Thursday, February 11, 2016

KETUA PEMUDA TAMPIN HEBAT & GERAKAN SELAMATKAN MALAYSIA


Saya SILAP.

Semalam saya menulis mengatakan Pemuda Umno termasuk Ketuanya Khairy Jamaluddin tergolong di dalam golongan PENGECUT yang dimaksudkan oleh bekas Naib Presiden Umno Tengku Razaleigh Hamzah.

Terlupa kita kepada Pemuda Umno Tampin dan Ketua Pemudanya Ridzuan Ahmad. Ternyata beliau bukan PENGECUT. Terima kasih kepada yang menghantar SMS mengingatkan akan KEPAHLAWANAN Ketua Pemuda Tampin.

Ridzuan dan Pemuda Tampin pada Ogos, 2015, meluluskan SEBULAT SUARA usul meminta Najib Razak MELETAKKAN JAWATAN SEBAGAI PRESIDEN UMNO dan Perdana Menteri.

Tahniah kepada Ridzuan di atas keprihatinan Pemuda Tampin kepada masalah negara.


Semalam, blogger terkenal, Abdul Kadir Jasin, menyarankan agar semua parti politik di Malaysia - Umno, Pas, DAP, PKR, Amanah -  memulakan satu GERAKAN MENYELAMATKAN MALAYSIA dari kehancuran.

Jangan harapkan kepada Dr Mahathir Mohamad seorang, kata Kadir.

Kadir mengkritik beberapa pemimpin Umno yang saban hari menyumpah Dr Mahathir dan mengharapkan beliau cepat MATI.

Mereka ini LUPA, kata Kadir, bahawa mereka berada di jawatan sekarang kerana Dr Mahathir.


Tak dapat dibayangkan sekiranya kesemua parti ini SEPAKAT untuk meminta Najib meletakkan jawatan.

Bayangkan satu perhimpunan besar-besaran diadakan di Stadium Bukit Jalil dan kehadirannya terdiri dari:

Tun Dr Mahathir Mohamad, Tun Daim Zainuddin, Tun Ling Liong Sik, Tengku Razaleigh Hamzah, Tan Sri Sanusi Junid, Tan Sri Muhyiddin Yassin, Tan Sri Rafidah Aziz,  Tan Sri Zainuddin Maidin, Dato' Seri Shafie Apdal, Tan Sri Ong Tee Keat, Tan Sri Kadir Sheikh Fadzir, Dato' Zaid Ibrahim, Dato' Ibrahim Ali, Dato' Seri Mukhriz Mahathir, Dato' Dr Affifuddin Omar, Dato' Hamidah Osman, Dato' Saifuddin Abdullah, Dato' Khairuddin Abu Hassan, dan beberapa pemimpin lagi termasuk bekas kakitangan awam seperti KSU, SPRM dan polis. 

Dan mungkin juga beberapa Menteri Kabinet dan Menteri Besar dapat turut serta demi AGAMA, BANGSA dan NEGARA terutamanya Menteri-Menteri yang sudah berusia seperti Mustapa Mohamed.

Tok Pa perlu ingat, negara ini akan diwarisi oleh generasi akan datang.

Adakah Tok Pa, dalam usia yang tinggal tidak berapa hari saja lagi, sanggup melihat Malaysia yang ditadbirnya hari ini diserahkan kepada anak cucunya di dalam keadaan TENAT seperti sekarang?

Ingatlah, negara ini bukan hak individu tertentu. Ia adalah hak rakyat dan akan diwarisi oleh generasi akan datang.

1 comment:

Anonymous said...

KAH KAH KAH