Monday, August 13, 2018

ANWAR GELISAH TAKUT TAK JADI PERDANA MENTERI

Image result for anwar ibrahim sombong

NAMPAKnya Anwar Ibrahim BIMBANG takut tak dapat menjadi Perdana Menteri selepas Tun Dr Mahathir Mohamad.

Semalam seorang Ahli Parlimen PKR mendedahkan kononnya Tun Daim Zainuddin dan Azmin Ali sedang berkonspirasi untuk memastikan Anwar tidak menjadi Perdana Menteri.

Agaknya, itulah sebabnya Anwar dengan kasar mengatakan BENGONG untuk beliau menunggu Ahli Parlimen lain MATI untuk bertanding dan bergelar YB Ahli Parlimen.

Jika dilihat pada SEJARAH, Anwar dah pernah jadi Ahli Parlimen, Menteri Kewangan dan Timbalan Perdana Menteri.

Kegagalan menjadi Perdana Menteri adalah salah beliau sendiri. Bacalah kisah-kisah mahkamah melibatkan Anwar untuk mengenali siapa Anwar.

Ketika orang Melayu sibuk menghentam LBGT, elok juga kita teliti latarbelakang sesetengah pemimpin politik kita. Lihat sejarah silam mereka.

Jika Anwar benar-benar mahu menjadi Ahli Parlimen, mintalah anak beliau Nurul Izzah dan isteri beliau Wan Azizah Ismail meletakkan jawatan sebagai Ahli Parlimen.

Meminta ahli parlimen PKR yang lain meletakkan jawatan untuk beliau hanya mengundang persepsi bahawa Anwar hanya pentingkan jawatan dan diri.

Lagipun khabarnya, Wan Azizah pun dah naik 'SYOK' jadi Timbalan Perdana Menteri dan dah liat nak letak jawatan sebagai TPM.

Kalau begitu, PKR selepas ini boleh berbangga parti mereka ada bapa, anak dan bini memegang jawatan penting dalam parti dan kerajaan.






Anwar anggap 'bengong' tunggu orang mati untuk bertanding


Diterbitkan 3 hari yang lalu pada 09 August 2018

Oleh Ida Nadirah Ibrahim

PETALING JAYA, 9 Ogos ― Tidak masuk akal menunggu wakil rakyat PKR mati bagi memberi laluan kepadanya bertanding, kata Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Kalau pilihan raya kecil diadakan secara biasa, maknanya saya kena tunggu ahli parlimen matilah.

"Ini pandangan bengong yang saya pernah dengar," kata ketua umum PKR dalam sidang media di sini.

"Tidak pelik bagi mana-mana ahli parlimen menawarkan kerusi kepada saya tetapi janganlah kita doakan orang mati cepat."

Anwar, bekas ketua pembangkang, menjelaskan namun beliau tidak terburu-buru untuk menjadi wakil rakyat.

Beliau dijangka bertanding untuk menyertai barisan penyokong kerajaan di Parlimen sementara menunggu jawatan perdana menteri dikosongkan.

Tun Dr Mahathir Mohamad dijangka berbuat demikian dalam tempoh beberapa tahun lagi bagi membolehkan bekas anak didiknya untuk memimpin negara.

https://www.projekmm.com/s/1660737/anwar-anggap-bengong-tunggu-orang-mati-untuk-bertanding



Abdullah dakwa Daim penghalang Anwar jadi PM

Diterbitkan: Isnin, 13 Ogos 2018 11:16 AM

Oleh: SARBAN SINGH
editor@mstar.com.my
SEREMBAN: Ahli Parlimen Kapar Abdullah Sani mendakwa bahawa Datuk Seri Anwar Anwar akan menghadapi masalah mengambil alih jawatan Perdana Menteri dari Tun Dr Mahathir Mohamad jika Rafizi Ramli tidak berjaya menangkis Mohamed Azmin Ali sebagai timbalan presiden PKR dalam pilihan raya parti akan datang.

"Beberapa pihak yang telah menganiaya Anwar sebelum ini berkonspirasi untuk menghalang beliau menjadi Perdana Menteri dan saya secara terbuka akan mengatakan bahawa Tun Daim Zainuddin mempunyai peranan dalam hal ini.

"Sekiranya kita tidak memilih Rafizi (sebagai timbalan presiden), Anwar pastinya akan mempunyai masa yang sukar untuk menjadi Perdana Menteri," katanya semasa berkempen untuk pasukan Rafizi pada Ahad.

Sebelum pilihan raya 9 Mei, pemimpin Pakatan Harapan telah bersetuju bahawa Dr Mahathir akan dijadikan Perdana Menteri jika gabungan itu memenangi pilihan raya umum.

Mereka juga bersetuju bahawa Anwar, yang baru-baru ini memenangi jawatan presiden PKR apabila menang tanpa bertanding, akan mengambil alih jawatan itu daripada Dr Mahathir.

Walaupun tiada tempoh masa ditetapkan untuk pengambil alihan itu, Dr Mahathir berkata beliau mungkin memimpin dalam tempoh dua tahun atau lebih lama jika rakyat mahukan ini.

Abdullah berkata anggota PKR perlu menyokong bekas anggota Parlimen Pandan Rafizi bagi memastikan keadilan untuk Anwar kerana ada lagi konspirasi untuk menghalangnya menjadi Perdana Menteri.

"Kita mesti memastikan bahawa beliau tidak lagi menafikan kedudukan PM.

"Kita perlu mengekalkan janji kita kepada rakyat semasa pembaharuan dan manifesto pilihan raya kita," katanya.

Abdullah berkata tidak ada lagi halangan bagi Anwar untuk menjadi Perdana Menteri.

"Rakyat mahu keadilan dan bimbang masa depan mereka.

"Oleh itu kita harus memastikan tidak ada lagi halangan dalam cara Anwar untuk menjadi PM," katanya.

http://www.mstar.com.my/berita/berita-semasa/2018/08/13/anwar-tun-daim/

No comments: