Saturday, February 20, 2016

RATU NAGA DIDAKWA, WSJ MENUDUH NAJIB & PEGUAM NEGARA MENIPU, TIDAK PULA DIDAKWA



HANYA kerana sedikit SINDIRAN, Ratu Naga, atau nama sebenar Syarul Rema Ena Abu Samah, diDAKWA di Mahkamah oleh SKMM.

http://malaysiandigest.com/news/595527-ratu-naga-pleads-not-guilty-to-charge-of-insulting-najib-on-facebook.html

Ramai Netizen menYINDIR. Kerajaan hari ini hanya berani TANGKAP dan SAMAN rakyat sendiri.

Tapi "KECUT PERUT" dengan orang luar.

DUA hari lepas, akhbar kepunyaan Rupert Murdoch, The Wall Street Journal menDAKWA, DUIT RM2.6 BILLION YANG DIMASUKKAN KE DALAM AKAUN NAJIB BUKAN DARI KELUARGA DI RAJA ARAB SAUDI SEBALIKNYA DATANG DARI PELBAGAI SYARIKAT BERKAITAN 1MDB.

NASIB Wall Street Journal tidak sama seperti Ratu Naga.

Ratu Naga didakwa, dakwaan WSJ hanya dalam bentuk penafian oleh beberapa orang suruhan, TIADA DAKWAAN.

Kenapa? 

Tuduhan WSJ lebih serius dari Ratu Naga.

WSJ menuduh Peguam Negara MENIPU.

WSJ menuduh Najib MENIPU.

Tidak kah kesalahan WSJ lebih DAHSYAT dan berNIAT JAHAT? Adakah kesalahan Ratu Naga lebih berat dari WSJ? Kenapa tidak saman?

ATAU ......

Berikut laporan mengenai TUDUHAN WSJ dua hari lepas.


Kredibiliti Peguam Negara Tan Sri Mohamed Apandi Ali kini dikompromi apabila The Wall Street Journal (WSJ) menyangkal kenyataan Datuk Seri Najib Razak bebas daripada sebarang salah laku dalam penemuan derma RM2.6 bilion dalam akaun peribadinya.

Pengarang kewangan WSJ Ken Brown dalam wawancara bersama ABC News Australia berkata, wang itu bukan daripada keluarga Diraja Arab Saudi sebaliknya datang daripada pelbagai syarikat berkaitan 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

"Laporan kami selama berbulan-bulan menunjukkan wang itu bukan dari Arab Saudi tetapi dari syarikat dan akaun bank yang mempunyai hubungan dengan 1MDB.

"Dan seperti anda sedia maklum, laporan kami belum pernah dipertikaikan lagi dan kami ada banyak bukti sokongan," katanya dalam wawancara pada 12 Februari lalu.

WSJ adalah penerbitan yang pertama sekali menyiarkan berita tentang kehadiran wang tersebut dalam akaun Najib.

Najib pada mulanya mengarahkan peguamnya menghantar surat tuntutan kepada WSJ namun surat tersebut akhirnya dihantar sebagai surat mengesahkan laporan berkenaan semata-mata.

Sehingga kini, pemimpin tertinggi negara itu belum mengambil sebarang tindakan undang-undang terhadap WSJ.

Kini beberapa pihak berkuasa luar negara sedang menyiasat urus niaga 1MDB walaupun Najib belum dinamakan lagi dalam mana-mana siasatan.

Brown turut mengulas cadangan Apandi untuk mengetatkan hukuman terhadap mereka yang membocorkan maklumat kerajaan.

"Ia tak mengejutkan selepas usaha kerajaan mendakwa wang itu datang dari Arab Saudi.

"Realitinya, tiada sesiapa pun percaya dan mereka dibidas kerana perkara itu. Sekarang ini, mereka kata semua orang tidak lagi boleh membincangkannya," katanya.

Brown turut membayangkan lebih banyak maklumat akan diketahui umum apabila pihak berkuasa luar negara melanjutkan siasatan mereka.

"Aksi sebenar akan berlangsung dalam beberapa bulan akan datang menerusi siasatan luar negara dan jika mereka menemui perkara serius, ia amat sukar buat kerajaan Malaysia untuk tidak mengendahkannya," katanya. – 18 Februari, 2016.


http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/derma-rm2.6-bilion-najib-bukan-dari-arab-saudi-lapor-wsj#sthash.SfGTLukt.dpuf

No comments: