Saturday, July 21, 2018

ZAHID HAMID DENGAR CAKAP KHAIRY JAMALUDDIN


APABILA jaguh kampung Razlan Rafii (Umno kalah teruk di Wilayah Persekutuan semasa PRU14) membuat kenyataan memalukan Umno dan Melayu, Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi membisu sehingga memaksa bekas Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin memberi nasihat secara terbuka supaya Zahid mengambil tindakan mengecam Razlan.

Image result for khairy+razlan

Presiden parti mesti mengutuk kenyataan biadap seperti ini, kata KJ.


Maka Zahid pun buat lah kenyataan berikut:



PETALING JAYA: Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menyuarakan ucapan takziahnya ke atas kematian Adun Balakong, Eddie Ng dan menegaskan bahawa Umno tidak akan bertolak ansur dengan anggota yang menunjukkan tidak hormat kepada si mati.

Presiden Umno berkata, tidak sepatutnya ada penyebaran kebencian terhadap perkara-perkara yang melibatkan kematian, walaupun ada perbezaan dalam kepercayaan agama, apalagi politik.

Umno tidak akan bertolak ansur dengan mana-mana ahli yang membuat kenyataan yang merendahkan, walaupun pemimpin itu mungkin melakukan kesalahan pada masa lalu," katanya dalam satu kenyataan ringkas pada hari Jumaat.

Ia timbul apabila Naib Ketua Umno Seputeh, Razlan Rafii dalam tweetnya berkata bahawa "matinya seorang yang suka fitnah dan hati busuk kepada Rakyat Malaysia!!! Kurang kaki fitnah! Aman Malaysia!! RIP."


Baca lebih lanjut di http://www.mstar.com.my/berita/berita-semasa/2018/07/20/zahid-hamidi/#OE9HJEjhUv0DYWFV.99



TAHNIAH KJ. Selalu-selalulah tegur Presiden. Kalau Pemuda tak tegur, saudara perlu tegur.

Seperti kata bekas Ketua Pengarah Jasa, Presiden Umno yang baru ini SLOW.

1 comment:

Ibrahim Darus said...

ZH bukan saja slow tapi juga blur.