Sunday, June 9, 2019

KOMEDI PARTI ANWAR IBRAHIM - PKR

Image result for anwar latheefa koya

PKR sudah jadi Parti Komedi Rakyat (PKR).

Perlantikan Latheefa Koya sebagai Ketua Pesuruhjaya SPRM tidak mendapat tentangan dari Umno, DAP, Bersatu atau pun Amanah.

Puak-puak dalam Umno memang tak akan menentang kerana ramai pemimpin Umno masih tidur tak lena walaupun sudah lebih setahun dijatuhkan rakyat semasa PRU-14.

Perlantikan Latheefa, katanya seorang yang TEGAS, sudah pasti menambah penyakit tak dapat tidur di kalangan pemimpin Umno termasuk Najib Razak, Zahid Hamid, Ismail Sabri, Annuar Musa, Tajuddin Rahman, Jamil Khir, Mohamed Hasan, Mahdzir Khalid, dan beberapa lagi pemimpin termasuk dari parti-parti komponen BN.

Oleh itu lebih baik diam. Manalah tahu Latheefa lupa akan kes-kes lama pemimpin Umno.

Komedi! Ya, komedi.

Apa tidaknya, Latheefa bukan dari DAP, bukan dari parti Tun Dr Mahathir Mohamad, Bersatu atau pun Amanah.

Tetapi dari parti Anwar Ibrahim - PKR. Parti sendiri menentang perlantikan pemimpin sendiri?

Setakat ini Anwar masih belum menandatangani petisyen yang dibawa oleh salah seorang Ahli Parlimen (penyokong beliau) untuk mendesak Latheefa meletakkan jawatan. Takat bising-bising di tepi jalan (on the sideline) ada lah.

Dari ramai-ramai ahli Parlimen PKR, tak kan DUA orang sahaja yang menyokong Anwar?

Ada yang menggunakan alasan perlantikan Latheefa tidak mengikut proses jawatankuasa Parlimen.

Tak payahlah nak cakap hal proses.

Kalau nak cakap hal proses, pengampunan Anwar Ibrahim pun tak ikut proses.

Patutnya perlu melalui Lembaga Pengampunan sebelum di AMPUN.

Jadi tak payah lah sebut mengenai proses.

Jika benar kata pemimpin-pemimpin PKR Latheefa seorang yang tegas, maka keputusan Tun Dr Mahathir adalah tepat.

Kita berharap Latheefa TEGAS dalam membanteras RASUAH.

Jika perlantikan Latheefa adalah sesuatu yang baik untuk negara, maka betullah tindakan Tun Dr Mahathir.

Kita tunggu dan lihat apa yang mahu dilakukan oleh Latheefa.

Selamat Hariraya. Maaf Zahir Batin.


5 comments:

Anonymous said...

Ko lagi komedi. artikel pun lagi merapu...ada ke patut, puak UMNO tak berani bantah coz harap lateefa koya ni bole buat2 lupa...bodoh piang la hang punya statement...kenapalah Allah taala jadikan hang bodoh piang mcm ni...

Anonymous said...

Komen yg sgt lemah dan dangkal..
Terlebih makan dedak madey

Anonymous said...

DULU AKU PERNAH TULIS MALAYSIA PERLU RAPATKAN ATAU MENYERTAI TERUS "PAKATAN BRICS"

AKU AKAN BERHENTI MENYERANG ATOK FITNAH SEKIRANYA MALAYSIA MENYERTAI PAKATAN 'BRICS'(Brazil,Russia,India, China,South Africa)

ANTARA PERKARA BERANI YANG DIBENTANGKAN OLEH BRICS IALAH :

1. Pemansuhan penggunaan Dollar sebagai matawang dagangan untuk urusniaga minyak antara negara BRICS + Iran + Venezuela.
2. Memperkenalkan satu matawang yang akan digunakan secara bersama dalam urusan urusniaga minyak.
3. Memperkenalkan serta mempromosikan kedua dasar di atas untuk digunakan secara meluas di dunia.
DOLLAR ,IMF , WORLD BANK DAN FEDERAL RESERVE AKAN HANCUR DIBAWAH PAKATAN BRICS

Sergei Glaziev, pakar ekonomi dunia berada dibelakang penubuhan Eurasian Union, telah mengajak Russia melakukan satu anjakan kepada perubahan sistem ekonomi baru yang lebih kukuh, stabil dan kuat. Glaziev menempelak sistem ekonomi yang diamalkan oleh Amerika dan sahabat mereka di Eropah yang menggunakan sistem riba secara melampau untuk menampung piramid-piramid hutang dan dalam masa yang sama menjajah dunia melalui hutang-hutang yang diberikan.

SERGEI GLAZIEV : SISTEM HUTANG + RIBA TIDAK MASUK AKAL

Sergei Glaziev menyatakan, sistem hutang dengan riba yang tidak masuk akal ini, memenjarakan setiap pihak yang berhutang di dalam satu putaran hutang yang tidak akan habis. Ianya melumpuhkan keupayaan kewangan pihak yang berhutang sehingga akhirnya asset-aset milikan mereka dirampas.

Beginilah cara sistem ekonomi barat menjajah dunia tanpa perlu mereka mempunyai wang dan keupayaan kewangan untuk mendapatkan sebarang pemilikan. Dengan mempunyai pihak yang berhutang dengan mereka, mereka menjual hutang tersebut sebagai satu lagi bentuk hutang dan menggandakannya dengan sistem yang tidak bersandarkan sesuatu yang realiti.

Semua ini perlu dihentikan menurut Sergei Glaziev. Lalu Sergei Glaziev mencadangkan agar Russia mengetuai dunia untuk melakukan satu perubahan drastik. Cadangan drastik ini termasuklah membuang amalan menggunakan Dollar Amerika di dalam urusniaga minyak antara negara-negara bersekutu dengan mereka.

Sergei Glaziev yang menjadi penasihat ekonomi kepada sebuah kuasa besar dunia. Sebuah negara yang dikatakan oleh jurucakap media mereka sebagai berkemampuan untuk menukarkan Amerika Syarikat dari sebuah negara kepada lebuan radioaktif yang beterbangan di udara. Russia sebuah negara dengan keupayaan nuklear yang hebat dan kemampuan keupayaan perang yang digeruni.

Bank Negara dan Central Bank setiap negara perlu direvolusikan dan direncanakan semula tidak terikat pada RIBA Yahudi Sedunia dan penghapusan secara total Dollar EURO dan Federal Reserve.

Kesan dari Pemansuhan penggunaan Dollar sebagai matawang dagangan untuk urusniaga minyak antara negara BRICS + Iran + Venezuela.... OPEC yang diterajui yahudi Rothchild menguasai minyak dunia .. akhirnya "OPEC DIBUBARKAN"

Anonymous said...

Tunn M letak latifa toya agar anak2 nya tidak ddisabitkan dengan scandal kelak..

Anonymous said...

WAHAI MUJAHIT MUJADAH ...

SEJAK BILA HUKUM KAZAF DIGUNA UNTUK KES LIWAT..??

(Menteri Agama Mujahid bersungguh bercakap mengenai Qazaf tetapi tidak langsung menyentuh kemurkaan Allah mengenai seks luar tabie ini)

Sekarang Mujahit kes liwat terkini amat mrmalukan dan mencemar kesucusn Islam sebagai agama rasmi negara.

Yang pelik selama ini Mujahit buat apa bila kesucian Islam dilrcehkan puak PH prngamal pluralist murtaf, liberal dan Syiah... apa yang KAU buat pertahankan Islam wahsi Mujahit...?? Bila KAU dan ketajaan pH dan kalun nak mampos pandai pulak KAU cakap pasal kesucian Islam...
Kes liwat ni onn atau tak onn wahai Mujahit...??

1. Adakah Azmin ini termasuk kategori perempuan baik-baik sebab dia watak pasif dalam video tersebut? ��

2. Sejak bila meliwat ini termasuk dalam kategori zina?

Sumber-Sumber Hukum Mengenai Qazf

Melemparkan tuduhan zina yang tidak berasas adalah diharamkan oleh syarak berasaskan pada nas-nas al-Quran dan al-Sunnah. Di antaranya :

1. Firman Allah Ta’ala :

Maksudnya : Dan mereka yang melemparkan tuduhan palsu (berzina) ke atas perempuan-perempuan yang suci bersih kemudian tidak membawa empat orang saksi maka deralah mereka (yang menuduh) dengan 80 kali dera dan janganlah kamu terima kesaksian mereka buat selama-lamanya dan merekalah orang-orang fasiq.

2. Firman Allah Ta’ala :

Maksudnya : Sesungguhnya orang-orang yang menuduh (berzina) kepada wanita-wanita yang baik dan yang lupa (melakukan perbuatan keji) lagi beriman, mereka kena laknat di dunia dan akhirat dan bagi mereka azab yang pedih.

3. Sabda Rasulullah s.a.w. :

Maksudnya : Jauhilah tujuh perkara yang merosakkan, mereka bertanya ya Rasulullah apakah dia itu ? Rasulullah menjawab : “Menyengutui Allah, sihir, membunuh orang yang diharamkan Allah, memakan riba, memakan harta anak yatim, lari daripada peperangan di jalan Allah dan menuduh perempuan yang baik lagi beriman berbuat zina.

Mahkamah Rayuan Syariah Wilayah Persekutuan, iaitu badan tertinggi dalam kehakiman syariah, telah membuat keputusan kes menuduh liwat tidak termasuk dalam jenayah Qazaf.

Jadi Jabatan Agama Wilayah Persekutuan jangan buang masa menyiasat laporan setiausaha politik terbabit.

p/s: Masa hendak buat Hudud kamu bantah, masa tersepit cari hukum Islam.