Thursday, January 5, 2017

ANNUAR MUSA DI "LEMPANG" RAJA

Image result for annuar musa
"Pandangan ikhlas dari saya, dulu masa Tun Dr Mahathir bagi awak (Annuar Musa) duit yang banyak untuk menangkan kembali Kelantan, untuk anda (Annuar Musa) gunakan wang tersebut sebaiknya demi kebajikan rakyat, bukan untuk beli sebuah kereta Porsche Panamera." - Tengku Mahkota Johor.


KONONnya beliau lah HERO UMNO.

Ke sana ke sini membawa gelaran Ketua Penerangan Umno. Tegur orang itu, tegur orang ini.

Berkhutbah depan ahli-ahli Umno kononnya beliau lah orang yang paling hebat dalam Umno.

Semasa perhimpunan agung Umno, ditayangnya video beliau, membodek Najib Razak, seolah-olah hanya satu orang sahaja di dalam Umno yang mempertahankan Najib. Hanya Annuar Musa seorang sahaja yang hebat.

3 hari lalu Annuar Musa di"tempeleng". Orang biasa tak boleh tegur Annuar Musa. 

Hanya RAJA yang boleh menegur Annuar.

RAJA yang berasal dari tempat lahirnya Umno.

Tidakkah Umno merasa malu? Hero Umno di tegur RAJA?

Bukan orang biasa, RAJA!!!!

Sebagai ahli Umno, amat memalukan parti keramat mempunyai Ketua Penerangan yang ditegur oleh RAJA.

Tetapi tidak mengapa.

Pemimpin Umno sekarang sudah TAK TAHU MALU.

Pemimpin rasuah, orang lain jadi mangsa.
 

BERIKUT TEGURAN TMJ:

JANGANLAH SIBUK MENCARI KUDIS DI KAKI ORANG LAIN SEDANGKAN TOKAK DI KAKI SENDIRI TIDAK MAMPU DIUBATI

Baru-baru ini saya dimaklumkan mengenai timbul persoalan berkaitan fasiliti milik Kelab Bolasepak Johor Darul Ta'zim. Kepada Tan Sri, semua stadium di negeri Johor sememangnya milik Kerajaan Negeri Johor dan kerajaan tersebut pula adalah milik Siapa? Milik DYMM Sultan Johor yang telah wujud sejak tahun 1885. Itu bererti terpulanglah kepada DYMM Sultan Johor untuk bagaimana menggunakan semua milik kerajaan negeri. Jangan samakan negeri Johor dengan negeri lain. Johor sudah wujud sebelum kemerdekaan, dengan cara tersendiri, dan dengan sistem berpelembagaan tersendiri sejak 1885.


Negeri Johor juga adalah kubu kuat parti pemerintah sekarang. Tarikh untuk rakyat negara keluar mengundi sudah hampir, oleh itu jangan cuba menjolok sarang tebuan kerana kelak buruk padahnya. Kepada Tan Sri, jangan jadi liabiliti kepada parti anda. Anda sendiri jelas mempunyai kepentingan diri sendiri dalam parti. Ingatlah bahawa anda berkhidmat kepada Rakyat. Kita sedia maklum yang Tan Sri telah membina Persatuan Bolasepak Kelantan (KAFA) dari mula-mula lagi dan Tan Sri juga harus bertanggungjawab atas kegagalan dan ketidak urus KAFA hari ini. Janganlah Tan Sri bagaikan nakhoda bertempiaran lari meninggalkan bahtera bila berhadapan ombak besar. Sedangkan KAFA pun Tan Sri tak boleh nak urus, elok Tan Sri lupakan hasrat menerajui bola sepak negara.

Seterusnya Tan Sri mengatakan bahawa JDT merosakkan pasaran bola sepak Malaysia dengan membayar gaji pemain terlalu tinggi. Sistem bola sepak negara kita kini sudah berdaya maju, dan tidak wujud mengenai pasukan lain tidak mampu untuk bersaing atau beraksi dalam liga. Ianya berkenaan dari kebijaksanaan mengurus wang. Ianya satu perkiraan yang mudah, JDT paling ramai boleh mendaftar dalam 27 hingga 30 orang pemain tempatan sahaja dalam satu masa. Berapa ribu pemain yang ada dalam negeri ni? Jikalau anda nak menandatangani pemain yang sama memanglah duit anda akan habis. Terpulang kepada JDT untuk membayar berapa tinggi sekalipun gaji pemain kami. Masih ada ramai lagi pemain lain yang boleh bermain dan tidak perlulah bersaing dengan JDT untuk mendapatkan pemain yang terbaik. Ikutlah kemampuan dan jangan sibuk bersaing dengan cara JDT.

Yang terakhir sekali, sebelum Tan Sri hendak memberikan komen mengenai kelab atau negeri lain, uruskanlah KAFA terlebih dahulu. Tidak payah buang masa untuk sibuk mengenai urusan pasukan atau kelab lain. Selesaikan dulu hutang piutang sebanyak RM6.7 juta terlebih dahulu sebelum bercakap hal-hal yang lain. Janganlah sibuk mencari kudis di kaki orang lain sedangkan tokak di kaki sendiri tidak mampu diubati. Pandangan ikhlas dari saya, dulu masa Tun Dr Mahathir bagi awak duit yang banyak untuk menangkan kembali Kelantan, untuk anda gunakan wang tersebut sebaiknya demi kebajikan rakyat, bukan untuk beli sebuah kereta Porsche Panamera.

DYAM Brigadier Jeneral Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim, Tunku Mahkota Johor




7 comments:

Anonymous said...

Insyallah terbongkar dan pecat najib umno bn

Anonymous said...



ana tak boleh lupa cerita dia songlap duit pprt.

yang kena tangkap pegawai kerajaan

Anonymous said...

Mana ada ahli umno yang bijak pandai semua bodo belaka kata tun mahathir...

cass said...

kes dia lama dulu dihotel holiday inn city centre...masih dalam ingatan....cuba tanya dia ....

cass said...

kes dia lama dulu dihotel holiday inn city centre...masih dalam ingatan....cuba tanya dia ....

Anonymous said...

CASS tolong cerita... cepat!! cepat!!!

Unknown said...

Annuar M ini kan seorang playboy tua