Sunday, June 14, 2009

MENYELAMI ROSMAH MANSOR

Minggu yang lalu beberapa ungkapan menarik mengenai isteri Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansor disiarkan oleh akhbar dan blog untuk kita menyelami secara dekat DS Rosmah. Antaranya...

MENGENAI SUAMI.
“I had to stay in the hotel in Beijing most of the time. He was very busy. Saya pun hot. When he came back, I told him that I wanted to return to Kuala Lumpur immediately. Najib merely looked at me without a trace of anger in his face. Then I realised that it was just me talking. He did not raise his voice. All he asked was ‘Dah habis?" (Saya hanya banyak menunggu di hotel di Beijing (semasa lawatan PM ke China). Dia terlalu sibuk. Saya pun hot. Bila dia balik, saya katakan pada dia yang saya nak balik KL. Najib hanya memandang saya tanpa sebarang tanda marah di air mukanya. Terus saya sedar ianya hanya saya yang bercakap. Dia tidak meninggikan suaranya. Dia hanya berkata "dah habis?") - Rosmah mengenai kualiti kesabaran dalam diri PM. http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2009/6/10/nation/4083702&sec=nation

PANDANGAN LEE KUAN YEW TERHADAP DS ROSMAH
"I called on Datin Seri Rosmah because I had been told that she and her husband worked as a team and it was necessary for me to understand both members of the team. I asked to see her, and PM Najib made arrangements for us to meet. I found the Malaysian Prime Minister and his wife 'warm, positive and, more than I had expected to find them, forthcoming'. They spoke frankly to me and I spoke frankly in return.' (Saya membuat kunjungan hormat kepada DS Rosmah kerana saya diberitahu bahawa beliau dan suaminya bekerja sebagai satu pasukan oleh itu ia perlu untuk saya memahami kedua-dua mereka. Saya meminta untuk bertemu DS Rosmah dan PM Najib menguruskan untuk kita bertemu. Saya dapati PM Malaysia dan isteri beliau mesra, positif dan lebih dari saya jangkakan, terbuka. Mereka berterus-terang bila berbincang dan saya juga berterus-terang dalam pertemuan tersebut.") - Lee Kuan Yew mengenai pertemuan beliau dengan Rosmah. http://www.straitstimes.com/Breaking+News/Singapore/Story/STIStory_389842.html

USAHA PEMBANGKANG MEMALUKAN ROSMAH?
Beberapa laman blog terutamanya blog pro pembangkang minggu lepas menyiarkan satu klip YouTube yang agak negatif kepada DS Rosmah. Tidak perlu kita ulas kerana ianya mungkin berunsur fitnah. http://www.youtube.com/watch?v=2vP2wDVBtvA

No comments: