Monday, December 9, 2019

TUN MAHATHIR SURUH PECAT AZMIN? ANWAR BERBOHONG ATAU BERCAKAP BENAR?

Image result for anwar azmin

“Tapi Anwar cakap, Mahathir suruh beliau (Anwar) pecat Azmin. Saya soal Anwar kalau benar kenapa Tun perlu keluar kenyataan Azmin tak perlu bercuti dan boleh teruskan kerja menteri, sebelum Anwar bisik bahawa Tun M tidak konsisten dalam isu itu.” - Zuraida Kamaruddin.


Benarkah Tun Dr Mahathir Mohamad suruh Anwar Ibrahim PECAT Azmin Ali? Selama ini tak pernah pula Dr Mahathir membuat kenyataan untuk memecat Azmin.

Atau Anwar berBOHONG?

Berbohong selalu jadi tabiat manusia. Cerita kena kelentong ini, ramai yang kena.

Allahyarham Napsiah Omar pernah diberitahu akan jadi MB Negeri Sembilan oleh pemimpin tertentu.

Allahyarham Sheikh Alias Mustapha dan Abdul Rahman Ibrahim pernah diberitahu akan jadi MB Kedah oleh pemimpin yang sama.

Kita harap Dr Mahathir jelaskan benarkah beliau suruh Anwar pecat Azmin.

Kita hanya nak tahu Anwar berBOHONG atau bercakap benar.






Anwar beritahu Zuraida Tun M arah pecat Azmin berkaitan video seks
By Kumara Sabapatty
- 9 December 2019



Naib Presiden PKR, Zuraida Kamaruddin berucap pada Majlis Makan Malam Wawasan Kemakmuran Bersama 2030 di Hotel Renaissance, Kuala Lumpur. foto NOOREEZA HASHIM, 08 DISEMBER 2019.


KUALA LUMPUR – Naib Presiden PKR, Zuraida Kamaruddin mendedahkan intipati pertemuannya dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim beberapa bulan lalu di bangunan Parlimen.

Katanya, beliau telah menulis empat surat kepada presiden PKR itu memohon diberikan ruang untuk bertemu malangnya tidak dilayan sehingga akhirnya hasratnya itu tercapai apabila ditanya sendiri oleh Anwar.

Beliau berkata, semasa pertemuan itu, Anwar telah memberitahunya tentang video yang dikatakan melibatkan Datuk Seri Mohamed Azmin Ali.

“Saya nak sebut, saya jumpa Anwar dan apa yang dia sebut kepada saya bahawa, Zuraida betul video itu memang Azmin, polis jelaskan itu Azmin,” katanya yang membalas jika Azmin biarlah polis siasat.

“Anwar kata, dia (Azmin) ibarat adiknya dan beliau kasihan dengan Azmin, sebelum saya sebut kalau Datuk Seri kasihan denganAzmin, tolonglah dia.

“Tapi Anwar cakap, Mahathir suruh beliau (Anwar) pecat Azmin.

“Saya soal Anwar kalau benar kenapa Tun perlu keluar kenyataan Azmin tak perlu bercuti dan boleh teruskan kerja menteri, sebelum Anwar bisik bahawa Tun M tidak konsisten dalam isu itu,” katanya.

Bagaimanapun Ahli Parlimen Ampang itu berkata kepad Anwar bahawa beliau tidak kenal sifat Tun Mahathir dan juga presidennya iaitu Anwar sendiri.

“Sebab apa saya cakap begitu, kerana saya masuk keseorangan dalam parti bukan melalui NGO atau UMNO. Memang saya tidak kenal Anwar kerana ketika saya masuk parti dia berada di dalam penjara dan apabila keluar pada 2004 dan dipenjarakan semula saya tidak kenal Anwar juga.

“Saya berjuang dengan akar umbi, turun padang kuatkan parti saya bina wanita Keadilan ini kerja kita buat, Kalau tidak tidak sekuat macam mana ini, jangan pandang rendah dengan keupayaan kami,” ujarnya.

Menurut Zuraida beliau telah menjelaskan kepada Anwar semasa pertemuan itu sebenarnya beliau setuju berjumpa bukan berbicara mengenai Azmin tetapi berkenaan dirinya sendiri

Sambil menyatakan kekesalan, katanya Anwar telah menipu beliau apabila selepas mengakui pemilihan pengerusi negeri akan dirujuk ke mesyuarat, tetapi keesokan harinya dia mengumumkan pelantikan pengerusi PKR Negeri tanpa perbincangan.

Katanya alasan yang diberikan Anwar atas tindakan itu adalah tergugat dengan berita ketika ke hospital selepas keluar penjara kononnya ada cubaan menggulingkan beliau dalam parti.

“Saya sebut kepada Anwar kalau ada nak gulingkan Datuk Seri, kita takkan biarkan Datuk Seri menang presiden tanpa bertanding. Tapi kalau Azmin bertanding saya akan sokong Azmin.

“Saya tanya Anwar kenapa dia berbuat demikian kerana selepas jadi presiden terus mengabaikan sumbangan kami sedangkan sekarang kami bekerja keras untuk menang pemilijhan demi kukuhkan parti tapi diganggu.

“Malah pengerusi lantikan Anwar di setiap negeri juga sudah mengetepikan orang kami di sana sehingga terpaksa turun padang sendiri membela nasib mereka demi pengukuhan parti,” tegasnya.

Zuraida juga mengaku mengadu kepada Anwar mengenai wujudya budaya sindiket mengangkat orang yang baru menganggotai sebulan dalam parti sebagai calon sehingga anggota setia lama dipinggirkan. – MalaysiaGazette

https://malaysiagazette.com/2019/12/09/anwar-beritahu-zuraida-tun-m-arah-pecat-azmin-berkaitan-video-seks/

No comments: