Monday, December 20, 2010

ANAK KHIR JOHARI SERTAI DAP

Zairil Khir, Ketua Eksekutif RND Chocolate Labs Sdn Bhd, merupakan anak kepada bekas Setiausaha Agung Umno Allahyarham Tan Sri Khir Johari kini menganggotai DAP.
http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2010/12/20/nation/7654271&sec=nation

"Bapa saya tidak pernah memaksa saya menyertai mana-mana parti politik. Hanya nasihat beliau agar saya melakukan perkara yang betul."

Adakah Zairil melakukan yang betul dengan menyertai DAP?

Allahyarham Khir Johari adalah antara nama-nama besar dalam Umno. Allahyarham pernah dilantik menjadi Menteri Muda Pertanian dan Perikanan (1955), Menteri Pelajaran (1957-1959 dan 1965-1968), Menteri Perdagangan dan Industri (1960-1962 dan 1969-1971), Menteri Pertanian dan Koperasi (1963-1964) dan Menteri Tidak Berportfolio (1973).

Di mana silapnya? Mungkin pucuk pimpinan Umno tahu jawapannya?

12 comments:

Anonymous said...

mungking kah anak kepada anak kapal singki atau anak pada anak siang malam sertai BN? tak mungkin, kecil2 lagi dah di basuh minda....

Anonymous said...

Nape nk sertai DAP lak? oo.. sebab parti hamPAS ngan PKR x baguih utk disertainye. Biarkan dia merasa bagaimana layanan parti komunis tu terhadap Melayu dulu, darah tengah muda. Dh tua nnt jd le mcm Zaid Ibrahim:

"Thank God I joined PR; only by being with them one knows their true colours"

Anonymous said...

Salam, mak mamat ni Cina .. tu pasal join DAP .. so boss2 UMNO luar sana, kahwin ler lg dgn bukan Melayu .. haha .. sok2 benih korang boleh join DAP !!

Kalau Mr Khir belum arwah, jgn mimpi ler dia ni dpt nak join DAP .. kuikui


Br,
Khairil

PAS BANGANG said...

duit judi selalunya tak berkat...

Anonymous said...

Jika ada orang tua dia, mesti kena pancung kepala da budak nii... Tapi, ni lah budaknya yang sama bapak dia kerana harta.

Dulu kecik2 Boon Siw bela dia.

Anonymous said...

dia sapa? bapa dia ada la jasa... dia ..... nasib baik bapa dia join magnum .... boleh jadi kaya .... ada juga member gua pi jumpa khir minta nombor .... dia bagi asalkan tikam nombor kat kedai tak halal....kira tolong melayu juga tu...bab duit haram la .... tapi susah juga nak minta tolong pasal dia tak berapa nak bagi kat melayu, pasal agama la .... itu kata org. tapi jasa baik khir adalah menghapuskan tulisan jawi ... masa dia menteri ....itu pun org kata..betul ker?

Ryzal72 said...

Assalamualaikum,
Bro, dalam politik ni ada satu keadaan yng dipanggil "diverstion time". Diverstion ni akan dibuat pada masa keadaan yang tertentu misalnya tatkala kita semakin popular, hot, ataupun kita semakin mendapat perhatian. Banyak contoh yg boleh kita lihat ie: Zaid Ibrahim....diverted dari UMNO ke PKR semasa sahamnya tengah memuncak etc. Ramai lagi jika nak dinyatakan....teringat saya semasa zaman U, ramai pemimpin pelajar yg berada dalam kem pembangkang yang seumpama Singa masa di kampus alih2 menyertai UMNO bila keluar...saya hanya tersengih dan mengeleng kepala. Itulah diverstion namanya dan itulah politik, jadi tak boleh salahkan mereka. Dalam kes anak KJ, maksud saya Khir Jo ini....nanti lama2 bila sudah ada tawaran, desakan, hot maka dia akan buat diverstionlah kepada UMNO dan pada masa itu dia akan terus ke jawatan2 khas dalam UMNO....hmmm....smartkan! Btw, thts the politic hehehhehe

Anonymous said...

Kalau jumpa org UMNO lama2, cuba tanya pasal Arwah bapak dia. Nak cite pun org dah meninggal, tapi biar menjadi pedoman utk kita yg masih hidup ni, mmg mak dia cina. Jadi,paham2 lah.. Kalau pegi ke KLANG, cuba tanya pasal Chi Liong, sy sebagi anak jati Klang mmg sedih dgn pemimpin2 yg mcm tu.. Tergadai tanah/harta org Melayu..

MAT BOND

Komodojr said...

Blogwalking here :)
Please also visit my blog http://komodojr.blogspot.com/

Anonymous said...

bapak siapa yang menghapuskan tulisan jawi di sekolah2?

kawan Khir johari said...

Dia ni anak tiri bukan anak betul. Mak dia cina masuk ISLAM. Masa arwah khir johari kawin dengan mak dia dia dah ada. Bak sireh pulang ke gangang. KALAU ANAK BETUL BOLEH JUGAK HERAN, MEMANG DIA CINA MASUK ISLAM KEMUDIAN MASUK DAP.

Anonymous said...

Dia anak si mr.Lim. Howard Lim asal Singapura