Friday, December 23, 2011

PENJARA UNTUK KHIR TOYO

PENJARA UNTUK KHIR TOYO: Bekas Menteri Besar Selangor Dr Mohamad Khir Toyo hari ini dijatuhi hukuman penjara 12 bulan selepas didapati bersalah oleh Mahkamah Tinggi di sini atas tuduhan mendapatkan untuk dirinya dan isteri suatu barangan berharga dengan balasan diketahui tidak mencukupi iaitu dua lot tanah dan sebuah banglo di Seksyen 7 di sini empat tahun lepas.
http://mstar.com.my/berita/mahkamah/cerita.asp?file=/2011/12/23/mstar_mahkamah/20111223105241&sec=mstar_mahkamah

KEBEBASAN UNTUK SHARIF JAJANG: Galeri awam di Mahkamah Sesyen di sini hari ini bergema dengan kata-kata kesyukuran sebaik sahaja bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Dengkil, Datuk Mohd. Sharif Jajang dilepas dan dibebaskan daripada pertuduhan menyalahgunakan kedudukannya bagi mendapatkan sebidang tanah seluas 1.2 hektar, 14 tahun lalu.



Tidak mustahil 7 tahun dari sekarang Khir Toyo juga didapati tidak bersalah. Apapun, karier Khir Toyo menemui noktahnya hari ini, tanggal 23 Disember 2011.

1 comment:

penyengat said...

Tiada apa lagi yang bemain dalam minda nya ..sekarang ni dah dimasuk kan kedalam botol..Kan adalah pulak buka tudung botol tu .Kalau lah umno masih berkuasa boleh lah duduk relax..tapi takdir menentu segala nya AWAS Toyol yang masih berkeliaran..anda diPERHATIKAN