Thursday, July 19, 2018

PUAD ZARKASHY: ZAHID HAMIDI PRESIDEN "SLOW" , TERIKAT BUDAYA LAMA,


Image result for puad zarkashi zahid hamidi

HARI ini Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi ditegur oleh bekas Ketua Pengarah Jasa Puad Zarkashi.

Bagi kita, Zahid kini kena sindrom bisu seperti mana yang di alami oleh Najib Razak dahulu.

Beberapa pihak bertanya apa jenis kegilaan Zahid ini, letak orang Johor jaga Perlis, orang Pahang jaga Selangor dan orang Kedah jaga Terengganu.

Ramai pihak minta Zahid beri penjelasan. Sampai hari ini Zahid membisu.

Dan hari ini Puad hentam Zahid sebagai Presiden SLOW dan TERIKAT BUDAYA LAMA.

Baca di bawa ini:


KUALA LUMPUR - Presiden Umno, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi perlu segera menjelaskan hala tuju parti kerana ahli Umno dilihat masih terumbang-ambing dan kebingungan ekoran kehilangan kuasa dalam PRU14.

Bekas Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Dr Mohd Puad Zarkashi berpendapat jika Ahli Parlimen Bagan Datuk itu beterusan membisu maka beliau akan dilihat sebagai pemimpin yang tidak mampu memenuhi tuntutan 'Umno Bangkit'.


Dalam satu kenyataan dikeluarkan beliau, Mohd Puad merasakan Ahmad Zahid perlu mengemukakan tawaran baru kepada Umno dan rakyat namun dalam masa sama menerima hakikat bahawa parti itu perlu bermula daripada kosong sebagaimana Umno bermula tanpa kuasa pada tahun 1946.

"Ahli parti masih terumbang ambing dan kebingungan kerana Zahid terlalu perlahan untuk menjelaskan hala tuju parti di saat genting ini ekoran Umno kehilangan Kerajaan dalam PRU ke 14.

"Zahid mesti mengemukakan tawaran baru beliau untuk Umno termasuk tawaran baru untuk rakyat. Dia sepatutnya bingkas dan pantas mengemukakan tawaran baru dan hala tuju parti setelah dipilih sebagai Presiden Umno yang baru.

"Kini timbul kritikan terhadap Zahid kerana terikat dengan budaya lama dalam mengurus parti. Pertama, ketiadaan perundingan dalam perlantikan Pengerusi Perhubungan. Beliau sepatutnya mengukuhkan amalan perundingan dalam Umno kerana ini membantu menyatupadukan parti," katanya.

Bekas Ketua Pengarah Jabatan Hal Ehwal Khas (Jasa) ini juga menggesa pimpinan Ahmad Zahid menghapuskan amalan 'warlord' dalam parti kerana Umno mempunyai sistem terbaik dalam pemilihan pemimpin namun 'warlord' menganggu kelancarannya.

Menurutnya, kira-kira 146,000 ahli diberi hak untuk memilih pemimpin tetapi dek kerana wujudnya 'cai' (warlord), mereka yang berada dalam senarai sahaja berpeluang untuk menang.

"Zahid juga sepatutnya menghentikan amalan politik akomodatif untuk penyokongnya sahaja iaitu memilih dan melantik seseorang kerana orang itu adalah penyokong setianya tetapi bukan kerana merit, prestasi dan komitmennya.

"Sebab itu ada merasakan beberapa nama yang sepatutnya tidak ada lagi dalam pentadbiran Umno tetapi masih dikekalkan kerana diberi jawatan yang lain. Sebab itu imej barisan Majlis Tertinggi Umno dilihat tidak menjamin perubahan yang diharapkan," tegasnya.

Dalam pada itu, Mohd Puad menasihatkan Umno supaya terus konsisten mempertahankan perkara yang sudah termaktub dalam perlembagaan dan tidak sepatutnya takut dilabel sebagai parti perkauman atau rasis.

"Justeru apabila Umno di bawah beliau tidak ada pendirian jelas dalam isu pengiktirafan sijil UEC (Sijil Peperiksaan Bersepadu), ini akan merenggangkan hubungan Umno dengan NGO budayawan, bahasa dan cendekiawan yang lain.

"Agenda Melayu yang diperjuangkan Umno adalah inklusif. Ia bertujuan untuk menyamaratakan padang permainan. Umno tidak rasis, yang rasis adalah DAP," ujarnya.

http://www.sinarharian.com.my/politik/zahid-perlu-segera-jelaskan-hala-tuju-umno-1.858101


4 comments:

Anonymous said...


apa yg boleh diharap dr zahid ni

jadi ketua kampung boleh lah
yg kau org bangang pegi pilih dia buat apa

ko orang pun sama bangang dgn dia

Anonymous said...

Jelapang Sial babi..kau penyokong boboi boddo..apa kau sibok pasal zahid hamidi

Pegi laa puji mukhriz boddo apsal tak dak citer pasai kedah

Mamakkutty mahaxalim sudah luoa per citer..

Bila bateri nak mampus

Anonymous said...

MUHYIDDIN YASSIN SEDANG DI AZAB.

Ketahui lah wahai semua pemyokong totok Pemfitnah..bahawa punca segala Fitnah dalam Kerajaan Barisan Nasional adalah Si Bangsat Muhyisin Yassin.

Muhyiddin sekarang sedang menikmati azab kanser tahap 4, akibat maksiat, rasuah, curi harta dan hak orang2 Melayu Islam untuk kepentingan diri sendiri, keluarga dan kroni.

Semoga Lahanat Muhyidin Yasin ini akan di azab sezab2nya dan pabila mati kelak bertukarlah mayatnya menjadi hitam legam sebelum terus bertukar menjadi BABI.

Wahai macai pemfitnah Kpop Tomato, Kluang Diamond, Ted Manoff, Edzren, Suharli...pegilah jengok2 pemimpin kamu syok tengok-tengok mana tahu nanti kamu pon akan kena semacam itu.

Kita tunggu apakah azab bala yang akan di timpakan ke atas Mahathir Al Kutty Mahazalim Mahafiraun...apa penyakit misterinya pulok.

Mahathir..kamu hitong lah hari dan saat saat akhir kamu kerana selepas 100 hari maka akan bermulalah penyakit misteri kamu..

apkah akan ada nyamok masuk ke dalam otak kamu atau apakah akan ada ulat2 di jantung kamu keluar drp bateri kamu yang akan menggit daging dan menghisap darah kamu sehinggakan kamu akan jadi kurus kering sehingga kulit melekat di tulang...tetepi kamu masih belom di matikan?

Akan sampailah azab drp Allah ke atas kamu wahai mahathir.

KERAS;- Manusia Lahanat sekeji Mahathir tiada kemaafan bagi mu.

Laknat dan Azba Allah ke atas kamu wahai Makhluk Allah Mahathir...

Lone ranger pomen said...

Wow, pas Pegang kunci syurga, mamat ni Jumpa tuhan kot. Ye la, Dia Tau ape tuhan nak buat... Ape pun tahniah la ye, terus maki2 mcm ni. Moga2 Umno akan tinggal No je, Aku Susah, Aku suka, Hahaha ( gelak Jahat). ..