Friday, December 17, 2010

KAFIR KATA HARUSSANI, OK KATA NAZRI AZIZ

ISU FAHAMAN PLURALISME AGAMA

Apa kata ahli agama?

"Islam menolak fahaman pluralisme agama yang mendakwa kesemua agama adalah sama baik dan sama benar." - Ketua Pengarah Institut Kefahaman Islam Malaysia (IKIM), Datuk Nik Mustapha Nik Hassan.
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=1215&pub=utusan_malaysia&sec=Terkini&pg=bt_23.htm&arc=hive

Apa pula kata Nazri Aziz?

"But I disagree that Islam is more superior than other religions, that I cannot accept. I believe Islam does not ask you to say things like that." (Tetapi saya tidak setuju bahawa Islam itu lebih besar dari agama-agama lain. Ini (pandangan) saya tidak dapat menerima. Saya percaya Islam juga tidak membenarkan kita berpandangan sedemikian.") - Nazri Aziz, Menteri di Jabatan Perdana Menteri.
http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/nazri-says-islamic-scholars-suffering-from-inferiority-complex/

Dan nasihat Mufti Perak Harussani kepada mereka yang menyamakan Islam dengan agama lain.

''Pluralisme adalah haram. Kita mana boleh kata semua agama sama dengan Islam. Kalau orang Islam kata semua agama adalah sama dengan Islam, mereka yang berkata begitu adalah kafir." - Harussani Zakaria, Mufti Perak.
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=1217&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_06.htm

Semoga Nazri Aziz dibuka pintu hatinya oleh Allah swt.

6 comments:

light said...

Kalau benar apayang diungkap oleh Nazri menteri parlimen tu maka tunggulah hari dan ketika bilamana dia akan dijatuhkan dari kedudukan nanti dengan lebih memalukan.Sekiranya dia menidakkan keagungan ugama pilihan Allah iatu Islam maka kepercayaan dia samalah dengan kafir yang mengambil dah Allah sebagai tuhan.Sorryla Nazri masa untuk kau nyah dari kabinet Najib sudah dipenghujung jalan. Bye.

Wake UP! said...

Nazri. Dah kau ni nampak sangat suka pada pluralisme agama, kau keluarlah UMNO cepat masuk PKR.

Al Jub tu sekepala dengan kau. Lepas tu bolehlah kau membontot bersama-sama.

Anonymous said...

patutler anak dia hidup tonggang langgang, rupanya ayah dia tak ada agama.......najib nak suruh islam diserang dari luar dan dalam kerajaan ka?? ishishish........mengucap najib, buatlah rombakan kabinet, masukkan menteri yg pure islam shj, apatah lg yb pengkhianat negara atau sokong pengkhianat.......

Anonymous said...

Ini Nazri mesti kena mandi dengan air tanah Padang Rengas semula.cakapnya pun macam orang mabuk macam annuar ibrahim dan azmin.

Anonymous said...

Insya Allah.. dlm PRU dtg.. klu BN menang lagi pun.. si Nazri ni akan kalah... Insya Allah

Cikgu Di said...

Salam buat tuan..
Islam adalah agama yang sempurna. Dan tiada agama yang lebih tinggi dari Islam. Untuk menyempurnakan Islam maka diutuskan Nabi yang akhir Muhammad S.A.W. ke Bumi ini untuk maksud tersebut. Maka melalui bagingalah maka agama-agama lain di nasahkan dan Allah hanya menerima Islam sebagai addin...walahualam