Monday, January 9, 2017

PERIHAL BERAS ST15, RASUAH, KSU KKLW, KETUA BAHAGIAN PERMATANG PAUH & ISMAIL SABRI

TAHNIAH kepada Pesuruhjaya SPRM yang baru, Dato' Zulkifli Ahmad, di atas usaha keras beliau membanteras RASUAH terutama di Kementerian yang terlibat menjaga kepentingan rakyat miskin seperti Kementerian Pertanian dan Kementerian Pembangunan Luarbandar dan Wilayah.

Sejak menjawat jawatan sebagai "boss" SPRM, ramai yang mula KECUT PERUT dan GERUN kepada SPRM.

Inilah usaha MURNI yang perlu disokong oleh setiap lapisan masyarakat. Sudah lama kita dahagakan tindakan seumpama ini dari SPRM. Akhirnya ia kunjung tiba.

Terbaru, Ketua Setiausaha Kementerian Kementerian Pembangunan Luarbandar dan Wilayah (KKLW) Mohd Ariff Ab Rahman ditahan SPRM dan beberapa jutaan ringgit dan JONGKONG EMAS dirampas dari beliau.


Menariknya, KKLW ini diterajui oleh Ismail Sabri. Juga menarik, Ariff juga merupakan KSU semasa Ismail menjadi Menteri Pertanian sebelum ke KKLW.

Nampaknya di mana ada Ariff, di situ ada Ismail Sabri.

Dan Kementerian mereka tidak SUNYI dari kontroversi. Semasa di Kementerian Pertanian heboh isu BERAS ST15.

Bukan setakat heboh saja. Ada individu di dakwa di mahkamah kerana beras untuk orang miskin ini, yang dikenali sebagai BERAS ST15 (beras hancur 15 peratus kandungan).

Dua kontraktor pada Mac tahun lepas didakwa di Alor Star kerana terlibat dengan rasuah berkaitan beras ST15.     http://www.bharian.com.my/node/132175

Dalam bulan yang sama, seorang pegawai Bernas juga didakwa kerana menerima rasuah berkaitan beras ST15.  http://www.hmetro.com.my/node/124879

Sementara itu 2 "anak buah" Ketua Bahagian Permatang Pauh Zaidi Mohd Said ditangkap dan didakwa kerana beras ST15.

Kedua-dua mereka ialah - Bendahari Bahagian Permatang Pauh Nor Azamuddin Ahmad dan Naib Ketua Pemuda Permatang Pauh Farid Idris Khan.

Umum mengetahui Zaidi adalah Ketua Pegawai Khas Ismail Sabri.

Di akar umbi, katanya juga, kuota beras ST15 ini dijaga oleh Zaidi. Seeloknya Ismail Sabri mengarahkan Zaidi membantu Dato' Zulkifli dan SPRM di dalam siasatan melibat KSU Ariff dengan memberi segala maklumat mengenai beras ST15.

Sudah pasti Ariff juga akan ditanya mengenai isu ini oleh SPRM kerana beliau juga adalah KSU Pertanian sebelum ini.

 Image result for ksu ariff+rasuah
Inilah wang luarnegara, beg tangan dan sebagainya yang dirampas dari KSU Kementerian KKLW yang ditadbir oleh Ismail Sabri.

Kita akhiri dengan satu posting yang dibuat oleh penulis FB - Syed Rosli.


SEKIAN



No comments: