Sunday, April 12, 2020

APA ISTIMEWANYA MUSTAPA MOHAMAD LANGGAR PKP BALIK JELI?

Image

APA "special"nya MuSTAPA MOHAMAD yang membolehkan beliau berjalan sejauh 445KM dari Kuala Lumpur ke kampung halaman beliau di JELI?

Ramai yang kena marah di "roadblock" bila keluar rumah. Ramai sudah didenda dan jika tidak membayar denda berhadapan dengan hukuman PENJARA.

Adakah Mustapa atau Tok Pa mahu memberitahu rakyat marhaen bahawa ada dua undang-undang di Malaysia - satu untuk rakyat marhaen dan satu untuk para Menteri seperti beliau?

Rakyat berhak untuk merasa diri mereka dikelaskan sebagai kasta bawahan jika inilah sikap Menteri-Menteri Kabinet Muhyiddin Yassin.

Kita nak dengar apa Muhyiddin hendak lakukan kepada Tok Pa atau adakah Tok Pa mahu meletakkan jawatan atau meminta MAAF kepada rakyat marhaen.
New Zealand's health minister, David Clark, has been demoted after breaching lockdown rules.
Untuk pengetahuan Tok Pa, Menteri Kesihatan New Zealand diTURUNkan PANGKAT di dalam Kabinet kerana melanggar PKP dengan bersiar-siar di PANTAI bersama keluarga.

https://www.theguardian.com/world/2020/apr/07/new-zealand-health-minister-demoted-after-beach-visit-broke-lockdown-rules

Don Harwin

Menteri Kesenian New South Wales di Australia meletakkan jawatan dan didenda AUD1,000 kerana melanggar PKP dengan kembali ke rumah kedua beliau.

https://www.theguardian.com/australia-news/2020/apr/10/nsw-minister-don-harwin-fined-1000-for-breaching-coronavirus-public-health-order


Apakah Muhyiddin akan mengambil TINDAKAN terhadap Tok Pa?

Rakyat juga sudah lama tak balik kampung. Hampir 80,000 pelajar sangkut di asrama dan mahu balik kampung.

Apa keistemewaan Tok Pa?

No comments: