Wednesday, July 27, 2016

MAT BOND UMNO, AZWAN BRO "BERAK BATU"

Image result for mat bondImage result for azwan+pemuda+gani

BERKALI-kali kita menyelak Utusan Malaysia hari ini, tak pula terjumpa muka AzwanBro, MAT BOND UMNO.

Semalam Naib Ketua Pemuda Umno Malaysia Khairul Azwan Harun jadi Mat Bond Umno, mendedahkan Pesuruhjaya Sprm Abu Kassim Mohamed, bekas Gabenor Bank Negara Zeti Aziz dan bekas Peguam Negara Gani Patail cuba MENGULINGKAN bos Mat Bond, Najib Razak, serta menyerahkan dokumen dan rahsia kerajaan kepada FBI.

Bukan apa, cuma nak tengok berapa mukasurat Mat Bond AzwanBro dapat liputan di suratkhabar Umno.

Setakat ini, Utusan Malaysia di kampung di Utara Semenanjung, sepatah haram pun tak ada cerita Mat Bond ini.

Kesian juga kepada Mat Bond AzwanBro. Tak dapat publisiti.

Mat Bond kena ingat, akhbar Umno ini keluar berita ikut arahan. Kalau tak ada berita semalam, arahan juga agaknya. Itu kata sesetengah Ketua Bahagian pada kita.

Pagi tadi dapat satu mesej dari kawan-kawan di Kuala Lumpur.

Kata mereka Mat Bond "berak batu" sebab bos besar "hot" dengan Mat Bond sebab buat laporan polis itu.

Kita di kampung mana lah tahu bos marah ke tidak. Orang KL lagi tahu. Kita orang kampung hanya tahu cerita BR1M dan penyanyi seksi Selena Gomez. Cerita Selena Gomez ini pun kita dengar dari orang Pas. Depa minat betul dengan Selena Gomez katanya sampai google tengok gambar seksi Selena Gomez. Tapi itu memang kerja orang Pas terutama Pemuda Pas. Kalau KimK datang Malaysia, lagi sibuk lah orang Pas google tengok bentuk badan KimK.

Cerita orang curi duit 1MDB, puak-puak Pas tak minat sebab tak SEKSI, tak nampak payudara dan bentuk badan.

Katanya juga, Mat Bond dah macam mabuk laut. Kejap kata orang PM suruh buat laporan polis, kejap kata ada orang kuat Umno suruh buat hendak jatuhkan PM.

Nasihat saya kepada Mat Bond, kalau nak jadi Mat Bond, jadi Mat Bond yang berani. Dalam filem, Mat Bond adalah hero paling berani di Malaya.

Mat Bond boleh terjun dari kapalterbang pakai payung kaki saja.

AzwanBro alang-alang hendak jadi Mat Bond, biar berani terjun macam Mat Bond dalam filem.

Jangan separuh jalan, nak salahkan orang itu, salahkan orang ini.

Nota tambahan: Laporan polis sudah pun dibuat. Agak-agak bila penguling Najib bergelar Tan Sri ini akan ditangkap dan dipakaikan baju Oren dan diusung ke mahkamah? Kesalahan mereka serius.

Seperti dakwa Mat Bond, Tan Sri-Tan Sri ini menyerahkan dokumen rahsia kepada FBI, agen Yahudi. Eloklah Tan Sri-Tan Sri dilayan seperti mana Siddiq Ghouse dahulu atau pesalah-pesalah lain.


Kepada yang tidak mengenali Siddiq Ghouse, Jelapang cerita sedikit sejarah beliau di bawah ini kepada mereka yang lupa sejarah. 

Siddiq bin Mohamad Ghouse merupakan Setiausaha politik Dr Mahathir Mohamad selama tujuh tahun .Siddiq dilantik sebagai Setiausaha politik ketika Dr Mahathir menjadi Menteri Pelajaran pada 1974.1974-1975 adalah tahun-tahun kebangkitan semula komunis buat kali kedua .
Siddiq Ghouse ditahan pada 13 Julai 1981 , tiga hari sebelum Dr Mahathir dilantik sebagai Perdana Menteri Malaysia (16 Julai 1981) berikutan perletakan jawatan Hussein Onn.

Agen perisik KGB

Beliau didakwa menjadi agen perisik KGB dari Kesatuan Soviet di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri. Menteri Keselamatan Dalam Negeri ketika itu ialah Tan Sri Ghazali Shafie.
Pada 13.7.1981, Kerajaan Malaysia telah mengusir keluar serta-merta tiga orang pegawai Kedutaan Soviet di Kuala Lumpurkerana kesalahan pengintipan. Perisik KGB yang diusir ialah G.I. Stepanor, Setiausaha Pertama Kedutaan Rusia; Encik V.P.Romanov, Setiausaha Kedua Kedutaan Soviet dan seorang kakitangan bukan diplomatik di bahagian ekonomi kedutaan Soviet iaitu Z.L. Khamidauline.

Tan Sri Ghazali Shafie selaku Menteri Hal Ehwal Dalam Negeri dalam sidang media memaklumkan bahawa polis merampas alat-alat yang dibekalkan oleh agen-agen KGB kepada Siddiq Ghouse. Sejak beberapa bulan Siddiq dan tiga orang agen bertemu tetapi tidak ada yang maklumat yang bocor.

Pada 30 Julai 1981, Dr Mahathir membebaskan 21 orang tahanan ISA.

1 comment:

Anonymous said...

Memang article yang p o w e r. Telan tak masuk, muntah tak keluar. Melainkan guna C4 untuk pecah batu tu dulu.