Sunday, August 21, 2011

ABU HASSAN SHARIF PERLU DIGUGURKAN DALAM PRU-13

"Ini anugerah Allah di bulan Ramadan yang penuh keberkatan.Tiada perkataan lain kecuali syukur apabila mendengar keputusan Mahkamah Rayuan itu." - Abu Hassan Sharif, Adun Kota Siputeh.
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=0821&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_02.htm

Dari segi teknikal, Abu Hassan kekal sebagai Adun Kota Siputeh.

Dari segi fakta, beliau tidak menghadiri persidangan Dewan Undangan Negeri Kedah seperti yang dikehendaki undang-undang.

Seperti kata seorang blogger, kenapa susah sangat untuk menghadiri persidangan dewan undangan negeri. Ianya bukan diadakan setiap hari. Ada kalanya Dewan Undangan Negeri Kedah hanya bersidang dua hari dalam sesuatu sesi.

Pelbagai spekulasi diperkatakan mengapa Abu Hassan gagal hadir sesi Dewan Undangan Negeri sehinggakan ianya memalukan Umno Kedah.

Lebih memalukan apabila Abu Hassan merupakan Ketua Bahagian Umno Jerlun.

Sebagai pengajaran kepada pemimpin-pemimpin lain, Abu Hassan harus digugurkan dari dipilih sebagai calun untuk PRU-13.

5 comments:

Anonymous said...

Kalau Jerlun nak menang,...bukan sahaja abu hassan sharif mesti digugurkan sebagai calun adun PRU13 tetapi juga sebagai ketua bahagian jerlun. calun macam abu hassan memang gerenti kalahkan peluang umno menang... baik pencenkan dia cepat2!

Anonymous said...

Demi masa depan dan imej UMNO Abu Hassan wajib digugurkan.Ramai lagi tokoh di Jerlun masih ada.Dia menang tapi maruah wakil rakyat yang dianggap malas.Kehadziran dalam dewan adalah satu kemestian.Saya pun dengar juga macam-macam cerita disebalik ketidak hazirannya dalam dewan.Semua ini memalukan UMNO.Masa dan wang UMNO habis begitu sahaja.Saya ingat satu sen pun dia tak belanja untuk kes ini.Wang ini boleh digunakan pada rakyat yg memerlukannya.Ini adalah sebagai pengajaran pada semua pemimpin UMNO di Kedah.


Hamba Allah.

TabuanMas said...

BN payah nak menang pru13!

Anonymous said...

kalau gugok dia.aku dah konpom dia kelupok mampuih.laaa pun dok kata nak jadi lagi.

AnaQarnaba said...

Kalau macam ni punya dok ada wakil rakyat UMNO ataupun pemimpin UMNO...alamatnya punahlah UMNI Kedah...yang pakat pi dok sokong malaun ni pasai apa ...hebat sangat ke...pemalas, putar alam, penipu, bangang..UMNO Patut kalah dalam PRU akan datang....semua muka yang ada dalam gambar bersama malaun tu, semuanya kaki skandal...