Friday, December 2, 2016

PERWAKILAN KEDAH TAK DAK AKAI SANGGUP BIAQ ORANG KEDAH DIHINA



KELMARIN 1 Disember 2016, kita diHINA.

Orang Kedah diHINA di Perhimpunan Agong. Penghinaan ini dikepalai oleh Presiden Umno Najib Razak dan ikuti oleh pimpinan parti termasuk Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin dan Ketua Wanita Umno Shahrizat Jalil.

Jangan kita lupa tarikh ni. Tarikh di mana orang Kedah dipandang hina dan dihamun oleh pimpinan parti kita.

Lebih malu, orang Kedah yang hadir di Perhimpunan kali ini, tak dak sorang pun bangkit mempertahankan MARUAH kita.

Nak kata tak dak akai, semua ada otak.

Tun Dr Mahathir Mohamad kelmarin dikutuk dan dihina oleh Najib dan sebelum itu, Khairy Jamaluddin dan Shahrizat turut serta.

Apa perwakilan Umno Kedah buat di PWTC? Makan angin?  

Baik buruk Tun Mahathir, dia lah yang menaikkan nama Kedah selama ini. Baik buruk Tun Mahathir, hampa, Ketua Bahagian Kedah tak ke mana. Tanpa Dr Mahathir hampa bangsat dan merempat seperti mana selepas Mahdzir Khalid "serahkan" Kedah kepada PAS.

Kita tak kata Dr Mahathir betui dan kita tak kata Dr Mahathir salah. Tapi kenanglah jasa.

Puak Kedah termasuk Bashah Mat Hanipah hidup dalam politik serba sedikit kerana Dr Mahathir, kalau tidak hampa tak dak apa pun.

Semalam Dr Mahathir dihina. Tak seorang pun dari hampa mangkit mempertahan maruah Kedah.

Kalau nak kritik, kritiklah. Tapi bila melampau, tak kan kita biaq sampai macam tu.

Dalam pertandingan bola, semasa Piala Malaysia baru ni, kita sokong Kedah tak berbelah bagi. Menang pun kita sokong, kalah pun kita sokong. Cuma tahun ni kita menang.

Selama ni kita sokong Dr Mahathir, dan kalau nak kritik pun kritik lah. Tapi bila melampau, kita kena buat sesuatu.

Apa yang Dr Mahathir buat pada Najib yang kita kata salah?

Salahka Dr Mahathir TANYA?


1. Salahka Dr Mahathir tanya pasai penyelewangan dalam 1MDB?.


2. Salahka Dr Mahathir tanya macamana duit 2.6 billion Ringgit tiba-tiba ada dalam akaun Najib? .

3. Salahka Dr Mahathir tanya sapa yang derma RM2.6 bilion kat Najib?

4. Salahka Dr Mahathir tanya pasai hutang 1MDB berjumlah RM42 billion Ringgit?

5. Salahka Dr Mahathir tanya pasai apa tanah kerajaan dijual dengan harga murah?

6. Salahka Dr Mahathir tanya mana Najib dapat duit untuk kenduri anak dia, bunga dari bumbung sampai ke lantai? Salah ka?

Image result for perkahwinan anak najib

7. Salahka Dr Mahathir tanya bila nak tangkap Jho Low padahai di court singapore macam-macam cerita keluaq macam mana Jho Low sapu duit kita? Salahka?

8. Salah ka Dr Mahathir bangkit cerita DOJ?

9. Salah ka Dr Mahathir tanya pasai apa Najib nak rahsia laporan PAC?

10. Salah ka Dr Mahathir tanya mana anak Rosmah, Riza, dapat duit beli harta dan joli di Amerika Syarikat.

Kita boleh list berpuluh soalan Dr Mahathir. Semua soalan ni Najib tak jawab cuma duk ulang "saya bukan penyamun".

Kita tak tuduh dia menyamun, kita suruh dia jawab soalan-soalan ni. Jawablah.

Jawab tak mau, tapi duk hentam Tun dalam perhimpunan.

Awat hampa ingat kami tak dak maruah, tak dak perasaan.

Ketua-ketua bahagian Kedah yang pi PWTC, awat hampa tak dak akai.

Ada kawan cakap ada perwakilan marah kat PM kerana hina Kedah. Ada yang kata depa kesian kat Tun. Kalau sebelum ini depa marah sebab Tun tubuh Bersatu, bila Najib hentam Tun, depa naik kesian pada Tun. 

Ada yang rasa Najib hina depa dengan hentam Tun. Lega juga dengaq ada perwakilan Kedah yang ada sikit akai.

Kepada Shahrizat, apa beza hang dengan orang lain. Hang ingat boleh lupa kes lembu dan kes lembu dalam kondo?

Kepada KHAIRY, kami tak akan lupa ucapan hang masa perhimpunan Pemuda.





Hang pun mudah lupa. Hang lupa jasa orang tua 91 tahun kat bapa hang dan keluarga hang.

Nak mengkritik boleh. Tapi ada adab dan limit dia.

Hang ingat kami tak tau apa Tun buat untuk bapa hang. Macam mana bapa hang boleh jadi Duta di negara besaq-besaq.

Tanya mak hang, kalau hang tak tau. Mak hang orang Kedah. Kenai Dr Mahathir. Tanya mak hang betui dak Mukhriz pernah tidoq di rumah bapa hang kerana hampa kenang jasa Tun letak bapa hang sebagai Duta.

Jangan ingat kami tak tau.

Tapi tak pa. Kalau ini cara hang nak jadi Naib Presiden, buat lah apa saja.

Buruk macam mana pun seseorang itu, kita di ajaq hormat orang yang berbudi kepada kita.

Terima kasih kepada semua Ketua Bahagian Kedah kerana biaq kita dihina. Kepada KJ, semuga hang boleh jadi Naib Presiden dengan cerca orang yang bagi hang senang.

22 comments:

Anonymous said...

Kah kah ... jelapang ooo jelapang... aku orang Kedah lagi syok Pak det kena kau kau... semua soalan Dah Di jawap, tapi dia yg masih sakit hati sebab boboi dia kena Turun... biar dia tau duly pun dia buat Kat orang lagi teruk... 1 soalan ja... apa jadi dgn perwaja? Sapa sapa Turun out highway ke aloq setaq, boleh tengok tahi yg Pak det tinggal dok terpacak tepi Jalan.. apa pun, jom pekena Teh tarik Kat Medan Kota, Tongkang Yard... aku tunggu Kita yamcha dulu... hahahaaaa..

Anonymous said...

Yaaa mme betul pun otg kedah haprak... nk tau fakta pedih tapi reality... tolong siar

Sejarah yg fakta... siam nak serang kedah... minta bantuan sir francis light... sedangkan siam dah kau tim dengan siam ... akhirnya sultan kedah bagi pulau pinang ke Francis light.... sejarah penaklukan inggeris bermula... kerabat ni jugak sedekah singapura ke lee kwan yu.... tak cukup dng itu... 5 negeri jatuh ke pembangkang pasal adu domba mamak kutty dlm pentadbiran tun Dol zzzzZzzZzzz.... di bawah tun batuapi mahathir 3 negeri jatuh ke pr,bangkang termasuk negeri kelahiran tun tun tsb ... p pinang dan kedah zaman tun mamak... pemimpin besooo yg menjahanamkan islam dan kedaulatan mrlayu pun dari utara Anwar Aljuboori dng pkuralisma murtad.. lgbt dan gay... tak cukup dng itu pemimpin gerakan Syiah pun dari utara Mat Sabu... suma bawak slogan islam islam hadhati... islam madani... islamic fundemantalist state masa tun mamak akhir hayat BERSATU dng syiah(pan)...pluralist (pkr) dN DAP evanglista ..... suma dari utara iaitu KEDAH LAMA.... FAKTA KENAPA ORANG UTARA TAK LAYAK JADI PM... pemimpib dari selatan Tun Razak dan Tun Hussain Onn semua negeri dibawah Kjaan UMNO/ BN....
NAJIB PM yg mewarisi pimpinan Haprak Tun Dol... dari 5 negeri ke pembangkang 2 negeri dah kembali kr BN/UMNO... 2 negeri lagi kelantan dan Sgor next PRU mungkin bole ambik balik...tak mustahil pulauinang... PAUsedang berlansung skg ... tolong siar kan kenapa orang Utara tak boleh jadi PM.... fakta sejarah dah tunjukkan KEDAH lama banyak lahirkan pemimpin pengkhianat dan barua penjajah....tolong siar....

Anonymous said...

https://shahbudindotcom.blogspot.my/2016/12/makanlah-duit-haram-ituaduhhhbisanya.html?showComment=1480693458071#c7479938843933235350


Komen aku kenapa kedah layak dapat gelaran itu di link diatas.....

Anonymous said...

tak salah pun tok det tanya semua tu tp yg jd salah dia la join dap itu yg xleh terima. waktu dia pun byk ja org tanya mc2 misal camana anak dia kaya sampai mcm tu tp xdak la sampai keluaq parti kawan dap bl dia xsuka solan mc tu di tanya. p join dap itu apa pasai..org kedah bkn semua suka dap pun. la zmn najib biaq la najib yg urus dia rehat dah la..

Anonymous said...

Seluruh dunia respek Tun tapi mereka dalam PAU ni tak ada rasa hormat langsung pada Tun. Siap sorak dan bertepuk tangan mengata Tun macam2.

Anonymous said...

Salah Tun kerana silap memilih LANUN PENDATANG BUGIS sebagai PM!!!

Anonymous said...

Butuh pakhang la blogger bangang.
xada topik lain ka yg hg blh buat batu api.
Dasar bloger babi belaan dapigs.
Hasil rezeki haram.

Anonymous said...

yang jadi masalah ialah mahathir tak tanya. dia tuduh. sepatutnya sipenuduh keluarkan fakta dan bukti. ni tidak. dia tuduh, lepas tu dia nak orang yang dituduh keluarkan bukti pulak. mahkamah satu dunia tak pernah buat macam tu. sipenuduh akan keluarkan bukti, buktikan salah laku orang yang dituduh. bukan tuduh orang lepas tu kata awak dituduh, jadi awak kena buktikan awak tidak bersalah. mahathir masih rasa dia dominan, orang kena ikut cakap dan arahan dia.

Anonymous said...

Suruh Tun berehatlah dengan tenang......dulu menangis di pentas itu juga

Rabbit said...

Kalau mcam tu, Najib orang Pahang selama hari ni kamu ngutuk orang Pahang ya? Anwar berjubor dan dia orang Tanjung. Jadi Madey ngutuk orang Tanjung kuat berjubor?
Bangang tul kamu ni.

Anonymous said...

Melayu terus dibodohkan umno najib rosmah

Bangkit dan guling pecat najib rosmah jahanam celaka ini...
KERIS

Anonymous said...

Terbaik...komen yg Bernas..sy setuju..sebagai rakyat.malaysia dan org islam.,bkn ajaran agama kita maki hanum n cerca org..yg betol tetap betol n yg salah tetap salah

Anonymous said...

Wow, org melayu bergaduh. Sejarah bakal berulang

Anonymous said...

Saya juga orang Kedah.
Yang memimpin negeri ini sekarang memang menunggu masa.
Ingat zaman Pak Lah? Bagaimana UMNO kalah teruk?Hanya 4 kawasan parlimen dimenangi oleh UMNO.Semua kawasan2 itu ada hubungannya dengan Mahathir yg meteka kutuk.
Kita tunggu response org Kedah pada pilihan raya akan datang.

Anonymous said...

Salam 1Melayu

Sapa kata kita hina Tun.. Hangpa jgn dok putaq beliaq.. Kalu ya pun nak tarik sokongan rakyat, tak payah lah sampai nak putaq beliaq cerita..

Dulu2 korang semua la nie paling kuat bantai Tun.. sekarang ni pandai pulak nk bela Tun.. nk tarik sokongan ke..

Kita semua kenang jasa Tun.. tapi kalau sampai nk menggadai maruah demi kepentingan boboi RIZ.. sudah2lah...

Terimalah kenyataan.. sekurang2nya negara kita masih aman..

Karanglah cerita yang berfaedah.. daripada melaga2kan bangsa sendiri..

Anonymous said...

Salam 1Melayu

Sapa kata kita hina Tun.. Hangpa jgn dok putaq beliaq.. Kalu ya pun nak tarik sokongan rakyat, tak payah lah sampai nak putaq beliaq cerita..

Dulu2 korang semua la nie paling kuat bantai Tun.. sekarang ni pandai pulak nk bela Tun.. nk tarik sokongan ke..

Kita semua kenang jasa Tun.. tapi kalau sampai nk menggadai maruah demi kepentingan boboi RIZ.. sudah2lah...

Terimalah kenyataan.. sekurang2nya negara kita masih aman..

Karanglah cerita yang berfaedah.. daripada melaga2kan bangsa sendiri..

Anonymous said...

Yg komen dlm ni ngutuk tun tentu tak duduk di Kedah. Umno mmg dah nak mampuih kat Kedah ni. Orang pakat may ngaku umno. Program umno pun kosong.

Nur Barzakh said...

Sapa la anon Yang bangang ni. Seluryh dunia dah heboh. Singapora dah dakwa si penolong pd penyamun... Hang msh nk bukti. Melayu bodoh piang...

Anonymous said...

Apa yang telah digadai?
Tanah yang dibeli dengan harga murah?

bima sakti said...

Ini satu manusia hati buta, anjing najib, nganga mulut najib campak tulang, tercekik mampoih Tak paham bahasa, orang berbudi kita berbahasa, mana bahasa dan adap

bima sakti said...

Kau reti bahasa ke tidak, ini bukan masalah DAP banggang, ini masaalah negara yg kena diselamatkan dahulu dari bangkrup dan dihina...

bima sakti said...

Kau reti bahasa ke tidak, ini bukan masalah DAP banggang, ini masaalah negara yg kena diselamatkan dahulu dari bangkrup dan dihina...