG MAKA UMNO AKAN BERKUBUR...

MENGHARAPKAN UMNO AKAN BERUBAH!!

TONGENG DI TONGENG
http://gomo-no1.blogspot.com/2009/01/duitduitduit.html