Wednesday, March 9, 2011

MENTERI MEMUALKAN



He also wanted us to start preparing for the election and reminded us that even though you are an incumbent, it does not mean that you will be there (as a candidate). It has to be a candidate who is acceptable by the grassroots.” - Najib Razak.

http://www.thestar.com.my/news/story.asp?file=/2011/3/9/nation/8218185&sec=nation

Terjemahan: "Beliau (Najib) mahukan kita memulakan persiapan untuk pilihanraya umum dan mengingatkan kita (Ahli-ahli Parlimen BN) bahawa Ahli-Ahli Parlimen sekarang tidak semestinya kekal sebagai calun dalam PRU 13 nanti. Calon yang akan datang mestilah calon yang boleh membawa kemenangan dan diterima oleh akar umbi." - Najib Razak.

Itulah yang semua kita harapkan. Kita mengharapkan Najib memegang kepada kata-kata ini. Selama ini Najib merupakan pengamal politik selamat. Banyak diharapkan dari Najib apabila beliau mengambil alih pentadbiran negara dan yang diharapkan ini masih belum menjadi kenyataan.

Sesetengah muka-muka di dalam Kabinet Najib cukup memualkan kita. Rais Yatim, Nazri Aziz, Nur Mohamed Yakcop dan beberapa lagi merupakan muka-muka yang cukup memuakkan.

Sampai bila mereka hendak menongkat langit.

Kita tidak mahu muka-muka ini dikekalkan dalam PRU 13 nanti. Untuk pengetahuan Najib, pelbagai tohmahan dibuat di akar umbi.

Ketika rakyat mengharapkan Rais Yatim digugurkan, kedengaran pelbagai tohmahan kononnya Najib tidak berani melakukannya kerana isteri beliau Maznah mesra dengan Rosmah.

Begitu juga dengan Nazri. Minat Nazri pada Perdana Menteri ikut musim. dan Nor Yakcop, tak payah lah kita huraikan. Satu pelusuk negara bercakap mengenai beliau.

Oleh itu, kita harapkan Najib berpegang pada janji beliau. Gugurkan mereka-mereka ini.

No comments: