Thursday, October 17, 2013

AHLI PARLIMEN BERKEMPEN DI PADANG GOLF DI THE MINES

Sekarang tiada berita lain yang kita baca dan lihat di dada-dada akhbar dan stesen TV utama kecuali cerita kempen calon-calon yang bertanding jawatan Naib Presiden Umno dan Ahli Majlis Tertinggi.

Kalau boleh mereka mahukan berita mereka dikeluarkan di muka depan, kalau tidak, muka belakang yang dikhaskan untuk berita sukan pun tidak mengapa.

Maka sehari dua ini, akan ramai lah calon-calon membuat sidang akhbar. Bapak-bapak Menteri akan bercakap mengenai Kementerian mereka, yang bukan Menteri tetapi baru dilantik sebagai Pengerusi agensi kerajaan akan bercakap mengenai agensi mereka.

Kalau kenyataan sebagai Pengerusi kurang mendapat tempat di akhbar, maka ada yang menggunakan kedudukan sebagai Presiden Persatuan Bolasepak membuat kenyataan team bolasepak mereka dengan harapan berita dan gambar mereka keluar di mukasurat belakang yang dkhaskan untuk berita sukan.

Ada calon-calon merasakan tidak cukup gambar beliau keluar suratkhabar, maka mereka-mereka yang berjawatan Menteri akan membuat lawatan sambil belajar ke pejabat-pejabat akhbar dengan harapan keesokannya akan keluar gambar mereka sedang berbual dengan Ketua-Ketua Editor.

Kalau itu pun tak cukup, maka mereka akan membeli ruangan di akhbar untuk meletakkan gambar mereka sebesar-besar mungkin.

Salah satu iklan yang Jelapang tidak boleh lupa ialah iklan seorang calon Naib Presiden mempromosikan KOPI cap "TUDYA".

Tetapi semua ini, kata orang Kedah, tak boleh "chelen" (challenge) apa yang sedang berlaku pagi ini dan petang ini di padang golf The Mines di Palace of the Golden Horses.

Kelmarin ada kawan ajak ke Kuala Lumpur kerana ada jemputan Golf di Palace of the Golden Horses pagi ini. Kalau tak sempat main pagi, katanya, kita main petang.

Katanya jemputan dibuat oleh seorang Ahli Parlimen dan bekas Menteri yang bertanding jawatan Majlis Tertinggi.

Tak dapat lah Jelapang nak ikut serta sebab: pertama, Jelapang tak reti main golf. Kedua: banyak lagi daging-daging korban yang Jelapang nak sedekahkan kepada orang-orang susah di kampung.

Kawan Jelapang kata, kalau tak pergi RUGI BESAR. BUKAN MURAH nak main Golf. Kata dia, dia sinilah TIGER WOODS, MARK O'MEARA, NICK WATNEY, BO VAN PELT, KARRIE WEBB, RACHEL HERRINGTON, dan ANNIKA SORENSTAM main.

Jelapang hanya kenal Tiger Woods. Yang lain kita tak kenal sebab tak pernah pun terfikir orang kampung macam kita mampu nak main golf.

Dia kata kalau pi, dapat DUIT RM500, CURUT SEBATANG, bilik FREE selain dapat main golf FREE. Hadiah golf pun, katanya, LUMAYAN.

Banyaknya duit Ahli Parlimen ini, kata Jelapang.

Kata kawan saya, Ahli Parlimen ini KAYA.

Bagaimana pun, kawan Jelapang tak dapat ke KL juga kerana di Kedah ini, Hari Raya Haji kita rayakan besar-besaran. Untunglah perwakilan yang duduk dekat KL.

Jelapang buat sedikit semakan mengenai Kelab Golf di Mines.

Kalau nak main, satu flight RM1,200 untuk ahli. Begitu mahalnya kalau nak main. http://www.minesgolfclub.com/web/

Oleh itu, kepada perwakilan yang membaca blog ini, sempat lagi kalau nak ke MINES untuk kutip RM500 serta CURUT yang mungkin berharga RM100 sebatang.

Maaf kepada YB Ahli Parlimen yang menganjurkan Golf di The Mines pagi dan petang ini kerana Jelapang tak dapat menyertai 300 orang yang akan bermain bersama YB hari ini.

Jelapang nak kena agihkan daging-daging korban ini kepada orang miskin. Harga daging pun dah mahal. RM25 sekilo. Seorang dapat sekilo pun dah cukup.

Kalau dibuat perbandingan, harga sekilo daging, 48 kali ganda murahnya dari satu flight golf di The Mines.

Selamat BERGOLF DAN BERKEMPEN YB!

P/S: Sesiapa yang berminat untuk menonton pertandingan Golf tersebut, silalah ke Mines petang ini.

2 comments:

Anonymous said...



YB

kami yg jauh ni, hantar lah sikit duit & curut tu

Anonymous said...

Nak menitis air mataku apabila mendengar kos satu kali main golf YB tu RM1200 sedangkan sekilo daging RM25 dapat dinikmati oleh satu keluarga rakyat miskin.