Monday, December 15, 2008

TAJUDDIN PASIR SALAK BERTAUBAT?

SEMALAM Jelapang menulis mengenai budi bahasa dan tingkah laku Ahli Parlimen Pasir Salak, Tajuddin Abdul Rahman, sejak Mac lalu di Parlimen.

Dalam paparan semalam, Jelapang turut memuatkan video yang diambil dari Youtube mengenai kenyataan lucah beliau di Parlimen tanpa diambil sebarang tindakan oleh Speaker Parlimen, Umno mahupun BN.

Dalam video pertama, Tajuddin dirakamkan berkata:

"Minta laluan sekarang boleh? Dah masuk dah! Oh! Tak masuk lagi. Dia tak masuk lagi. Dah lama tak masuk-masuk...main tepi saja. Bila nak keluar air?"

Petang semalam Tajuddin dilaporkan meminta maaf di Parlimen.

“Let's forget about what was said in the past. Let's avoid provocation. Sometimes, I regret the things I say. I hate myself. I am a good Muslim and I apologise if I had wronged someone. We say sorry to those we have wronged. It's no big fuss. I repent.” - Tajuddin Abdul Rahman.
http://www.thestar.com.my/news/story.asp?file=/2008/12/15/nation/20081215203856&sec=nation

Terjemahan: "Marilah kita sama-sama lupakan apa yang dituturkan di masa lalu. Mari lah kita mengelakkan sebarang provokasi. Kadangkala, saya menyesali perkara-perkara yang saya tuturkan. Saya benci diri ini. Saya seorang Islam yang baik dan saya memohon maaf sekiranya saya melakukan kesalahan terhadap seseorang. Kita meminta maaf kepada mereka yang kita telah lakukan kesalahan. Ia bukan perkara besar. Saya bertaubat." - Tajuddin Abdul Rahman.

Kita mengharapkan Tajuddin benar-benar memahami maksud dan makna "taubat" dan "minta maaf".

No comments: