Monday, February 9, 2009

TERKINI: PILIHANRAYA KECIL DI BUKIT GANTANG & BUKIT SELAMBAU?

TERKINI: Laporan Harakah Daily.

Ahli Parlimen Bukit Gantang meninggal dunia
Azamin Amin Mon Feb 09, 09 1:09:54 pm MYT
BATU GAJAH ,9 Feb (Hrkh) - Ahli Parlimen Bukit Gantang Haji Roslan Shaharum disahkan meninggal dunia kira-kira 12.oo tengah hari tadi dalam perjalanan ke Hospital Batu Gajah, Perak.

http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=19295&Itemid=1

Blog Allahyarham Roslan: http://parlimen059.blogspot.com/


V.Arumugam, Adun PKR untuk kerusi Bukit Selambau dilaporkan Malaysiakini telah meletakkan jawatan dan memberi laluan untuk pilihanraya kecil di Kedah. http://www.malaysiakini.com/news/97893

Pelbagai khabar angin tersebar sejak Mac tahun lalu mengenai Arumugam. Ada yang mengatakan beliau akan melompat parti untuk menyertai MIC kononnya kerana tidak puashati kerana tidak banyak "faedah" diperolehi di bawah kerajaan pimpinan Pas.

Bagaimanapun, pada 2 Feb lalu, Arumugam mengeluarkan satu kenyataan akhbar bagaimana hidupnya tertekan dek ugutan demi ugutan yang diterimanya selama ini. Antaranya beliau diugut akan diculik, cermin kereta Exconya dipecahkan dan pujukan untuk beliau meninggalkan PKR. (Kenyataan akhbar Arumugam yang disiarkan laman web Keadilan: http://gerbangkeadilankp.blogspot.com/2009/02/kenyataan-akhbar-adun-bukit-selambu.html)

Bukan itu sahaja. Beliau juga dikaitkan dengan skandal seks. http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0204&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_15.htm

Bukit Selambau merupakan kubu kuat MIC satu ketika dahulu. Jika berlakunya pilihanraya kecil ianya merupakan medan untuk menentukan samada rakyat masih menerima MIC atau menolaknya terus.

Pilihanraya kecil Bukit Selambau dan kemungkinan pilihanraya kecil Parlimen Pesiangan Sabah yang akan ditentukan esok bakal menilai pandangan rakyat terhadap insiden politik sejak akhir-akhir ini.

1 comment:

Anonymous said...

Marilah semua blogger UMNO kita hadiahkan al-Fatihah buat Ustaz Roslan Shaharum