Tuesday, May 19, 2009

ELIZABETH WONG BERTUDUNG

Ramai ahli politik melakukannya apabila diduga dengan isu moral.

Pada akhir tahun 80an, seorang ahli politik Umno yang terkenal dari Pantai Timur dituduh berkhalwat dengan seorang artis popular pada masa itu.

Khabar angin mengenai isu itu menjadi buah mulut ramai dan hampir-hampir menamatkan karier politik beliau.

Hampir berbulan-bulan beliau bertungkus lumus untuk membersihkan imej beliau. Caranya mudah. Berpakaian macam orang agama. Berkopiah lebai putih dan berkain sarung putih ke mana sahaja bertemu pengundi dan menghadiri majlis. Kini beliau bergelar Tan Sri.

Begitu juga dengan seorang pemimpin terkemuka Pas yang ditangkap khalwat di sebuah hotel. Kes beliau banyak membantu Umno dan BN untuk menang besar pada pilihanraya ketika itu.

Pemimpin Pas itu berhempas pulas ke sana ke mari berceramah untuk membersihkan nama beliau. Kini beliau masih menjadi antara pemimpin tertinggi Partai Se-Islam Malaysia itu.

Dalam pemilihan Umno yang lalu, seorang bekas Ketua Menteri yang dituduh terlibat dalam skandal seks melibatkan gadis bawah umur turut bertanding jawatan Naib Presiden parti.

Kini giliran Elizabeth Wong. Gambar atas dikatakan gambar Elizabeth ketika berceramah di Kok Lanas, Kelantan.

Dalam ceramahnya, Elizabeth dikatakan memuji Nik Aziz Nik Mat yang dikatakan memberi nasihat ketika beliau berdepan peristiwa mengaibkan peribadinya sebelum ini.

"Nasihat Tuan Guru membuatkan saya merasa tenang menghadapi segala dugaan dan cabaran. Tuan Guru adalah the best and the great. Saya akan ingatkan nasihat Tuan Guru selama-lamanya. Benar kata Tuan Guru, sabar itu separuh daripada iman. Saya terima hakikat itu dengan penuh keyakinan." http://www.malaysia-instinct.com/english/index.php?option=com_content&view=article&id=7824:exco-bergambar-bogel-bertudung-di-ceramah-pas&catid=51:berita-tempatan&Itemid=29

Begitulah tebalnya muka orang politik.

2 comments:

Anonymous said...

baguslah Eli Wong pun dah faham Islam.

Bila pula nak masuk Islam?

Anonymous said...

dia dah masuk islam dah.. kalau tak percaya tanya org PAS..