Wednesday, December 3, 2008

KISAH LUTUT RAFIDAH, RATU KEBAYA & BIKINI

"That is utter rubbish. My knees are probably better than yours. I have gone for a transplant. Can you imagine this question? I am playing golf for God's sake next week with my husband. What is the problem?" – Rafidah Aziz (New Straits Times – 3/12/08)

“Ini betul-betul karut. Lutut saya mungkin lebih kuat dari lutut kamu. Saya telah menjalankan pembedahan (keatas lutut saya). Saya tidak boleh bayangkan bagaimana kamu boleh menanyakan soalan ini? Saya akan bermain golf, untuk pengetahuan saudara, minggu depan dengan suami saya. Apa masalahnya?”

Itulah lebih kurang terjemahan dari kenyataan Rafidah apabila ditanya mengenai khabar angin beliau akan menarik diri dari mempertahankan jawatan beliau Mac nanti.
http://www.nst.com.my/Current_News/NST/Wednesday/National/2418576/Article/index_html

Rafidah pernah menjalani pembedahan lutut pada 2006. Sebenarnya apa yang nak dihairankan dengan khabar angin Rafidah sakit lutut.

Perkara seumpama ini adalah kebiasaan semasa kempen pemilihan Umno.

Musim pencalonan sudah berlalu, kini tiba musim “character assassination” pula. Sakit lutut pun boleh jadi isu.

Dalam Umno, demam pun kalau boleh jangan diketahui orang terutamanya musuh.

Tanyalah Syed Razak Barakbah. Bila beliau kena angin ahmar semasa memegang jawatan Menteri Besar, pelbagai fitnah disebarkan oleh musuhnya. Puluhan gambar beliau diambil dari segenap sudut untuk menyakinkan kepimpinan kononnya Syed Razak sudah tidak mampu untuk menjalankan tugas dan perlu digantikan.


Kempen memburukkan Syed Razak akhirnya berjaya sehinggalah beliau digantikan oleh Mahdzir Khalid sebagai Menteri Besar.

Oleh itu, tiada yang pelik dalam isu Rafidah sakit lutut. Tidak lama lagi akan keluarlah cerita-cerita sensasi mengenai calon-calon lain.

Sudah kedengaran cerita mengenai gaya hidup berfoya-foya seorang calon Wanita semasa remaja dahulu. Begitu juga dengan hikayat ratu kebaya dan ratu bikini.

2 comments:

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) said...

bro anuar ni... main belakang ke atauwa belakang main....

tajuddin anak maharajalela pasir salak sudah lama menyalak dah... tapi siapa nak dengar dulu.

anuar ibrahim juga kena dengar jeritan anak babi merah di kawasan kg ambo iaitu di terbak, ketek tengah, bunuhan dll dikelantan yang diternak secara kecilan dan tradisional. janganlah dengar suara anak dayak, anak cina, anak hindraf saja. dengarlah suara jeritan anak kelantan yang miskin dan tak ada peluang kerja. tak kan nak makan pkr dan pakatan rakyat saje

tapi anuar tak dengar jeritan anak kelantan yg dulu lagi gila kat dia.kelantan yang sambut anuar di stadium bila dia kena pecat dengan mahathir. diceritakan dia bermotosikal dari rumah kamaruddin mat nor pasir putih ke stadium kota bharu. orang kelantanlah dahulu patut dibela. melayu geogetown lah dulu patut dibela. mengapa anuar selalu beralih angin dan beralih kasih. dari sabah ke sarawak pulak. suara anak kadazan adakah tak mau dengar dah?

anuar terbuat ke semua itu sebab masa jadi tpm dan timbalan presiden umno... suara siapa pun dia tak dengar. yg anuar dengar suara fulus... dollar and cent!
berapa banyak kemiskinan kelantan, sabah, sarawak, penang masa itu anuar rungkaikan atau merdekakan?

lawan tetap lawan. tanya tetap tanya. soal tetap soal. fikir tetap fikir. allah maha mengetahui...bro bekas idola ku anuar.

kluangman said...

Rakyat sakit buntut dengan isu ekonomi, tak ada ke yang nak ambil hal??