Tuesday, November 29, 2016

BILA HENDAK TANGKAP JHO LOW?

Image result for najib 1mdb

HARI ini akhbar arus perdana menyiarkan bermuka-muka surat temuramah bersama Najib Razak sempena perhimpunan agung Umno yang bermula hari ini.

Semua akhbar kita baca. Sedihnya soalan yang rakyat mahukan jawapan tidak ditanya oleh pengarang-pengarang dan wartawan akhbar yang menemuramah Perdana Menteri.

Padanlah ramai yang memandang rendah kepada pemberita sekarang ini.

Rasanya rakyat seperti kita yang tidak memahami bidang kewartawanan lebih sensitif kepada suasana politik dari wartawan yang bergaji.

Kalaulah kita wartawan, kita akan tanya Najib:

1. Jika benarlah beliau bersungguh mahukan skandal 1MDB disiasat dan beliaulah yang mencadangkan PAC menyiasat 1MDB, kenapa LAPORAN PAC diRAHSIAkan?

2. Tidak mungkin wartawan tidak terbaca perjalanan prosiding mahkamah di Singapura yang melibatkan pegawai-pegawai bank yang terbabit dengan transaksi 1MDB?



Baca tulisan PUTERA MERDEKA di pautan berikut:  http://politikputramerdeka.blogspot.my/2016/11/1mdb-singapore-kebas-rm74-juta-dalam-15.html

HEBOH di Singapura mengenai penglibatan Jho Low dan adakah wartawan di Kuala Lumpur tidak berminat bertanyakan kepada Najib "BILA NAK TANGKAP JHO LOW?"


http://www.wsj.com/articles/singapore-police-say-malaysian-financier-jho-low-key-person-of-interest-in-1mdb-probe-1478765431

Pegawai bank di Singapura pakai baju Jho Low dan tidur di rumah Jho Low. Tak minat nak bertanya kah?

http://www.malaysiakini.com/news/363146

Pegawai bank BSI dan Jho Low ke Amerika Syarikat untuk menonton pertanding tinju dan berselfie dengan Mike Tyson, tak minat kah Najib untuk menjawab soalan ini?

Tak terlambat untuk mengajukan soalan-soalan ini kepada Najib semasa perhimpunan agung ini.

Jika wartawan tak berminat, mungkin ada perwakilan yang memberanikan diri untuk bertanya.


1 comment:

Anonymous said...

Suratkabar..sapu berak bontot najib boleh la...
Maut umno bn..bersepai perut makan rasuah...duit rakyat..
KERIS