Tuesday, March 26, 2019

NURUL IZZAH GUSAR PAPA TAK SEMPAT JADI PM

Image result for nurul izzah private jet

FAKTA: NURUL Izzah memilih Singapura untuk menyerang Tun Dr Mahathir Mohamad.

FAKTA: Nurul Izzah mengakui tanpa Dr Mahathir Pakatan Rakyat tidak mampu menjatuhkan kerajaan BN dan atas sebab itu beliau ke London memujuk Dr Mahathir agar kekal bersama Pakatan selepas Tan Sri Muhyiddin Yassin diarahkan oleh Tun Mahathir untuk membawa keluar Bersatu dari Pakatan sebelum PRU14.

FAKTA: Nurul Izzah melabelkan Dr Mahathir sebagai DIKTATOR dan kesukaran KELUARGA beliau berkerja bersama Tun.

Temuramah yang diberikan oleh Nurul Izzah kepada media Singapura bukan kebetulan.

Apakah gambaran dari temuramah tersebut:

1. Nurul dan keluarga beliau kini umpama cacing kepanasan, bimbang Anwar Ibrahim tak jadi Perdana Menteri.

2. Anwar bimbang usaha Dr Mahathir memperbaiki negara dari kerosakan teruk hasil perbuatan Najib Razak akan menjadi LEGASI Mahathir yang akan memberi keyakinan rakyat bahawa Dr Mahathir lebih layak memimpin Malaysia dari Anwar.

3. Serangan Nurul akan menimbulkan spekulasi bahawa itulah tujuan Nurul Izzah menolak semua peranan dalam kerajaan Mahathir kerana tidak mahu Mahathir berjaya dan gagal serta mahukan bapa beliau dinobatkan segera sebagai Perdana Menteri.

Dr Mahathir mungkin seorang diktator dalam kamus hidup keluarga Anwar tetapi beliau tidak ada masalah moral dan tidak pernah dituduh meliwat.

Seorang pemimpin perlu mempunyai moral yang tinggi, sesiapa yang tidak bermoral atau didakwa mempunyai masalah moral termasuk video seks TIDAK layak memimpin negara.

Rasanya ada baik Nurul Izzah tumpukan usaha memperkuatkan bapa beliau di dalam PKR. Khabarnya hanya 30 peratus ahli PKR menyokong Anwar dan keluarga beliau.

Nurul Izzah kena ingat bahawa selama ini pemimpin-pemimpin PKR sekarang terutamanya Azmin Ali lah yang membawa PANJI-PANJI PKR ketika Anwar merengkok di penjara akibat perbuatan beliau sendiri.

Jika keluarga Anwar tidak lagi yakin dengan Dr Mahathir, alangkah baiknya Anwar membawa diri dan tubuhkan kerajaan dengan sekutu-sekutu lain. Umno/Pas/MIC/MCA nampak seolah-olah sanggup melakukan apa saja untuk Anwar seperti yang dinyatakan oleh Nazri Aziz.

Jika Anwar hendak tunggu juga, tunggu lah. Dr Mahathir sudah nyatakan ekonomi negara akan pulih dalam masa 3 tahun lagi.

Ia bermakna Dr Mahathir akan terus kekal sebagai Perdana Menteri sehingga ekonomi pulih.

Jika nak cepat jadi Perdana Menteri, Anwar kena keluar Pakatan sebab Dr Mahathir perlukan masa untuk pulihkan ekonomi.

Lagipun Dr Mahathir sudah nyatakan beliau kecewa dengan "mereka" (keluarga Anwar).

No comments: