Saturday, January 24, 2009

DEKAN TUKANG LOBI UNTUK ALI RUSTAM

RAHISAM RAMLI, Dekan Fakulti Pengajian Islam Kolej Teknologi Islam Antarabangsa Melaka, pastinya peminat nombor satu Mohd Ali Rustam, calon Timbalan Presiden Umno Mac nanti.

Apa tidaknya. Rahisam menulis satu mukasurat rencana memuji melangit Ali Rustam yang disiarkan Mingguan Malaysia Ahad lepas. Tajuk rencana beliau "Ali Rustam memartabatkan Islam; Menjana pembangunan Ummah".

Yang anehnya, Rahisam sanggup membelanjakan hampir RM30,000 untuk menempah satu mukasurat Mingguan Malaysia semata-mata untuk memuji Ali Rustam. Itupun kalau Rahisam yang membayarnya.

Tulisan Rahisam disiarkan di mukasurat yang ditempah sebagai iklan atau rencana iklan. Kalau ikut kadar bayaran iklan biasa Mingguan Malaysia, kos satu mukasurat untuk iklan warna melebihi RM30,000.

Dekan Fakulti Pengajian Islam ini menyebut nama Ali Rustam (termasuk gantinama) sebanyak 30 kali dalam rencana beliau itu.

Antara puji-pujian Rahisam terhadap Ali:

Selaku Presiden Dunia Melayu Dunia Islam (DMDI), Mohd Ali memainkan peranan utama membina penyatuan yang mantap antara umat Melayu Islam di seluruh dunia.

Ini turut diakui oleh Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang merasa bangga dengan perkembangan DMDI dari sebuah pertubuhan sederhana ketika ditubuhkan sembilan tahun lalu, kini mampu membina hubungan mantap antara bangsa Melayu Islam............. blah, blah, blah

Ali Rustam seharusnya berterima kasih kepada seorang dekan seperti Rahisam yang sanggup mengorbankan RM30,000 untuk menjadi tukang lobi untuk Ali Rustam bertanding jawatan Timbalan Presiden.

Mungkin ada lagi calon-calon yang akan bertanding jawatan Majlis Tertinggi Umno juga berminat menggunakan cara publisiti murahan ini untuk memuji diri sendiri.

Rasanya, ramai dekan-dekan lain juga berminat atau mereka boleh mendapatkan khidmat Rahisam untuk berkempen untuk mereka.