Thursday, January 4, 2018

INSAFLAH HADI. KAMU DAH TUA, DAH RAPAT KE DINDING

Image result for hadi+najib

KATA Tun Dr Mahathir Mohamad: 

"Hadi (Awang) adalah orang yang hanya menggunakan Islam. Dia pernah kata kerajaan kafir dan perlu ditentang, jika anda mati dalam penentangan itu, anda akan masuk syurga. Itu yang dijanjikan (Hadi) dan ia bertentangan dengan ajaran Islam, namun mereka yang pakar agama hanya berdiam diri. Mengikut kata PAS, jika kamu bekerjasama dengan kafir, kamu akan menjadi kafir. Jadi sekarang dia bekerjasama dengan UMNO dan sebelum ini pernah bekerjasama dengan DAP, jadi dia 'mengkafirkan' diri sendiri," 
https://www.bharian.com.my/berita/politik/2018/01/370338/hadi-kafir-pengkhianat-tun-m


JAWAB Hadi:  

"Memang melampaulah (melabel kafir dan pengkhianat). Tetapi biar dia insaf sendirilah. Dia orang tua dah. Dia macam orang terdesak yang sudah rapat ke dinding. Apabila rapat ke dinding, dia tak boleh nak pergi. Dia (terpaksa) rempuh dinding itu. Jadi tak pasal-pasal pecah kepala sendiri. Jangan pecahkan kepala sendiri. Dia kena duduk sorang-sorang (bersendirian) dan fikirkan semula (apa yang dia cakap). Fikir dan kena banyak membaca. Jangan baca buku perubatan saja, buku Islam pun kena baca. Saya biarkan dia insaf sendiri. Mudah-mudahan dia insaf. Antara saya dan dia saya sudah maafkan. Antara dia dengan tuhan, dia kena bertaubat." 

 https://www.bharian.com.my/berita/politik/2018/01/370737/mahathir-terdesak-taubatlah-presiden-pas


Image result for amanat hadi
MELAMPAU kata Hadi? Dulu mengKAFIRkan ahli Umno tak melampau?

Akhirnya ada orang yang berani mengkafirkan Hadi. Dan apa perasaan sekarang?

Hadi pun dah tua. Dah rapat ke dinding. Tak teringat nak bertaubat? Tak rasa berdosa menuduh ahli Umno kafir dahulu? Duduk lah seorang-seorang wahai Hadi Awang. Fikir semula. Insaflah.

Image result for amanat hadi




1 comment:

Anonymous said...

Sembahyang 2 imam, suami isteri bercerai-berai, bapa tak mengaku anak dan anak tak mengaku bapa, saudara dan jiran tak bertegur sapa adalah antara akibat amanat hadi. Siapa nak jawab ni depan Allah, oi hadi