Thursday, February 19, 2009

ANWAR BERBOHONG?

2. Saya mendapat laporan bahawa pada 11 April 2008 ADUN Kulim, YB Lim Soo Nee dari PKR, telah dihubungi untuk oleh seorang ejen BN yang mewakili Datuk Seri Mahazir Khalid (Pengerusi BN Kedah dan bekas MB) untuk memujuk supaya YB Lim lompat parti daripada PKR ke BN dengan tawaran RM 4 juta. Tawaran itu kemudiannya dinaikkan kepada RM 5 juta. Perjumpaan juga boleh diatur untuk menemukan YB Lim dengan Datuk Seri Mahazir Khalid dan Timbalan Perdana Menteri. ADUN Kulim ini diganggu dengan tawaran dan pujukan melompat parti sepanjang bulan April, Mei, Jun dan Julai 2008.

3. Apa yang mengejutkan saya, ADUN Lunas YB Lim telah membuat aduan kepada Badan Pencegah Rasuah berhubung hal percubaan ejen-ejen BN untuk membeli beliau. BPR bersetuju mengatur strategi dan menjadikan YB Lim sebagai “umpan”. Pertemuan demi pertemuan diatur oleh ejen-ejen BN dengan YB Lim dan kesemuanya ada dalam makluman dan pemantauan BPR.

4. Kemuncak pemantauan ini ialah pertemuan di antara bekas MB Kedah dengan YB Lim di sebuah botel di Seberang Jaya pada akhir 2008. Pertemuan ini dirakam melalui CCTV yang diatur dengan pengetahuan BPR. Tiada tindakan susulan diambil, sebaliknya saya difahamkan pegawai BPR yang bertanggungjawab dalam operasi ini kemudiannya ditukar.
http://anwaribrahimblog.com/2009/02/19/nota-ucapan-menjunjung-kasih-titah-ydpa/#more-5675


Ini adalah antara petikan ucapan menjunjung kasih Anwar Ibrahim petang semalam di Parlimen.

Kita berharap BPR dan bekas Menteri Besar Mahdzir Khalid tampil ke hadapan dan membuat kenyataan serta membuktikan bahawa Anwar telah berbohong.

Reaksi Nazri Aziz: http://www.themalaysianinsider.com/index.php/malaysia/18762-nazri-cast-doubts-on-anwars-claims - 60

1 comment:

Quantum Metal Consultant said...

Anwar pasti tidak berbohong dalam hal ini - cuma apa bezanya - dia pun sama - sampai sanggup kejar ke Taiwan lagi - takkan ajak orang masuk geng sekadar secawan teh tarik kot !