Sunday, February 5, 2012

SHAHRIZAT: LAUTAN & DAKAPAN

"Setitis air di lautan tidak menjadikan lautan. Kamu perlu tahu mereka yang meminta saya berundur, jika dilihat pada latar belakang politik dan jika kamu buat kajian yang cetek pun, kamu akan tahu kenapa mereka suruh (berundur). Mungkin golongan bapa tidak memahami naluri wanita tetapi saya tidak sesaat pun rasa diketepikan. Malah, di mana-mana pun saya pergi, dakapan mereka kepada saya lagi kuat sebab mereka juga seorang ibu, isteri dan pemimpin seperti saya." - Shahrizat Jalil.
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2012&dt=0205&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_01.htm

1 comment:

Anonymous said...

suruh berundur tu bukan suruh berhenti berpolitik. tak ada jawatan pun boleh juga bergerak. macam-macam boleh buat untuk parti. macam blogger semua yang dok buat sekarang ni. mungkin ada sedikit bayaran walaupun tak dapat beli kondo berjuta.

ni pasal orang pandang serong kat parti. orang dok bercakap. awak pula suruh pm yang selesaikan. kak pidah kata, awak sendiri la buat keputusan kak ijat ooi. bukannya pm yang tolong fikirkan nak bertanding tidak. aku pun kalu pm kata bertanding, bersorak dan melompat setinggi langit. tu pun kalu kawasan putih. kawasan kelabu dan gelap. rasanya gelap masa hadapan.

harap paham la. orang tak suruh berhenti berpolitik. teruskan usaha anda. tapi taik lembu dah ada sekeliling anda. itu yang orang cakap, hati-hati kak ijat, taik lembu, nanti terpijak. lompat kak ijat lompat, depan belakang kiri kanan ada taik lembu, jangan sampai kak ijat terpijak. nanti bawa dalam dewan bersama taik lembu.