Wednesday, May 30, 2018

ZAHARIN: PENYAMUN TARBUS DALAM UMNO

Image result for syed ali alhabshi rizuan kepong

KHABARnya ramai Ketua Bahagian Umno di Wilayah Persekutuan mahu melepaskan jawatan dalam pemilihan akan datang termasuk yang pernah membuat kenyataan "sanggup mati dengan Najib Razak."

Mengelak untuk mempertahankan jawatan memang sudah dijangka.

Apa tidaknya. Umno sudah hilang kuasa. Tempat meraih rezeki pun sudah hangus.

Dulu-dulu bila ada masalah dengan bank, jumpa bos, bos bantu pastikan tidak bangkrap.

Nak kaya, tubuh Yayasan. Tak cukup duit nak bayar itu ini, yayasan ada. Duit yayasan pun minta kepada bos.

Bini pula pegang jawatan penting dalam kerajaan.

Ada yang mahu melepaskan jawatan untuk sejukkan hati kerajaan Pakatan agar bini tidak dilucutkan jawatan besar dalam kerajaan.

Kecuali ketua-ketua bahagian bertaraf kampung yang bertungkus lumus untuk pastikan Umno terus berkuasa, ada Ketua Bahagian di bandar-bandar besar menggunakan jawatan untuk menjadi kaya.

Tidak hairan jika ada Ketua-ketua bahagian di Wilayah yang memegang jawatan berkurun walaupun BN tidak menang di kawasan mereka.

Salah seorang dari ketua bahagian tersebut sudah LAPAN PENGGAL memegang jawatan Ketua Bahagian dan BN tidak pernah merasa kemenangan di kawasan beliau.

Di satu bahagian lagi, Ketua Bahagiannya memegang jawatan sejak 2004 dan BN tidak pernah menang sejak beliau menjadi Ketua Bahagian.

Tetapi mereka-mereka ini, hidup penuh kemewahan. Pendidikan tidak seberapa, tetapi memegang pelbagai jawatan atas nama Ketua Bahagian Umno.

Kita di bawah dapatlah upah pacak bendera dan naikkan poster masa PRU.

Memang patut Umno dikuburkan semasa PRU14 yang lepas.

Berikut komen blogger Zaharin mengenai perkara ini:




Penyamun Tarbus Dalam Umno.

Hari ini saya dengar sana sini Ketua Umno Bahagian tidak mahu bertanding jawatan itu semula, ayat lazimnya nak bagi orang muda memimpin pula,

Puki mak kaulah.. masa Umno tengah berkuasa kenapa tak mahu lepaskan jawatan, Di Wilayah Persekutuan, 70% Ketua Umno Bahagian dah masuk puluhan dan belasan tahun jadi Ketua Umno Bahagian.


Cakaplah.. ‘aku dah kaya, masa jadi Ketua, aku banyak menyamun.. tak kan aku nak keluarkan duit aku pula untuk Umno, yang tidak berkuasa lagi.

Saya dah berusia 66 tahun, sepatut boleh berhenti jadi Ketua Umno Cawangan kerana pernah sebut dlm mesyuarat Ajk sebelum PrU ke 14, tidak akan memimpin Umno Cawangan. Tetapi Umno dah kalah, saya ambil tanggung jawab meneruskan perjuangan menerima jawatan Ketua Umno Cawangan, tak kan saya hendak biarkan ahli-ahli Umno saya terkonting-konting tanpa pemimpin.

Nanti sama-sama kira berapa banyak bapak-bapak penyamun membuka topeng selama ini dalam UMNO. Bercakap soal perjuangan tetapi sebenarnya penyamun tarbus.. Lepas samun dan rompak, tinggalkan tarbus dalam peti besi. Babi dan sial betul mereka ini.

Bandar Sri Permaisuri..
Mei 30, 2018




2 comments:

Anonymous said...

Kepimpinan melalui tauladan la tu

Anonymous said...

Yup tepat skali . Cthnya hishamuddin sepupu najib.. Dengar2 dah taknak apa apa jawatan kat umno tapi sebenarnya dah puas dapat laba hasil rompakan bersama najib..begitu juga dengan ketua ketua penyangak yg lain.. Rakyat tidak bodohla