Saturday, November 8, 2014

BUSHRO: PEMIMPIN UMNO SELANGOR BERNAFSU BESAR & NAJIB JANGAN RETORIK

Nampaknya polemik berikutan teguran Presiden Umno kepada Umno Selangor masih belum reda dan akan berterusan.

Bekas Ketua Bahagian Subang dan Adun Paya Jaras Muhammad Bushro Mat Johar pula turut menyertai debat mengenai Umno Selangor.

Pandangan Bushro:

1. Praktis TABURAN DUIT YANG BERLEBIHAN menjadikan pimpinan merebut jawatan bukan untuk berkhidmat kepada rakyat sebaliknya kerana habuan dan imbuhan yang diperoleh.

2. Mereka mahukan jawatan kerana agenda peribadi untuk tukar kereta, tambah itu ini. Bila pucuk pimpinan terlalu manjakan mereka dengan memberi imbuhan berlebih-lebihan, jika tak dapat merajuk dan memberontak.

3. Mereka berebut nak duit dan BERNAFSU BESAR dan sepatutnya seorang pemimpin harus tampil mengambil tanggungjawab berkhidmat kepada masyarakat.

4. Teguran bekas Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamad itu sangat baik namun rombakan 100 peratus tidak boleh dilakukan kerana Umno tertakluk kepada perlembagaan.

5. Saranan saya kepada perdana menteri selaku Presiden Umno perlu tegas buat keputusan kali ini, bukan hanya bercakap retorik tanpa bertindak. Beliau perlu menamakan atau mencari seorang pemimpin sama ada di peringkat ketua bahagian mahupun ahli biasa yang mempunyai pengalaman dan boleh diterima semua.

6. Sebaiknya Umno Selangor ini diperkukuh dengan gandingan muka baru dan lama yang diyakini rakyat agar impian memenangi pilihan raya akan datang terlaksana,” 

7. Parti tidak sepatutnya bertindak menuding jari menyalahkan sesama sendiri sebaliknya duduk berbincang bersama dan pilih pemimpin gantian yang berupaya memacu Umno Selangor ke peringkat yang lebih baik di mata pengundi.

8. Saya berpendapat pimpinan yang ada sekarang sudah tepu hal demikian, membuatkan mereka gagal mencipta pembaharuan dan transformasi kepada parti agar diterima rakyat.

9. Usah terlalu mengharapkan duit dan peruntukan semata-mata untuk memenangi hati rakyat. Tidak boleh begitu kerana kita telah janji kepada rakyat jadi ia memerlukan pengorbanan,”



Sebelum ini, berikutan kenyataan Tun Dr Mahathir Mohamad menyarankan agar Umno Selangor dibubar dan kenyataan beliau bahawa Umno mempunyai imej parti rasuah, Ketua Perhubungan Umno Selangor Noh Omar menempelak Dr Mahathir dengan membuat satu kenyataan yang menarik perhatian penganalisa politik.

Kata Noh: "“Bukanlah kita kata bermula daripada dia, dia dulu presiden. Sejak bila orang cop Umno parti rasuah? Ia bermula zaman bila?

Apakah Noh panik dengan kenyataan keras Tun Dr Mahathir? Apakah Noh takut hilang jawatan Ketua Perhubungan Umno Selangor atau Noh sayangkan jawatan tersebut?

Atau apakah Noh MENERIMA ARAHAN DARI ORANG ATASAN untuk menyangkal Dr Mahathir?

Kenyataan penuh Noh Omar: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/sejak-bila-orang-cop-umno-parti-rasuah-noh-omar-soal-dr-mahathir

7 comments:

Anonymous said...

Apa yg bushro cakap tu betul. Pemimpin umno sgor kaya benar

Anonymous said...



PM kena buat keputusanlah. Boleh menang ke Umno dlm PRU-14 nanti dgn Noh Omar sebagai Ketua Phubungan.

Kalau PM rasa boleh menang, ok lah.

Kalau rasa tak boleh menang, tukarlah.

Lepas tu PM kena tanya, nak tukar dgn siapa. Johan?

Kalau Johan rahsia kemenangan, lantik Johan.

Anonymous said...



dah masuk 10 tahun sgor bawah pembangkang.

lepas pru 14- jadi 15 tahun.


kah kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

PM akan tanya noh omar.


Noh akan jawab

Saya lah yang paling layak jaga sgor.

Anonymous said...

UMNO Selangor takde perkataan lain yang lebih layak untuk dia orang selain dari ke**** bu***.

Anonymous said...

Saya takkan undi umno lagi krn umno merosakkan bangsa melayu.

Ambil cth pembangunan yg umno hero sgt..
Cth kg hj abdullah hukum
Bila dibangunkan pemaju cina apa sudah jadi?
Nama ditukar kpd nama komersial, nama barat
Org cina peduli apa dgn asal usul bangsa melayu...
Tp umno lg teruk krn membenarkn nya...
Tgu lg 10-20 thn apa lg nama tmpt nama asal bangsa melayu?
Umno melayu pd nama tp sgtlah ambil hati org cina dan bisnes cina
Patotla ali rostam kalah...sampaikan bina shoping mall ditengah2 padang mahkota yg jual brg2 tah apa2,termasuk brg seksual & 99% adelah cina...takde kaitan pon dgn sejarah melayu sedangkn shopping mall sedia sudah ada...
Apa lg umno nk rosakkan?
Pandai retorik sj
Lepas ini melayu tetap rugi
Harga brg naik siapa rugi dulu??
Harga kereta mahal siapa miskin dulu??
Saman jpj yg tah apa2 dikala ekonomi turun siapa miskin dulu???
Pendidikan 1 aliran dipandang sepi salah siapa?
Xde teloorrr
Lagi lama tiada lg asal usul melayu
Lagi baik sokong pakatan,biar rosak terus skrang,supaya umno merasa kalah dan jd tidak berkuasa pula..siapa tahu jika ade kebangkitan bukan umno pula selepas ini..
Yg zaman selesa sudah habis..tp bkn dgn umno hipokrit

CEO Siber said...

...


(( Loceng Amaran!! ))- Selepas Penjarakan Anwar. UMNO Bersiap Sedia Untuk PENJARAKAN Azmin Dan Wan Azizah Pula!!!

Dakwaan BerNiat Jahat - Dakwa, Saman, Tangguh 90x. Peguam BODOH!!!

Sumber Berita


>> Klik Di Sini <<



MAKIN PARAH - UTUSAN MALAYSIA Kata Pemuda UMNO 'TERLAJAK BODOH'

MAKIN PARAH - UTUSAN MALAYSIA Kata Pemuda UMNO 'TERLAJAK BODOH'



Perjuangan Puteri UMNO BUSUK HINGGA KE USUS - DR.M

Perjuangan Puteri UMNO BUSUK HINGGA KE USUS - DR.M