Wednesday, April 15, 2020

SIAPA TEKAN MUHYIDDIN LANTIKAN AHLI PARLIMEN UMNO JADI PENGERUSI GLC?

Image

APABILA melihat poster ucapan TAHNIAH kepada Mahdzir Khalid di atas "perlantikan" sebagai Pengerusi Telekom Malaysia, terkenang kepada perbicaraan kes SOLAR di mahkamah apabila Mahdzir di soal oleh Peguam Rosmah Mansor, Jagjit Singh.

Ia seperti berikut:

Jagjit: Pada awalnya anda meminta sebanyak 20 peratus menjadikan jumlah yang diminta RM250 juta, namun dikurangkan kepada RM60 juta?

Mahdzir: Tidak setuju

Mendengar jawapan ‘tidak bersetuju’ terhadap semua soalan yang dikemukakannya, Jagjit bertindak meninggikan suara dan mencadangkan bahawa Mahdzir adalah seorang menteri yang menyeleweng.

Mahdzir bagaimanapun dilihat tenang dan sekali lagi menjawab tidak bersetuju dengan cadangan Jagjit.

Tahniah kepada Muhyiddin Yassin, katanya anak orang agama, memilih ahli parlimen seperti ini untuk dijadikan panduan oleh kakitangan TM.

 Image may contain: 6 people, text that says ""Semua MP Kerajaan akan dilantik ketuai GLC" Takiyuddin Hassan- BAKAL DILANTIK: SKANDAL 1MDB RM6.6 BILION BILION SKANDAL FELCRA RM2.8 JUTA SKANDAL AKAL BUDI RM72 JUTA SKANDAL TABUNG HAJI RM144.6 JUTA SR SKANDAL RMM RM3 JUTA"

Kita sudah melihat sebelum ini kegiatan songsang yang dilakukan oleh puak-puak ahli parlimen terdahulu ketika dilantik sebagai Pengerusi GLC TETAPI nampaknya lebih penting buat Muhyiddin ialah mengekalkan kuasa.

Jika benar Mahdzir dilantiik sebagai pengerusi TM, tak salah kalau Muhyiddin nak lantik Azeez Rahim semula ke Tabung Haji - kuasa di tangan Muhyiddin.

Kadang-kadang kita terfikir juga. Siapa yang berkuasa sekarang ini?

Muhyiddin atau Umno? Kerana nampak seolah-olah Umno memaksa Muhyiddin melantik Ahli Parlimennya menjadi Pengerusi GLC.


No comments: