Tuesday, April 24, 2018

PUAD ZARKASHI JANGAN LUPA WALAQ PADA NAJIB RAZAK

Image result for fuad zarkashi+najib

TERINGAT kita kepada satu kenyataan Ketua Pengarah JASA Puad Zarkashi pada 6 Disember 2016.

Kata Puad: "Muhyiddin (Yassin) TIDAK faham maksud WALA' (Q) yang dipegang di dalam Umno."
https://www.bharian.com.my/node/220793

Maksudnya, Puad amat memahami maksud WALA'.

Tiba-tiba apabila tidak dicalonkan di Batu Pahat, meracau pula si Puad macam orang hilang akal.

Kata faham maksud WALA'?

Kalau faham, janganlah meracau jika tidak berpeluang menjadi calun.

Hari ini pula, Puad menulis dalam Facebook beliau menghentam Timbalan Perdana Menteri.

Sebagai Ketua Pengarah Jasa, Puad ini umpama Jeneral askar. Patutnya Puad menyerang pembangkang. Ini tidak, nak diserangnya kawan sendiri. Sebelum ini bukan main garang serang Tun Mahathir Mohamad.

Tiba-tiba beliau mengugut mahu menjadi calon Bebas menentang parti sendiri.

Sebenarnya kita pun merasakan Puad paling layak dipilih sebagai calon BN di Batu Pahat.

Lebih menyakinkan apabila kita ternampak gambar bos Puad, Najib Razak, menghadiri majlis yang dihoskan oleh Puad beberapa hari sebelum pengumuman calon.

Masih ada masa untuk Puad bertaubat dan kembali menghayati konsep WALA' dan TABAYYUN.

Cara terbaik ialah Puad mengetuai satu gerombolan pemimpin dan ahli Umno yang hajat mereka untuk bertanding tidak kesampaian membuat MAJLIS taubat dan baiah tanda WALA' kepada Najib.

Puad pun tahu, kalau Najib kata, Puad calon Batu Pahat, maka dia calon Parlimen Batu Pahat. Kalau tak jadi, itu juga keputusan Najib.

Sekarang adalah masanya Puad dan beberapa pemimpin Umno yang tidak terpilih terutamanya Ketua-Ketua Pemuda Umno di seluruh Malaysia berWALA' dan berTABAYYUN demi agama, bangsa dan negara.

Puad kena berpegang pada slogan - demi agama, bangsa dan negara - yang saban hari dilaungkan beliau semasa memegang jawatan Ketua Pengarah Jasa.

Jawatan Ketua Pengarah itu penting. Kalau Ketua Pengarah Jasa pun melalut, apa akan jadi kepada Umno.

Berikut tulisan yang didakwa ditulis oleh Puad dan tersebar luas di media sosial.





Rakan-rakan yang dihormati,

Saya akan memohon peletakan jawatan saya sebagai KP JASA pada 26.4.2018. Saya akan bertanding sebagai calon bebas untuk P150 Batu Pahat dan N24 DUN Senggarang.

Saya akan berperang melawan sistem yang rosak dalam UMNO dalam memilih calon untuk PRU14. Pada hari Jumaat saya menerima panggilan dari Datuk Azwan Ibu Pejabat untuk menghadiri mesyuarat khas di Bilik Melaka PWTC (21.4.18).

Tetapi pada keesokan harinya saya menerima panggilan lain dari beliau meminta saya supaya tidak hadir. Kemudian hanya saya tahu bahawa Ketua Wanita saya ada di PWTC.

Saya memenangi kedua-dua pilihan raya MT dengan peluh dan air mata. Saya menentang politik wang namun saya menang kerana ahli mempercayai saya.

Saya mengalami dua kali pengalaman buruk ketika saya tidak dinominasikan pada tahun 1999 dan 2004 hanya kerana fitnah dalam parti. Tetapi saya tetap meletakkan dan menegakkan "UMNO Perjuangan". Tetapi bukan untuk kali ketiga. Cukup cukup.

Saya tidak akan bertolak ansur dengan sistem yang rosak ini. Saya suka seperti sampah kerana tiada siapa yang berunding dengan saya evendoor Saya MT yang dipilih.

Saya tidak boleh percaya Ketua Wanita saya yang dikelilingi oleh isu peribadi kontroversial menjadi pilihan terbaik parti. Semua kerja keras, sasaran mikro, dan operasi taktikal telah diabaikan.

Saya tidak menentang "UMNO Perjuangan". Saya tidak menentang bos besar. Saya telah mempertahankan parti dan bos besar sepenuh hati. Tetapi kali ini, saya menentang sistem yang rosak. Saya akan berjuang sehingga jatuh terakhir.

Saya akan meninggalkan kumpulan NCC ini.


4 comments:

Anonymous said...

Tidakkah TS Mahyuddin dulu bertindak terhadap sistem nilai yang rosak dalam UMNO. Takkanlah puuuad tak tahu, apatah lagi sebagai MT, yang sepatutnya pandai2 dan juga sebagai KP Jassssa

Anonymous said...

Janganlah jadi mcm beberapa (?) yg tikam belakang, jasa yg baik insyaAllah dirahmati dan dikenang juga...

Anonymous said...

Amin syukur...alhamdullilah...kecundang Dan hancurlah umno...

Anonymous said...

evendoor atau even though.. takkan bekas menteri pendidikan pun failed english?