Tuesday, August 20, 2013

NAJIB HILANG TARING KERANA TAKUT PADA NAZRI?

Laporan Utusan Malaysia:

KUALA LUMPUR 19 Ogos - Desakan agar Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz bertanding jawatan Majlis Tertinggi (MT) semakin kuat dan terbaharu dibuat Parti Kesejahteraan Insan Tanah Air (KITA).

Pemimpin KITA Kedah, Zamil Ibrahim berkata, Mohamed Nazri perlu berbesar hati untuk bertanding agar tidak membebankan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak melantik beliau ke jawatan MT.

Katanya, bagaimana UMNO hendak menjadi sebuah parti yang kuat jika panglima-panglima berjawatan menteri pun takut hendak 'bersilat' dalam gelanggang politik sendiri, sebaliknya hanya mengharap lantikan Perdana Menteri.

"Jangan bebankan Presiden parti untuk melantik beliau sebagai Ahli MT disebabkan Mohamed Nazri berjawatan menteri. Beliau perlu bertanding," katanya dalam kenyataan hari ini.

Dalam pada itu, Zamil mengucapkan tahniah kepada Mohamed Nazri kerana menukar pendirian apabila melantik anaknya, Muhammad Nedim sebagai pegawai khas bagi menjaga kawasan Parlimen Padang Rengas.

Menurutnya, sebagai pegawai khas yang akan menjaga kebajikan pengundi di Padang Rengas, Muhammad Nedim perlu mengumumkan alamat pejabat berserta nombor telefon agar rakyat dapat berhubung dengan mudah.

"Kita harap pelantikan ini bukan sekadar untuk mengaburi mata Perdana Menteri dan rakyat. Jika perkara ini benar, Muhammad Nedim perlulah bermastautin di Padang Rengas sehingga pilihan raya umum akan datang," katanya.
http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20130820/po_02/Desakan-Nazri-Aziz-tanding-MT-makin-kuat


APA JAWAPAN NAZRI SEBELUM INI:






Dan apa reaksi Najib Razak:

""Saya difahamkan bukan pembantu rasmi, hanya membantu secara tak rasmi. Takde pun dalam senarai sebagai pembantu menteri yang dibayar gaji dan elaun oleh kerajaan."
http://www.sinarharian.com.my/nasional/tiada-masalah-menteri-ambil-ahli-keluarga-bekerja-1.192634


JELAPANG: BETAPA LEMAHNYA PERDANA MENTERI MALAYSIA. ISU BEGINI PUN NAJIB TAK BOLEH BERTEGAS!!!

3 comments:

Anonymous said...

Mampuih umno kalau macam ni najib duk layan org..

Anonymous said...

PRU 13 dapat 133 kerusi.
PRU 14 dapat 103 kerusi.

Dah tak sedar diri.

sangkakala said...

mohon pautkan blog saya ke blog tuan..saya dah pautkan blog tuan ke blog saya..tk
http://sangkakalajari9.blogspot.com