Sunday, April 1, 2012

KAMILIA: ADA TENTERA BERPENYAKIT DALAM UMNO

"Macam dalam perang, kalau ada seorang dalam pasukan tentera itu membawa penyakit yang boleh berjangkit dan mungkin melumpuhkan pasukan, adakah kita masih mahu terus bawa juga dia ke medan perang? Adakah kita mahu semua anggota sakit dan mati atau kita kuarantin dulu anggota itu hingga dia sembuh agar pasukan dapat terus mara ke medan perang. Kita sebagai Wanita perlu tahu makna solidariti yang sebenarnya." - Kamilia Ibrahim, Ketua Wanita Umno.
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0401&pub=Utusan_Malaysia&sec=Rencana&pg=re_12.htm

Di era ini, jarang kita dapat mendengar kenyataan pedas seumpama ini di dalam Umno. Ramai pemimpin-pemimpin Umno lebih sayangkan jawatan dari menegur parti semata-mata takut ianya menyentuh hati Najib Razak.

Kamilia ada integriti. Yang salah, katakan saja ianya salah walaupun ianya sukar untuk ditelan.

Kalau PRU-13 ini sukar, katakanlah ianya sukar. Tak payah berselindung dengan harapan untuk mengekalkan jawatan Menteri seperti mana dilakukan oleh seorang Menteri yang bakal mencecah usia 70an.

Tak payahlah bagi laporan yang tak boleh diterima akal atau menyuruh kakitangan sendiri memberi tepukan gemuruh pada Presiden dengan harapan Najib bertambah sayang padanya.

No comments: