Monday, August 17, 2015

ZAHID BUKTIKAN SETIAKAWAN PADA MUHYIDDIN & KOMPLOT GULING NAJIB

Image result for muhyiddin+zahid+sultan

SEMALAM Timbalan Perdana Menteri yang baru, Dr Ahmad Zahid Hamidi, memBUKTIkan semangat SETIAKAWAN yang tinggi terhadap Muhyiddin Yassin.

Kata Zahid: "Tan Sri Muhyiddin TIDAK TERLIBAT dalam komplot menggulingkan kerajaan. Saya terpaksa beritahu di Lumut kerana secara peribadi saya dan Zambry (MB Perak) rapat dengan Tan Sri Muhyiddin. Kami pernah sama-sama jatuh, jadi kami faham perasaan orang jatuh, jadi kami tidak akan pijak atau henyak orang yang jatuh."

http://www.astroawani.com/berita-malaysia/muhyiddin-tidak-terlibat-komplot-guling-kerajaan-zahid-70115

Ini baru lah benar-benar setia kepada kawan. Sebenarnya Muhyiddin dan Zahid boleh menjadi GANDINGAN yang baik, jika diizinkan Allah swt kerana yang ada pun sedang menghitung hari.

Dan semalam juga Zahid mendedahkan bahawa komplot menggulingkan kerajaan melibatkan menarik 37 ahli Parlimen BN.

Harap-harap betul dakwaan Zahid ini. Kalau tak betul kasihan pada Polis dan kredibiliti polis.

Hari ini sebuah blog menyiarkan senarai 20 Ahli Parlimen BN yang dikatakan hendak berpaling tadah.

KOPI PANAS's photo.

http://kakaktua800.blogspot.com/2015/08/20-nama-pengkomplot-guling-kerajaan.html

Jika benarlah tuduhan ini, maka WAJIB bagi Najib Razak meROMBAK Kabinet sekali lagi dan mereka-mereka yang didakwa terlibat dan berada di dalam Kabinet sekarang ini, walaupun belum genap sebulan panaskan kerusi, perlu diUSIR.

Itupun kalau Najib ada keberanian melampau.


Petikan dari blog Kakaktua800 mengenai dakwaan 20 yang dikatakan terlibat:


20 NAMA PENGKOMPLOT GULING KERAJAAN TERDEDAH?
Pendedahan ini dibuat selaras dengan tuntutan YB Khairy yang mahu tahu siapa 20 nama yang terlibat berkomplot guling kerajaan. Akan mengurangkan sedikit polemik dan tuduhan terhadap siapa yang tidak terlibat.
Pendedahan YB Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, Timbalan Perdana Menteri mengenai komplot guling kerajaan bukanlah sesuatu yang baru. Mengikut sumber sumber yang boleh dipercayai usaha terancang sudah bermula semasa Tan Sri Muhyiddin Yasin sebagai Timbalan Perdana Menteri lagi. Siri pertemuan di belakang tabir bersama Tun M serta pemimpin pembangkang telah berlaku sebelum ini melibatkan Tan Sri Muhyiddin dan juga Datuk Seri Shafie Apdal.
Dengan isu-isu semasa IMDB, Tan Sri Muhyiddin, Shafie Apdal, Khairy Jamaluddin telah berusaha menyerang secara terbuka YAB Dato’ Sri Mohd Najib Tun Razak Perdana Menteri
Perkara ini makin jelas sebelum pengumuman rombakan kabinet pada 28 Julai 2015 lalu betapa telah ada usaha gerakan ahli Parlimen BN dan Pembangkang untuk membuat undi tidak percaya kepada Perdana Menteri Mohd Najib melalui Dewan Rakyat pada bulan Oktober 2015.
Satu cara lagi ialah mengumpulkan tandangan MP untuk akuan bersumpah lalu dipersembahkan kepada Yang DiPertuan Agung.
Menurut sumber yang boleh dipercayai melalui seorang Pengerusi PKR di sebuah negeri pertemuan dengan Tan Sri Muhyiddin dan juga Dato’ Shafie Apdal menunjukkan perkembangan positif hanya menunggu masa sesuai untuk dilaksanakan.
Katanya terdapat 20 orang MP yang dikenal pasti termasuk Datuk Jazlan Mohamed yang sebelum ini adalah Pengerusi PAC sebelum dilantik menjadi Timbalan Menteri KDN. Datuk Jazlan mungkin mengetahui jika Menteri KDN itu melaporkan 26 orang.
Antara 20 nama yang telah dikenal pasti ialah ;
1) Muhyiddin Yassin (Pagoh),
2) Shafie Apdal (Semporna),
3) Noraini Ahmad (Parit Sulong),
4) Aziz Sheikh Fadzir (Kulim),
5) Bung Mokhtar Radin (Kinabatangan),
6) Khairy Jamaluddin (Rembau),
7) Hasbullah Osman (Grik),
8) G Palanivel (Cameron Highland),
9) Razali Ibrahim (Muar),
10) Normala Abd Samad (Pasir Gudang),
11) Othman Aziz (Jerlun),
12) Rahim Bakri (Kudat),
13) Jumat Idris (Sepanggar),
14) Shahidan Kassim (Arau),
15) Marcus Mojiggoh (Putatan),
16) Ewon Ebin (Ranau),
17) Raime Unggi (Tenom),
18) Nurjazlan Mohamed (telah dirunding Jadi timbalan menteri),
19) Zahidi Zainul Abidin (Padang Besar, sudah dirunding jadi Pengerusi Risda) dan
20) Othman Abdul (Pendang).
Sehingga maklumat ini diterima, 20 nama ini memang diakui telah ada dihubungi oleh pihak pihak terbabit untuk tujuan tujuan komplot tersebut.
Pihak pihak yang terbabit dan mengenali ahli ahli parlimen ini diminta untuk tampil membuat penafian dakwaaan bahawa mereka terlibat sama dalam komplot ini.
Pasti ramai yang panas tetapi inilah nama nama seperti yang dimahukan oleh YB Khairy Jamaluddin. Apakah Khairy tidak tahu namanya juga ada dalam list ini?


1 comment:

Anonymous said...

sebenarnya khairy memang dh tahu, cuma dia nak sahkan samada namanya memang dah kantoi, atau masih selamat....