Saturday, June 27, 2009

CORAT-CORET: PELUANG KEDUA BUAT MARIA TUNKU SABRI

Jelapang pernah menyiarkan berita saman RM5.5 juta Maria Tunku Sabri, pengacara "Jalan-Jalan Cari Makan" terhadap seorang ahli perniagaan yang bernama Wan Johani Wan Hussin tidak berapa lama dulu kerana memungkiri janji untuk mengahwini Maria.

Malang buat Maria kerana pada masa itu Mahkamah Rayuan menolak rayuan Maria untuk menyaman Wan Johani kerana Maria adalah isteri orang ketika perjanjian itu dibuat. http://kedahku.blogspot.com/2008/08/corat-coret-keputusan-mahkamah-maria.html

Rabu lalu Maria diberi peluang sekali lagi untuk mencuba nasib untuk menyaman Wan Johani.

Hakim Augustine Paul, yang pernah menjadi hakim dalam kes Anwar Ibrahim, membuat keputusan mengembalikan kes Maria ke mahkamah tinggi bagi mahkamah tersebut menentukan samada perjanjian atau kontrak antara Maria dan Wan Johani sah tanpa mengambil kira samada Maria masih isteri orang atau tidak semasa perjanjian tersebut dibuat.
Laporan mengenai keputusan Augustine Paul: http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0625&pub=utusan_malaysia&sec=Mahkamah&pg=ma_04.htm&arc=hive

Jelas Maria bukan calang-calang orangnya. Wan Johani kenalah bertemu mata sekali lagi dengan Maria di mahkamah tinggi nanti!

No comments: