Saturday, November 23, 2019

ANNUAR MUSA: ANWAR IBRAHIM BUKAN PENYELAMAT NEGARA, TIADA REKOD CEMERLANG




KESEMUA 18 Ahli Parlimen Pas akan MEMPERTAHANKAN Tun Dr Mahathir Mohamad jika ada "pemimpin tertentu" membawa usul undi TIDAK PERCAYA terhadap Tun.

Nampaknya Pas lagi hebat dari pemimpin-pemimpin Bersatu sendiri dalam mempertahankan Tun.

Dah hampir setahun digembar-gemburkan oleh dua tiga orang Ahli Parlimen yang hampir dengan "pemimpin tertentu" dalam Pakatan mengenai usul undi tidak percaya terhadap Tun.

Katanya selepas sidang terakhir tahun lepas, Tun diberi 90 hari untuk melepaskan jawatan, tetapi 90 hari sudah lepas, tak juga jadi-jadi.

Baru ini tersebar kononnya "pemimpin tertentu" ke istana kononnya mengenai perlantikan beliau sebagai PM, tak juga betul.

Teringat ambo kepada peristiwa 16 September 2008. Ada yang disuruh ke Kelab Sultan Sulaiman dan berpakaian BAJU MELAYU HITAM, kononnya untuk mengangkat sumpah sebagai Menteri Kabinet, sampai sekarang yang pakai baju Melayu hitam itu tak jadi Menteri lagi.

Sebenarnya "pemimpin tertentu" kecut perut nak lawan Tun. Kalau lawan SAH tak jadi PM.

Tunggu lama-lama pun MUNGKIN tak jadi PM.

"Pemimpin tertentu" mungkin gundah gulana menanti hari keramat tersebut.

Apa tidaknya. Parti sendiri pun bergaduh bagaikan nak kiamat. Macam tak ada presiden.

Lagi meresahkan bila terbaca komen-komen parti dalam BN. Antaranya:

1. Annuar Musa: "Peralihan kuasa daripada Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad kepada Presiden PKR Anwar Ibrahim tidak memberi kesan terhadap perubahan negara ke arah yang lebih baik. Anwar yang juga presiden PKR tidak mempunyai rekod cemerlang dalam pentadbiran melainkan banyak retorik. Dalam soal peralihan kuasa Mahathir terperangkap, bagi kepada Anwar keadaan tidak akan berubah, (Anwar) tidak ada rekod cemerlang, melainkan retorik. Dalam keadaan ekonomi negara hari ini, Mahathir kena tanya pada diri apakah Anwar mampu menjadi penyelamat? Anwar tidak boleh menjadi penyelamat kepada negara." 




2. Naib Presiden Gerakan Baljit Singh: "Nyatakan apa perancangan ekonomi kamu (Anwar Ibrahim) untuk negara?




KITA tunggu jawapan Anwar. Itupun kalau dia ada jawapannya.



No comments: