Monday, August 4, 2008

UMNO KINI

KOTA TINGGI
Lima laporan polis dibuat berikutan pergaduhan dalam mesyuarat agung beberapa cawangan Umno. Satu daripada laporan berkaitan menyebabkan kecederaan dengan sengaja.

IPOH
Seorang AJK UMNO Cawangan Pernas Charter Management Bahagian Gopeng cedera di kedua-dua kaki akibat dipukul dengan kayu golf selepas seorang rakannya tidak berpuas hati berhubung pencalonan jawatan Timbalan Ketua Umno Bahagian itu. Mangsa, Abdullah Abdul Hamid, 44, menerima rawatan sebagai pesakit luar Hospital Permaisuri Bainun selepas dipukul dengan kayu golf.
http://mstar.com.my/cms/content.jsp?id=com.tms.cms.article.Article_8dfc1c3a-c0a85062-19a18430-27f8acf5

SYED HAMID ALBAR
Malah, apa yang membimbangkan saya ialah wujud unsur-unsur ugutan dan ancaman di samping kehadiran anasir luar yang dibawa masuk dalam politik UMNO Bahagian Kota Tinggi. Saya cukup takut dan bimbang... selepas pemilihan parti macam mana kita hendak pulihkan keadaan yang berkecamuk ini memandangkan ahli-ahli UMNO telah berpecah-belah.”
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=0804&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_01.htm

RAFIDAH AZIZ
“Saya sedih, sudah 42 tahun menjadi ahli UMNO dan sehingga akhir-akhir ini tidak pernah ada etika UMNO. Budaya UMNO dulu baik, tidak perlu ajar dan larang apa yang tidak boleh dibuat. Jika UMNO ada etika, menetapkan apa yang boleh dilakukan dan apa yang tidak boleh, seolah-olah ahli tidak dapat mendisiplinkan diri lagi.”
http://wanitaumno2u.com/2008/08/01/rafidah-dakwa-politik-wang-berlaku-di-cawangan/

ROCKY’S BRU
Umno against money politics. At 9.30 tomorrow morning, Mazlan Harun is expected to lodge a report with the Anti-Corruption Agency…
http://rockybru.blogspot.com/2008/08/aca-report-against-pm-on-money-politics.html

No comments: