Thursday, May 24, 2018

CERITA ERA NAJIB MACAM CERITA ERA SOVIET UNION & APA PERLU GUAN ENG MASUKKAN TONY PUA & ONG KIAN MIN KE DALAM KEMENTERIAN KEWANGAN?



SEJAK Tun Dr Mahathir Mohamad menerajui negara sebagai Perdana Malaysia ke 7, perkembangan dalam negara terlalu "laju" untuk dihadamkan oleh kita semua.

Pendedahan demi pendedahan amat menakjubkan terutamanya oleh Ketua Pesuruhjaya SPRM Shukri Abdull bagaimana beliau merasakan seolah-olah beliau hanya menunggu masa untuk MATI semasa menyiasat kes derma RM2.6 bilion dan 1MDB yang melibatkan Najib Razak.

Siapa sangka cerita-cerita seperti ini yang selalunya kita dengar melibatkan agen-agen KGB Russia boleh berlaku di Malaysia.

Ada yang mengkritik pendedahan Shukri dari segi aspek undang-undang TETAPI suka atau tidak, realitinya itulah keperitan yang tidak pernah terfikir oleh kita telah dilalui oleh beliau dan dilakukan oleh mereka-mereka yang berkuasa di bawah pemerintahan Najib Razak.

 Image may contain: 6 people, including Sufi Yusoff
BEGITU juga rampasan wang tunai RM130 juta dan RM200 JUTA BARANG KEMAS didakwa kepunyaan Najib Razak dan Rosmah Mansor.

MENAKJUBKAN. Tiada alasan yang dapat menghalalkan kekayaan menakjubkan ini.





1MDB. Rupa-rupanya selama ini Kerajaan yang membayar IPIC dan bukannya 1MDB.

Malahan 1MDB kini MUFLIS. Lebih menakjubkan Arul Kanda tidak bercakap benar selama ini.



MENTERI KEWANGAN: Kita tak ada masalah Lim Guan Eng memegang jawatan Menteri Kewangan. Sebelum ini Najib pegang jawatan tersebut dan terbukti pelbagai masalah timbul - duit hilang, kes 1MDB dan pelaburan tak masuk akal.

Tetapi hari ini terbaca pula dua Ahli Parlimen DAP Tony Pua dan Ong Kian Min juga memasuki Kementerian Kewangan sebagai pegawai khas Guan Eng.

Apa tujuannya? Guan Eng tak percaya kepada pegawai-pegawai kerajaan di dalam Kementerian Kewangan untuk membantu beliau? Adakah Kementerian Kewangan tak cukup kepakaran untuk menangani skandal-skandal besar yang membelenggu kerajaan?

Guan Eng perlu sensitif kerana Kementerian Kewangan adalah Kementerian yang sensitif. Guan Eng kena sensitif terhadap pegawai-pegawai Kementerian Kewangan. Mereka juga ada kredibiliti.

Jika tidak cukup kepakaran, Guan Eng boleh minta bantuan Bank Negara, Khazanah Nasional dan Suruhanjaya Sekuriti.

https://www.thestar.com.my/news/nation/2018/05/24/no-pay-but-were-going-to-help-finance-ministry-say-pua-and-ong/

2 comments:

Anonymous said...

Betul ke pegawai2 mof ada kredibiliti? Membawa masuk org luar lagi baik buat masa sekarang kerana apa yang berlaku dan disorokkan MOF selama ini adalah disebabkan pegawai2 mereka tiada telur dan kredibility lagi berintegriti

Anonymous said...

Biar lah cina masuk sebab melayu adalah korup sekorap korapnya . Tak perlu mainkan agenda bangsa di sini