Wednesday, January 5, 2011

RAIS NAFI TUDUHAN MEMPERKOSA AMAH

"Saya menafikan sebarang dakwaan tersebut sama ada yang berkaitan tuduhan memperkosa mana-mana individu empat tahun dahulu atau lain-lain dakwaan yang dicetuskan penulis liar blog di internet atau mana-mana entiti politik.

"tuduhan liar yang ditujukan terhadap dirinya, susulan laporan blog dan parti-parti politik pembangkang di akhir-akhir ini adalah longgokan fitnah dan pendustaan yang dahsyat, jelek dan jahat."

"Semua tulisan, laporan, picisan, spekulasi termasuk ilustrasi foto atau gambar yang disiarkan di bawah mana-mana pojok blog, laman web di internet setakat ini berkaitan dakwaan salahlaku atau jenayah memperkosa mana-mana individu sedemikian adalah bertujuan jelek.

"Dakwaan pemerkosaan seperti yang dikarang penulis blog tiada kaitan langsung dengan dedahan yang kononnya dipanggil Wikileaks." - Rais Yatim.
http://www.malaysiakini.com/news/152496

Itulah penafian yang dibuat oleh Rais hari ini berikutan khabar angin bahawa beliau lah dikatakan Menteri yang didakwa terlibat dengan pemerkosaan seorang orang gaji Indonesia.

Rais juga berkata beliau dan anggota keluarganya bersedia memberi sepenuh kerjasama dalam siasatan polis dan apa-apa keputusan siasatan rasmi itu akan diterima dan dipatuhi.

Itu yang kita harapkan. Kita mengharapkan polis melakukan siasatan secara adil. Polis perlu melindungi yang teraniaya dan menyanggah yang menganiaya.

No comments: