Friday, March 28, 2014

MUSA HITAM: MAHATHIR BERADA DI KL SEMASA PERISTIWA BERDARAH MEMALI. BUKAN DI CHINA!


Musa ketika menjawab soalan Agus berkata, Dr Mahathir berada di Kuala Lumpur ketika kejadian itu bahkan, "Dua tiga hari selepas kejadian itu pun dia berada di Kuala Lumpur."
Ia disambut oleh Agus dengan berkata "Oh my God," dengan nada terkejut ekoran pendedahan Musa itu kerana media melaporkan Dr Mahathir berada di China ketika kejadian itu berlaku.
"Ok, my God, our God," kata Musa menyambut kenyataan Agus sambil ketawa dengan pendedahan itu.
http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/selepas-hampir-30-tahun-musa-hitam-dedah-dr-mahathir-berada-di-kl-ketika-pe

Jelapang: Kita amat menghormati Musa Hitam. Beliau juga adalah pemimpin bertaraf NEGARAWAN walaupun tidak berpeluang menjadi Perdana Menteri.

Kalau hendak dibandingkan pemimpin hari ini dengan Musa, terlalu tinggi mertabat Musa jika dibandingkan dengan pemimpin hari ini.

Musa meletakkan jawatan kedua tertinggi semasa zaman pentadbiran Dr Mahathir.

Pemimpin hari jangankan hendak meletakkan jawatan atas dasar prinsip, kalau boleh hendak menungkat langit.

Oleh itu, apa yang dikatakan oleh Musa hari ini mengenai Dr Mahathir semasa peristiwa Memali sudah pasti sesuatu yang BENAR.

Seorang Negarawan tidak akan bercakap tidak benar.

Malangnya kebenaran ini hanya diberitahu Musa 29 tahun selepas peristiwa berdarah ini. Seharusnya RAHSIA ini didedahkan semasa Dr Mahathir berkuasa agar beliau dapat dinilai oleh rakyat pada masa itu.

29 tahun Musa menyimpan RAHSIA ini dan 29 tahun Dr Mahathir menyepi diri dan cuba menyimpan rahsia ini dari rakyat.

Mungkin esok Dr Mahathir akan bersuara dan kita nilai akan kebenaran sebenar-benarnya.

12 comments:

Anonymous said...

Tabung memali bila mat tu nak jawap...

nagaman@mailnator.com said...

Musa Hitam tidak letak jawatan atas sebab prinsip. Ia atas sebab yang memualkan, menunjukan dia pimimpin yang pentingkan diri dia. Dia letak jawatan sebagai pengecut kerana terperangkap dengan nafsu. Lalu mengecewakan penyokong nya. Sememangnya dia tidak layak menjadi Timbalan Perdana Menteri . Musa terlalu sibuk obsesif dengan perempuan sehingga lupa tanggung jawab dia.

Muhyidin Yassin mempunyai nilai moral dan pegangan prinsip jauh lebih tinggi dari Musa Hitam.

Anonymous said...

29 thn senyap tiba2 bersuara? Kena pulak 'pendedahan' dengan moderatornya si Agus....hmmm,. Cuba tanya pulak kes mcm mana UMNO boleh diharamkan. Lepas tu tanya orang PAS mana pi duit tabung memali. Ada brrani tanya ...tuan moderator?

Anonymous said...

Kecewa dgn kenyataan dtk musa hitam. Kenapa bila melayu sdg bergolak skrg ni ditambah dgn cerita begini. Apa keuntungan yg melayu dpt. Cuma mdngalakkan lebih perpecahan. Mgkn itu ygdtk musa hitam mahu...

Anonymous said...

Musang ni memang dah kena whisky sebelum bagi ceramah tu. Memang dia tengah mabuk. Satu dunia tahu PM berada di luar negara, cuma juak juak PAS yg percaya cerita penipu ni. Nak wat camana hidup mereka setiap hari di tipu pemimpin. Tahniah Tun mUsang kerana berjaya memperbodohkan juak pembangkang...

Anonymous said...

Musang ni memang dah kena whisky sebelum bagi ceramah tu. Memang dia tengah mabuk. Satu dunia tahu PM berada di luar negara, cuma juak juak PAS yg percaya cerita penipu ni. Nak wat camana hidup mereka setiap hari di tipu pemimpin. Tahniah Tun mUsang kerana berjaya memperbodohkan juak pembangkang...

Anonymous said...

Kebenarannya boleh diperiksa di sini...

http://theflyingkick.blogspot.com/2014/03/tak-hilang-lagi-ke-mabuk-musa-hitam.html

http://i61.tinypic.com/35d41mf.jpg

Anonymous said...

Resam penyokong blog yang menagungkan peliwat, penulis blog hatinya ditutup dengan kebenaran. musa hitam BUKAN negarawan...dendam terhadap Tun M tak pernah pudar. Allah SWT telah memberi peringatan khusus untuk beliau apabila mengambil nyawa anaknya Carlos dengan keadaan tercela namun munafik seperti musa tidak juga sedar dengan kehidupan dikelilingi dosa dan noda. Dan sekarang apabila gagal dan untuk menutup pekung sendiri apabila sime darby kerugian RM2 billion, musa hitam cuba menampilkan diri selaku malaikat tapi hanya pengikut Dajjal yg akan me-reka cerita selepas 29 tahun. Bodohnya si penuli blog ini!

Anonymous said...

http://aktivispendangjr.blogspot.com/2014/03/isu-memali-musa-hitam-terkedu-beruk-ada.html?m=1

Anonymous said...

http://www.pmo.gov.my/ucapan/?m=p&p=mahathir&id=1635

Anonymous said...

sebenar nya tun musa yg lari dri tanggung jawab..mase tu kan dia munteri dlm negeri..nape plak nak soroh tun mahadztr hendal..mahadir kan ade tugas lain..nak pegi atau tidak hak dia....menteri dalam negeri yg pengecut...ulang semula tun musa lari dri tanggungjawab..jgn salahkn orng lain..

Anonymous said...


ini gara gara dah tak cukup duit lah
pasal yu buat bising,kalau dah dapat kontrak sumua diam ,rakyat dah meluat dan bosan,